Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3028
Hallo.


Har da fått inndratt sertifikatet pga det jeg vil kalle nødverge. Det har seg sånn at kompis-kvelden igår ble til en fest hvor det ble bråk. Jeg hadde stampet, så hadde ikke klær på meg når jeg ble utheven fra festen.

De ga seg ikke med dette, og var veldig truende mot meg, Jeg følte meg iallefall skikkelig truet, så jeg var en idiot og satte meg i bilen og kjørte 100 meter vekk fra festen, hvor jeg ble sittende meg motoren på tomgang for og varme meg.

En av de jeg var hos ringte politiet på meg, så jeg ble hentet opp like etterpå.

Rører aldri noe kjøretøy etter jeg ha drukket til vanlig.¨

hva tror dere om dette? Dette blir helt klart rettsak av, men holder dette?
Tror ikke du har så mye å stille opp med her.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Du kunne jo ha ringt politiet selv?
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Du mister nok førerkortet og får muligens en dom for fyllekjøring.

Det er svært få formildende omstendigheter når det kommer til kjøring i påvirket tilstand.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Telefon min var dessverre glemt i huset, og jeg slapp ikke inn,
Skader ikke å prøve og ro seg ut av det.
Vet ikke om du vil komme noen plass men hvorfor ikke prøve.
Var det noen som så episoden som kanskje vil backe deg opp litt?
Unnskyld at jeg stjeler tråden, men hadde man fått samme straff om man hadde motoren på tomgang og satt i baksetet? At man er eneste i bilen da.
Du hadde nøklene til bilen, men ikke mobilen på deg?


Sannsynlig.
Jeg har da sittet i baksetet i en bil på tomgang mange ganger når jeg har vært full, har aldrig fått noe fres fra politiet.. men om jeg sitter mutters alene i ødemarka i baksetet blir det nok en annen sak.
hvor truet var du egentli? var det med fare for ditt eget liv at du sprang i bilen og kjørte unna så er det i henhold til nødvergeparagrafen helt lovlig.

om det var dårlig stemning og bare fare for litt knuffing så er du nok fucked
Got proof?
Sitat av Stijey Vis innlegg
Unnskyld at jeg stjeler tråden, men hadde man fått samme straff om man hadde motoren på tomgang og satt i baksetet? At man er eneste i bilen da.
Vis hele sitatet...
Samme spørsmål ble tatt opp på UP sin Facebookside. Til svar ble det at Politibetjenten vil nok ta nøklene til bilen om han frykter du vil komme til å kjøre.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
hvor truet var du egentli? var det med fare for ditt eget liv at du sprang i bilen og kjørte unna så er det i henhold til nødvergeparagrafen helt lovlig.

om det var dårlig stemning og bare fare for litt knuffing så er du nok fucked
Vis hele sitatet...
Har sår over hele ryggen. Var ikke bare litt knuffing, men full slosskamp.
kjedelig streiting
Følte du deg truet på livet så bør det jo være formildene her. Og når du kun kjørte 100meter før du stoppet så bør jo det ha litt og si det og at du gjorde det på måte som gjorde som satte færrest mulig andre trafikanter i fare. Her bør du helt klart snakke med en advokat.
Du var redd, og kjørte litt unna festen for det at du var redd for å bli skikkelig skadet. det er jo logiskt!
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Er nok advokat-fôr dette ja. Hvordan går jeg frem får og få fri rettshjelp?
Sitat av losjien Vis innlegg
Du var redd, og kjørte litt unna festen for det at du var redd for å bli skikkelig skadet. det er jo logiskt!
Vis hele sitatet...
Husk at loven ikke er logisk.
Du får nok ikke fri rettshjelp, dette må du nok hundre prosent betale for selv hvis du skulle tape. (ikke ha inntekt over 250k i året eller 100k i formue, og enda da er det neppe du får fri rettshjelp).
Har vært der sjøl, ble nekta rettshjelp, og måtte bare betale boten på 40k å få saken ut av verden.

Men mener du har en god sak, særlig hvis du og tar bilder av skadene på ryggen.
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Har sår over hele ryggen. Var ikke bare litt knuffing, men full slosskamp.
Vis hele sitatet...
Husk å ta bilder til en eventuell rettsak da
Husk å ta bilder av sårene, imens de enda vises.

