Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 33265
Hay.

Etter å ha raidet medisinskapet fant jeg ca 12 Pinex Forte som hver inneholder 30mg kodein.
Finnes det en enkel måte jeg kan trekke ut dette fra tablettene?

Forsøkte en gang tidligere å knuse noen tabletter for så å helle varmt vann over pulveret. Blandingen ble kjølt ned og filtrert, men jeg kan ikke si det hadde noen spesiell virkning ved inntak.

Forslag?
Mulig du kan bruke denne guiden:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...n+forte+kodein

Sjekk forskjellen på pinex forte og paralgin forte i felleskatalogen så ikke du går på en smell...

Jøss. Se hva jeg fant!:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ht=pinex+forte
Sist endret av Halalgeir; 23. april 2009 kl. 01:06.
Trådstarter
19 3
Huhei, brukte kaldtvannsmetoden i går.
Blandet med juice og drakk blandingen rett etter at jeg la meg. Våknet etter en time og følte meg lykkelig og trøtt. Når jeg så våknet i dag tidlig følte jeg meg super! En herlig godfølelse må jeg si. Tenker dog ikke å fortsette med dette, føler det blir feil å gjøre seg avhengig av piller...
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Når du først har opprettet tråden, så kan du gjerne forklare kaldtvannsmetoden her
Trådstarter
19 3
Det er snakk om å trekke ut kodeinet fra tablettene på følgende måte:

1. Knuse tablettene til et fint pulver.
2. Helle varmt (IKKE kokende) vann over dette, røre om.
3. Sette blandingen kaldt (gjerne i fryseren) i ca 45/30 minutter, røre om nå og da. Sørg for at blandingen blir betydelig kaldere.

4. Helle blandingen over i et kaffefilter som er dyppet i kaldt vann. Fest gjerne filteret over et større glass. Det er i denne prosessen du filtrerer ut selve kodeinet.

5. La dette stå og dryppe seg ferdig. Etterpå kan du enten drikke resultatet rent, eller blande det med noe for så å drikke det. Anbefaler å blande det med noe da det er _veldig_ bittert.

Etter at du har drukket det er det bare å vente. Virkningen ser ut til å bygge seg opp etter hvert som tida går, men tror du vil merke virkningene etter ca 15/30 minutter.

Enjoy!

Ps:
Bruk ca 2ml vann per tablett. 60/90 mg kodein anbefales for nybegynnere. Jeg hadde sist en dose på ca 120mg, og det eide.
Kan jeg kjapt spørre hvilken effekt du får ved inntak av kodein? Er det noen andre rusmidler det kan sammenlignes med?
Trådstarter
19 3
Jeg har selv ikke vært borti så alt for mange rusmidler at det gjør noe, men av effekt jeg opplevde var det som jeg hadde lest på nettet. En følelse av euforisk tilstedeværelse, du føler deg glad, avslappet og generelt sett bare superlykkelig for ingenting spesielt. Når jeg våknet tenkte jeg at dette kom til å bli den beste dagen på lenge.

Har tidligere bare vært borti cannabis og alkohol, og dette kan ikke sammenlignes med noen av dem, for min del.
Siden kodein blir omgjort til morfin i kroppen, får man en mild morfin rus.
Effektene jeg oppdaget var lett eufori, man kan bli nummen i kroppen, en ganske behagelig form for nummenhet, relativt slapp. Funker bra å røyke en jay når man har inntatt denne helvetes bitre "drinken".

Men kodein/morfin er vanedannende så ikke gjør det til en vane :P
Når jeg ekstraherte ut kodein av paragin forte brukte eg 6 av dem. Knuste de, la de i lunket vann. Lot det stå i 5min, for så å legge isbiter rundt glasset i en beholder. Lot det stå å kjøle seg ned i 30min før jeg silte den. Så drakk jeg vannet. Gav en veldig merkbar rus, men langt fra noe jeg synest var behagelig.
Jeg steler denne tråden litt:

