Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1471
God dag freaks jeg har endelig fått lønning og skal bruke litt på ny LED tv, har sett på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=776013#extra (Philips 47" 3D LED Smart TV 47PFL6158S)

Er den verdt pengene? Skal se serier og filmer fra macen, og blodspille gta V fremover. Er det 700hz som på samme nivå med pcskjermer? Håper på et utrolig bilde med gode farger.

Takk for alle tilbakemeldinger.
ville anbefalt deg å reise til elkjop/lefal også se på alle forskjellige tvene der. Mye lettere å bestemme seg. Pga da får du oppleve bilde kvaliteten også.
Trådstarter
50 3
det kunne vært lurt, men mtp tilbudet vurderer jeg å slå til om det er noen her med erfaringer med tven? Eller noen som har god peiling på tver som kunne gitt meg en pekepinn
Du får masse for pengene her.

Vil riktignok bare påpeke en ting til deg, og det er av erfaring at mange Philips modeller har svært høy feilprosent. Dette kan være en ting og tenke på når du skal handle fra nettbutikker, i tilfelle der du opplever du må shippe tv'en tilbake for å få hjelp. Men kjenner jeg komplett riktig har de gode løsninger på dette.

Ellers, så vil jeg synes kjøpet er greit om det er i denne prisklassen du var ute etter.

Lykke til!
Trådstarter
50 3
Sitat av watchman Vis innlegg
Du får masse for pengene her.

Vil riktignok bare påpeke en ting til deg, og det er av erfaring at mange Philips modeller har svært høy feilprosent. Dette kan være en ting og tenke på når du skal handle fra nettbutikker, i tilfelle der du opplever du må shippe tv'en tilbake for å få hjelp. Men kjenner jeg komplett riktig har de gode løsninger på dette.

Ellers, så vil jeg synes kjøpet er greit om det er i denne prisklassen du var ute etter.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Takk for svar
Tror kanskje jeg får ta meg en tur på elkjøp imorgen for å titte litt. Gidder ikke bruke over 8k på dette så vil ha den beste kvaliteten for pengene.
Sitat av maets Vis innlegg
Takk for svar
Tror kanskje jeg får ta meg en tur på elkjøp imorgen for å titte litt. Gidder ikke bruke over 8k på dette så vil ha den beste kvaliteten for pengene.
Vis hele sitatet...
Viktig for deg å være ærlig med deg selv på hva du egentlig bruker tv'en mest til. Er det å koble på pc'en, spille konsoll eller å se film? Her er det forskjeller, der rimelige modeller på plasmafronten fra f.eks panasonic vil være kanongode..
Trådstarter
50 3
Sitat av watchman Vis innlegg
Viktig for deg å være ærlig med deg selv på hva du egentlig bruker tv'en mest til. Er det å koble på pc'en, spille konsoll eller å se film? Her er det forskjeller, der rimelige modeller på plasmafronten fra f.eks panasonic vil være kanongode..
Vis hele sitatet...
Blir nok å se film og serier, lei av å se dette på en 13" når jeg kan få bedre bilde på noe langt større.
Sitat av maets Vis innlegg
Blir nok å se film og serier, lei av å se dette på en 13" når jeg kan få bedre bilde på noe langt større.
Vis hele sitatet...
Da blir mitt personlige tips blir f.eks denne. Svært lav feilprosent, og et utrolig godt sortnivå på de modellene (veldig viktig for film/serier for godt bilde)
http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...-tv-tx-p42x60e

Dra iallefall på en av butikkene, sjekk og sammenlign priser.. prut litt og bestem deg ved å sammenligne litt i butikkene. Og igjen lykke til og kos deg!
Trådstarter
50 3
tusen takk watchman
Jah, hvorfor kjøpe en tv som støtter 1920 oppløsning når man kan få en som støtter 1024x768 liksom...? ;-)
Jeg har selv noe tilsvarende fra samme produsent, men mindre. Bildene er flotte, og krystallklare farger sammenlignet med en lcd skjerm.
MEN, jeg kjøper ikke en tv som ikke støtter HD og klarer 1920 i oppløsning nå. Gikk og handlet en annen for å få til det, og steike for en forskjell det utgjør!
Det ER jo en del prosent mer bildepunkter som gir skarpere bilde dersom man kjører fra en medieserver/pc/mac.

Så jeg vil påstå at ditt forslag om å kjøpe en tv med såpass lav oppløsning er å lure trådstarter.

:-)

Sitat av watchman Vis innlegg
Da blir mitt personlige tips blir f.eks denne. Svært lav feilprosent, og et utrolig godt sortnivå på de modellene (veldig viktig for film/serier for godt bilde)
http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...-tv-tx-p42x60e

Dra iallefall på en av butikkene, sjekk og sammenlign priser.. prut litt og bestem deg ved å sammenligne litt i butikkene. Og igjen lykke til og kos deg!
Vis hele sitatet...
Trådstarter
50 3
Oppdatering*

Da ble det til at jeg dro på Elkjøp å kjøpte meg denne 50" fra Toshiba: Toshiba 50" 3D Smart LED-TV 50L7363DN ( http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...d-tv-50l7363dn )

Kjempefornøyd så langt, fine bilder og enkle valg om jeg skal endre oppløsning osv. Skulle kjøpt meg 55" men det for drøye haha.

Her er noe kanskje dere kunne hjulpet meg med? Av og til når filmbildene panorerer / filmes fra venstre til høyre eller omvendt så forekommer det noen ganger at bildet hakker eller får korte hakk, kommer det av tven eller kan det være filmfilen fra macen jeg kjører over hdmi kabel.? Er det en måte å fikse dette på? tven har 100hz så den bør vel takle dette bra tenker jeg, spesielt når det bare skjer av og til.

Er det noen av dere som har noen peiling på bildeinnstillinger på tven? eller picturemode settings? dette ville jeg satt stor pris på å få, for bedre bilde og film opplevelse.

Setter pris på om jeg får noen oppklarende svar her, ha en fin kveld