Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1309
Hei, jeg driver å setter opp nytt nettverk for huset. Jeg skal da sette opp en ruter i stua, alle rom har ethernet og coax. Men jeg vil ha ruteren på ene siden av stua der er det ingen ethernet utgang men heller coax. Derfor tenkte jeg og ta en adapter fra hjemmesentral i kjeller og en oppe i stua så ethernet -> coax -> ethernet. Desverre ser det ikke ut til at det er mange nettsider som selger disse adapterne fant kun en. Vet dere om en annen butikk/nettside som selger slike adaptere? Utenom denne.. http://www.leteng.no/avdelinger/prod...2a-p0000037952
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Den er hundre megabits. Og det gjeld nok veldig mykje av liknande utstyr. Trekk på nytt, eller bruk wlan. WLAN år du i praksis opp i 2-300Mb/s med gode kort på 5GHz - og det slår det koaksopplegget der.
Om coax ligger i rør er det som regel en smal sak å trekke inn datakabel isteden. Da fester du bare datakabelen til coaxen og bruker denne til å trekke inn datakabel. Er rørene dårlig lagt (forhåndstrekte rør) kan dette bli vanskelig, men om du blåser inn silikon fra begge ender og bruker litt rå makt og trekketeknikker så får man alltids inn en ny kabel.