1. Hvil det funke fint å blande Parlagin og Pinex, altså blande pillene når man skal ta ut kodein?

2. Har 6 Pinex og 6 Parlagin, vil det være nok til å gå gi en rus til to personer?

3. Hvordan er det å blande kodein med pils? Har hørt folk snakke om å drikke noen få pils, altså kanskje litt små brisen. Også ta noen sterke smertestillene, og da skal vist man bli helt borte. Vil det funke på samme måte å drikke kodein?
Sitat av Bergensgutt16 Vis innlegg
1. Hvil det funke fint å blande Parlagin og Pinex, altså blande pillene når man skal ta ut kodein?
Vis hele sitatet...
Ja, de vil fungere.
Sitat av Bergensgutt16 Vis innlegg
2. Har 6 Pinex og 6 Parlagin, vil det være nok til å gå gi en rus til to personer?
Vis hele sitatet...
Hver tablett inneholder 30 mg kodein (Kilde: felleskatalogn). Det betyr at 6 tabletter inneholder 180 mg kodein til sammen.
Dette er en høy dose. Erowids kodein FAQ (http://www.erowid.org/pharms/codeine/codeine_faq.shtml) sier følgende:

"Again a good dose to start using codeine at is in the 30mg to 60mg range. At this dosage range the adverse effects tend to be minimal, and the pleasurable effects quite noticeable.

I have never noticed any euphoria below 100mg, so don't give up just because two 3s don't give you a high. *However, some unfortunate individuals are allergic to codeine, and, if you have never used it before, first try a dose of around 30-60mg and see what will happen. It is dangerous to start off in the high dose range."

Så, man bør absolutt begynne med mindre enn 180 mg. Man må regne med litt svinn når man lager ekstrakten, men
jeg ville allikevel begynt med maksimalt 3 tabl./ca. 90 mg per person.
Sitat av Bergensgutt16 Vis innlegg
3. Hvordan er det å blande kodein med pils? Har hørt folk snakke om å drikke noen få pils, altså kanskje litt små brisen. Også ta noen sterke smertestillene, og da skal vist man bli helt borte. Vil det funke på samme måte å drikke kodein?
Vis hele sitatet...
Å blande flere stoffer med sentraldempende virkning øker sjangsen for en synergisk overdose.

Hvem i all verden ønsker å bli "helt borte"???
Sist endret av felix_poker; 23. april 2009 kl. 19:38.
Takk for godt svar felix poker!

Har to spørsmål til, hvor lang tid tar det før noen effekt kommer? Og hvor lenge sånn ca vil rusen vare?
Bare for å advare litt.

Jeg er blant dem som er sensitive (allergisk?) mot kodein, noe som er litt synd, siden jeg av-og-til trenger dette mot ryggplager. Vær klar over at sideeffektene kan være akutt forstoppelse med medfølgende kraftige magesmerter. Jeg får dette av bare en pille paralgin forte, (30mg kodein) så jeg tør ikke tenke på hvordan 90mg ville føles...

Magesmertene er så ille at jeg heller foretrekker isjiasen...
Sist endret av snegler; 23. april 2009 kl. 20:37.
Sitat av snegler Vis innlegg
Bare for å advare litt.

Jeg er blant dem som er sensitive (allergisk?) mot kodein, noe som er litt synd, siden jeg av-og-til trenger dette mot ryggplager. Vær klar over at sideeffektene kan være akutt forstoppelse med medfølgende kraftige magesmerter. Jeg får dette av bare en pille paralgin forte, (30mg kodein) så jeg tør ikke tenke på hvordan 90mg ville føles...

Magesmertene er så ille at jeg heller foretrekker isjiasen...
Vis hele sitatet...
Jeg er også sensitiv/allergisk mot kodein. Forrige gang jeg brukte det lå jeg timesvis i kramper og håpet jeg skulle dø. Det var aller siste gang for meg. Jeg tar heller smerten. Vær forsiktig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Går det an å bruke samme metoden for å ekstrahere fra pinex forte brusetabletter?
Går den an å ekstrahere kodein fra stikkpiller også?
Jeg har en pakke med Pinex forte stikkpiller hjemme, både 250 og 500mg paracetamol, men det står ikke på pakken at det inneholder kodein. Det eneste det står er at det inneholder paracet.
Er det da kodein i?
Leste i Felleskatalogen at det inneholder kodein, men burde det da ikke stå på pakken?
Sikker på at du ikke bare har vanlige Pinex?
Sitat av Chassen Vis innlegg
Sikker på at du ikke bare har vanlige Pinex?
Vis hele sitatet...
Jo, beklager, det er akkurat det det er. Visste ikke at det fantes noe som bare var Pinex, men man lærer noe nytt hver dag.
Ekstraherte 50 pinex forte i helgen!