Edit: ninja.. Satt å sov mens jeg skrev
Sist endret av KarlsenK; 21. april 2012 kl. 16:19.
kjedelig streiting
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Er nok advokat-fôr dette ja. Hvordan går jeg frem får og få fri rettshjelp?
Vis hele sitatet...
Vet ikke om du har blitt innkalt til avhør, men politiet skal vel strengt tatt opplyse deg om at du har krav på å få oppnevnt en valgfri advokat på bekostning av det offentlige. Skal dog ikke være helt bastant her, da man vanligvis ikke har krav på advokat i saker som avgjøres med forelegg, men her risikerer du vel også fengselstraff, og bør vel strengt tatt ha krav på en. Ring en valgfri advokat på mandag, forklar saken så vil de kunne gi deg et svar.

Edit: Ser her at man i promillekjøringsaker normalt ikke har krav på offentlig advokat. Dog så er jo ikke din sak helt normal, så det bør ihvertfall være verdt et forsøk å prøve og fremme et krav om advokat betalt av det offentlige.
Sist endret av legalize_it; 22. april 2012 kl. 02:59.
LOL. Latterlig å påstå at dette er nødverge. TS var allerede kastet ut fra festen og kunne rett og slett gått vekk.
TS kunne jo bare gått de 100 meterne som det er snakk om her...så om han følte at det var fare for at de skulle ødelegge bilen så har han kunnet ringt politiet for det, samme kvelden eller bare dagen etterpå! Tviler sterkt på at du har noen sak i dette.

nå vet ikke jeg akkurat HVOR truet du var her da, om det var våpen inne i bildet eller om det bare var en vanlig slosskamp. for om du er deltaker i en slosskamp gir det deg ikke rettighetene til å ta bilen din å kjøre i beruset tilstand. det gir deg tillatelse til å løpe unna.
Er verdt et forsøk. Men du bør ha et godt svar på hvorfor du ikke bare løp
Er det ingen som stusser over at ts nevnte "han hadde vært i stampen"? For meg virker det da som at h*n var naken? Ergo derfor h*n satt seg i bilen, kjørte 100 meter og satt der for å varme seg?

Helt utrolig at ingen har lagt merke til det enda. Har aldri hørt om polis som har sendt splitter nakne folk vekk fra en fest, de må da få lov til å få med seg noen klær elns.........
Sist endret av Taurean; 22. april 2012 kl. 04:41.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Nugi Vis innlegg
TS kunne jo bare gått de 100 meterne som det er snakk om her...så om han følte at det var fare for at de skulle ødelegge bilen så har han kunnet ringt politiet for det, samme kvelden eller bare dagen etterpå! Tviler sterkt på at du har noen sak i dette.

nå vet ikke jeg akkurat HVOR truet du var her da, om det var våpen inne i bildet eller om det bare var en vanlig slosskamp. for om du er deltaker i en slosskamp gir det deg ikke rettighetene til å ta bilen din å kjøre i beruset tilstand. det gir deg tillatelse til å løpe unna.
Vis hele sitatet...
Han var naken og varmet seg?=
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Hadde en bokser samt en stilongs på meg, ikke mer. Har noen sinnsyke sår på ryggen, noe som gjør att jeg ikke kan ligge på rygg omtrent. Frøs nå helt sinnsykt og siden jeg ikke slapp inn i huset så jeg meg nødt til og starte bilen for og få i meg varmen, men hær begynner en gjeng og skal inn i bilen så jeg kjører opp en bakke samt ca 60m på E6 (Var såppas klar att jeg hadde full kontroll, stoppet og så om det kom biler osv). Men på bakgrunn av dette, så ser det strengt tatt ut som jeg mister min plass som lærling etter dette skoleåret, avhengig om sertifikatet blir dratt inn.

Nå er jeg heller ikke noe god kjenning av politiet siden jeg failer ganske ofte på fylla av en eller annen grunn, så jeg ser det sertifikatet som tapt uansett (Var klasse B, M og S).