Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2981
Hei

Jeg lurer på om det er mulig å betale med bankkort og ikke bli trukket penger?
Altså, alt går gjennom, jeg får varen, men jeg blir ikke registrert som kjøp!

Tenker på å taste inn en annen bankkode, bare trykke ok eller noe i den typen...Noen andre som har tenkt på det?
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Nei, det går ikke an. Når du taster inn kortinformasjon kontakter nettsiden banken, og blir kortet avvist vil ikke betalingen din bli godkjent.
Hadde det bare vært så lett....
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Sånt no var nok mye lettere før. Men nå må man ha kortinformasjon og kode-brikker og passord og all slags greier, så sånt har blitt ganske sikkert.. Noe jeg personlig er glad for.
La meg anbefale MasterCard. Men da må du ha sunn vett!
La meg anbefale sparegris - mye billigere enn kredittkort i det lange løp.
Kredittkort er ren svindel - svina veit jo at vi ikke kan styre oss hele året igjennom.
Det går greit de fleste måneder å betale hele forbruket innen 40 dager men så kommer påske, sommerferie og plutselig er det jul. Og før jula er over så har man igjen makset ut kreditten og man vet man ikke klarer å betale inn hele beløpet i januar og februar grunnet alle store regninger. Bruker nå bare kredittkort til å betale billetter, flyreiser, parkering etc. Men jeg måtte lære på den harde måten jeg også.
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
La meg anbefale sparegris - mye billigere enn kredittkort i det lange løp.
Kredittkort er ren svindel - svina veit jo at vi ikke kan styre oss hele året igjennom.
Det går greit de fleste måneder å betale hele forbruket innen 40 dager men så kommer påske, sommerferie og plutselig er det jul. Og før jula er over så har man igjen makset ut kreditten og man vet man ikke klarer å betale inn hele beløpet i januar og februar grunnet alle store regninger. Bruker nå bare kredittkort til å betale billetter, flyreiser, parkering etc. Men jeg måtte lære på den harde måten jeg også.
Vis hele sitatet...
Dummest jeg har lest. Kredittkort er gratis dersom det brukes fornuftig. At noen mennesker ikke er i stand til å styre sin egen økonomi medfører ikke at kredittkort er svindel - det bekrefter bare at disse menneskene er idioter.
Siden du kaller deg Iceman97 regner jeg med at du er 14/15 år og dette mest sannsynlig er ditt første bankkort, men helt ærlig tror du virkelig at det finnes en metode for og betale med ett bankkort uten og bli trukket penger?
Trådstarter
4 3
Sitat av danseku Vis innlegg
Siden du kaller deg Iceman97 regner jeg med at du er 14/15 år og dette mest sannsynlig er ditt første bankkort, men helt ærlig tror du virkelig at det finnes en metode for og betale med ett bankkort uten og bli trukket penger?
Vis hele sitatet...
hahahha, er faktisk ikke 14/15 år!! Har brukt Iceman97 siden 1997 ! både innen cs, wow osv
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Si ifra når du har funnet ut av det !

*Umulig*
Hos noen taxiselskaper kan man betale med kort med lite dekning, for så og bli trekt noen dager senere. Reservert transaksjon heter det vel, og du ender da opp med minus hvis taxibeløpet er høyere enn saldoen på kortet.

Sitat av Iceman97 Vis innlegg
hahahha, er faktisk ikke 14/15 år!! Har brukt Iceman97 siden 1997 ! både innen cs, wow osv
Vis hele sitatet...
CS ble vel ikke gitt ut før i 99? Og wow i 2005? Jeg tror du driter på leggen, menneskebarn.
Sitat av grandiz Vis innlegg
CS ble vel ikke gitt ut før i 99? Og wow i 2005? Jeg tror du driter på leggen, menneskebarn.
Vis hele sitatet...
Facepalm.
Det er ikke nøye når noen av spillene han ramset opp kom ut, han kan uansett ha begynt å bruke nicket sitt før det.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Hos noen taxiselskaper kan man betale med kort med lite dekning, for så og bli trekt noen dager senere. Reservert transaksjon heter det vel, og du ender da opp med minus hvis taxibeløpet er høyere enn saldoen på kortet.

CS ble vel ikke gitt ut før i 99? Og wow i 2005? Jeg tror du driter på leggen, menneskebarn.
Vis hele sitatet...
Slik er det ihvertfall med Trondheim Taxi. Så lenge disponibel saldo ligger på plussiden, har det ingenting å si hvor lite det er snakk om, trekket kommer i slutten av mnd, og stakkars deg uansett, for har du ikke penger da går det nedover på minussida.

Brukt nicket fra og med '97 til og med i dag, og brukt bl.a. til CS og WoW. Er ganske sikker på at man spilte PC før 1999.
Sist endret av PairADice; 27. april 2012 kl. 07:10.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Dummest jeg har lest. Kredittkort er gratis dersom det brukes fornuftig. At noen mennesker ikke er i stand til å styre sin egen økonomi medfører ikke at kredittkort er svindel - det bekrefter bare at disse menneskene er idioter.
Vis hele sitatet...
Greit å ta effektiv rente på 30% mener?
De fleste kredittkort er rentefrie de første 30-40 dagene etter kjøp.
Husk at når du bruker mastercard (f.eks) så er det ikke DINE penger som blir sendt til nettsiden. Det er entercard som overfører pengene direkte og legger ut for deg. Du er derfor skyldig Entercard penger og ikke dette nettstedet.
Ett lite tips. på enkelte steder som kebab sjapper osv så taster de inn beløp før du skal ta koden, trykk avbryt så skriv feks 4.00 i stedefor 40. Jeg opplevde dette for noen uker siden, det avbrøt plutselig så jeg ble bedt om å taste inn beløpet på nytt. men som den lovlydige borgeren jeg er så skrev jeg inn 40 på nytt. :P