Ga en alminnelig opiater rus, sov i 2 dager !
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Ekstraherte 50 pinex forte i helgen!

Ga en alminnelig opiater rus, sov i 2 dager !
Vis hele sitatet...
Hvorfor ekstrahere så mye?
For meg virker det litt rart at du vil ha en så sterk rus at du bare sover. Er det ikke bedre å ha en mildere rus som man ihvertfall kan forholde seg ganske normal med? Bare ha det deilig og nyte det hele?
(Tviler ikke på at du nøt det, men jeg personlig ville ha foretrukket en rus som ikke var så heftig at det eneste som står i hodet mitt er å sove)
Sist endret av exocytose; 15. mai 2009 kl. 15:40.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er det lett å få paraglin forte fra legen hvis man sliter med migerene?

Lurte også på hva bivirkningene fra kodein bruk er.
Det finnes jo medisin som er egnet til migrene hvis du sliter mye med det. Jeg fikk selv utskrevet en nesespray av legevakten som fungerer mot migrene.
Det "farlige" med disse, er at for å få en digg rus, så må du knaske mer enn et par stk; og disse herlige farmasøytene stapper så mye paracetamol (som tar knekken på levra før du rekker å si alkoholiker...) de kan....

Bruk de heller(2-3 stk) mot en skikkelig fyllesjuke eller noe, er minimalt av rus å få ut av Paralgin Forte....bit of a misnomer ;-)

mvh
mrLobster
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Mnd~ Vis innlegg
Det er snakk om å trekke ut kodeinet fra tablettene på følgende måte:

1. Knuse tablettene til et fint pulver.
2. Helle varmt (IKKE kokende) vann over dette, røre om.
3. Sette blandingen kaldt (gjerne i fryseren) i ca 45/30 minutter, røre om nå og da. Sørg for at blandingen blir betydelig kaldere.

4. Helle blandingen over i et kaffefilter som er dyppet i kaldt vann. Fest gjerne filteret over et større glass. Det er i denne prosessen du filtrerer ut selve kodeinet.

5. La dette stå og dryppe seg ferdig. Etterpå kan du enten drikke resultatet rent, eller blande det med noe for så å drikke det. Anbefaler å blande det med noe da det er _veldig_ bittert.

Etter at du har drukket det er det bare å vente. Virkningen ser ut til å bygge seg opp etter hvert som tida går, men tror du vil merke virkningene etter ca 15/30 minutter.

Enjoy!

Ps:
Bruk ca 2ml vann per tablett. 60/90 mg kodein anbefales for nybegynnere. Jeg hadde sist en dose på ca 120mg, og det eide.
Vis hele sitatet...
Kan dette brukes på brusetabletter også..?
Fungerer denne metoden med Ketorax også? Eller er det sløsing?
Var da fælt til lave anbefalinger på dosering. Har tilnærmet ingen toleranse for opiater, men trenger gjerne 150mg+ for kjenne noe jeg kan kalle for "rus". 8x25mg kodein ga meg en mild buzz.

Men alltid test med 1-2 tabletter hvis det er første gangen. Noen mennesker er "allergisk" (griseheldig) mot kodein, og trenger bare 1/10 av normal dose.
Hva er forskjellen på paralgin og pinex forte?

Ifølge felleskatalogen inneholder pinex Codein. phosph. hemihydric. og paralgin inneholder kodeinfosfatsesquihydrat. De inneholder like mye paracetamol.

Hva er best å bruke til ekstraksjon?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
tror ikke det har en dritt å si, like mye kodein og paracetamol i begge
Sitat av drittsekken Vis innlegg
tror ikke det har en dritt å si, like mye kodein og paracetamol i begge
Vis hele sitatet...
Feil.
Paralgin forte inneholder 400mg Paracetamol, mens Pinex Forte inneholder 500mg.
Sist endret av Skyfx; 19. juni 2012 kl. 01:15.
▼ ... over et år senere ... ▼
Drar opp en gammel tråd her, men lurer på en ting. Funker dette for å "komme ned" etter "pepper"fest? Litt skeptisk på å prøve tilfelle jeg blir dårlig av det, tenkte bare 2-3 tabletter.

Foresten, så noen spurte i denne tråden og en annen om samme tema om det funker med brusetabletter. Testet det med 3 stk (pinex forte) og det funket bra, smakte ikke så verst heller (grapefrukt smak)
Sist endret av banshee_girl; 9. august 2013 kl. 23:30.
Sitat av banshee_girl Vis innlegg
Drar opp en gammel tråd her, men lurer på en ting. Funker dette for å "komme ned" etter "pepper"fest? Litt skeptisk på å prøve tilfelle jeg blir dårlig av det, tenkte bare 2-3 tabletter.

Foresten, så noen spurte i denne tråden og en annen om samme tema om det funker med brusetabletter. Testet det med 3 stk (pinex forte) og det funket bra, smakte ikke så verst heller (grapefrukt smak)
Vis hele sitatet...
For meg fungerer benzo best når jeg er på tur ned (har egentlig aldri prøvd opiater ved en nedtur.....), men vil ikke tvile på at opiater også hjelper. Kos deg
Sist endret av Rusmisbrukeren; 9. august 2013 kl. 23:37.
Sitat av banshee_girl Vis innlegg
Drar opp en gammel tråd her, men lurer på en ting. Funker dette for å "komme ned" etter "pepper"fest? Litt skeptisk på å prøve tilfelle jeg blir dårlig av det, tenkte bare 2-3 tabletter.

Foresten, så noen spurte i denne tråden og en annen om samme tema om det funker med brusetabletter. Testet det med 3 stk (pinex forte) og det funket bra, smakte ikke så verst heller (grapefrukt smak)
Vis hele sitatet...
Når du først har dratt det i gang igjen så får man vel bare svare

Benzodiazepiner er nok å foretrekke, men 2-3 tabletter går helt fint uten ekstrahering. Har sett leger skrive ut opp til 7 "rene" jumbopiller (1g) paracet i døgnet. Galskap.

Vær forsiktig med pepper og brus og det som kan fucke med dopamin-nivået ditt bare Gjelder forsåvidt det meste av psykoaktive stoffer, alt med måte
▼ ... over et år senere ... ▼
Unngår å lage en ny tråd og satser heller på svar her. Her om dagen inntok jeg 2x paralgin etter å ha røyket en joint. Litt mindre enn 2 timer inn i paralginen tar jeg et par store trekk til av jointen. Etter 5 min merker jeg at noe er litt off, begynner å bli litt uvel. Etter enda 5 minutter merker jeg at jeg bare blir mer og mer kvalm, stadig mer svimmel og at pusten kjennes veldig slitsom og tung ut. Jeg bestemmer meg for å komme meg til dasskåla, på vei bort sjangler jeg og ting går litt i slow motion. Idet jeg går inn på do skjelver jeg voldsomt, pulsen kjennes lavfrekvent ut men samtidig kraftig, i tilleg begynner jeg å svette noe voldsomt. Trodde en liten stund jeg skulle dø. Etter 10 min er jeg helt fin igjen, bare litt sliten.

Det første jeg tenkte i etterkant var at det må ha vært et panic attack. Har aldri fått panic attacks av røykings før, bortsett fra den første gangen jeg prøvde det. Har grei erfaring med paralgin og har ingen allergier som jeg kjenner til, Kan det ha vært en synergi mellom hasjen og kodeinen som fremkalte dette?
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei jeg har nettopp knust paralgin forteller og hatt varmt vann og satt det i fryseren min, lurer da på om jeg har gjort det riktig? Kan noen gi meg råd. Ligger med prolaps i ryggen å det er rett og slett ikke godt nok å tygge 8 daglig
Sitat av Balrog85 Vis innlegg
Hei jeg har nettopp knust paralgin forteller og hatt varmt vann og satt det i fryseren min, lurer da på om jeg har gjort det riktig? Kan noen gi meg råd. Ligger med prolaps i ryggen å det er rett og slett ikke godt nok å tygge 8 daglig
Vis hele sitatet...
Ta å sjekk ut en av de cold water extraction videoene på youtube. Det var derfra jeg lærte det, veldig enkelt hvis en følger de stegene. Håper du finner ut av det og at det kan dempe smertene