Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 925
Enemy of the snut
Hei og takk for at du tar deg tid til å lese tråden min!

Tittelen taler for seg selv.. Her er problemet;
når jeg starter opp TS4 er det ingen problemer i det hele tatt, maskinen min kan kjøre spillet på maks om jeg vil men har valgt å sette (de fleste) innstillingene i spillet på Low mtp ytelse.
Når jeg har kommet inn på spillet slår maskinen sett bare rett av, dette skjer mellom 20 til 30 min ca inn i spillet. Når jeg starter opp maskinen igjen er det som den automatisk har gått inn i hvilemodus, da jeg hører TS4-lydene med en gang jeg har startet opp maskinen (før jeg får logget inn på min bruker).

Har noen opplevd dette selv eller opplever dette selv nå?
Alle tips og råd/forslag blir tatt imot med stor takknemmelighet

Har noen linker til uansett side hvor jeg kan følge en step-by-step-guide er dette meget bra! Evt har muligheten til å kommentere løsningen i gode detaljer

Håper på positiv respons samt raske svar!

Edit: slår maskinen seg bare rett av.
Sist endret av Tytjepelk; 19. november 2017 kl. 21:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Kan det være pga maskinen blir for varm? Hvordan er temperaturen på den når du spiller? Har du opplevd lignende i andre spill?
Dette høres ut som at PCen din blir overvarm. Nå vet jeg ikke om du sitter med en bærbar eller stasjonær PC, men som et simpelt steg kan du forsøke å ta en støvsuger og støvsuge der hvor viften sitter. Trolig har støv festet seg og forhindrer luftgjennomstrømningen.

Har du en Windows PC kan du laste ned SpeedFan eller Open HardwareMonitor for å overvåke PCens temperatur og se hvor varm PCen (CPU/GPU) blir 20-30 minutter ute i spillet.

Er dette en PC (ikke MAC), så vil den trolig suge opp kald luft under PCen og spytte ut varm luft fra siden. Sørg for å ikke dekke til disse to stedene. F.eks. ikke ha PCen i sengen eller på sofaputene ettersom det fort kan dekke til en av inn/utgangene for luftgjennomstrømningen.
Sist endret av random69572; 19. november 2017 kl. 23:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Enemy of the snut
Trådstarter
At den blir for varm/overvarm har dere rett i, FatMan og nazlo1.

Jeg spiller på en Asus-laptop jeg har koblet til TVen. Mulig jeg skulle ha fått bort støv og annet skitt fra vifta inni laptopen, samt jeg har en "brettvifte" under laptopen også som skal hjelpe kunne hjelpe mot at maskinen blir overvarm.

Selvfølgelig har jeg ikke noe luft på boks hjemme heller, og jeg bor ikke i noen by men mer på "landet" men vi har jo dagligvarebutikker, bensinstasjon og tømmer-butikk. Av de butkkene vi har her skulle jeg tippe mest på dagligvarebutikken eller tømmer-butikken men jeg vet fra før av at de ikke har dette..
Kan jo såklart bruke støvsugeren, men hvor mye mer effektivt er luft på boks i forhold? Får kjøpe meg noen bokser med luft på boks neste gang jeg er i en slik butikk..

Hadde veldig lyst å sitte oppe litt utover natta (fri fra jobb imorgen) og spille..
Og nei, FatMan dette har ikke skjedd når jeg har spilt noen andre spill.

Sitat av nazlo1 Vis innlegg
Har du en Windows PC kan du laste ned SpeedFan eller Open HardwareMonitor for å overvåke PCens temperatur og se hvor varm PCen (CPU/GPU) blir 20-30 minutter ute i spillet.

Er dette en PC (ikke MAC), så vil den trolig suge opp kald luft under PCen og spytte ut varm luft fra siden. Sørg for å ikke dekke til disse to stedene. F.eks. ikke ha PCen i sengen eller på sofaputene ettersom det fort kan dekke til en av inn/utgangene for luftgjennomstrømningen.
Vis hele sitatet...
Kjører Windows 8.1, med vifteutgang på venstre side (jeg passer på at ikke noen ting blokkerer for utslippet om jeg kan kalle det det) samt en "brettvifte(?)" (heter det brettvifte eller bare vifte??:P) som laptopen står på som avgir kald luft som dekker hele undersiden av maskinen. Den viften har også et hjul man kan justere hastigheten for vifta på, som selvfølgelig står på maks..

Sitat av nazlo1 Vis innlegg
Har du en Windows PC kan du laste ned SpeedFan eller Open HardwareMonitor for å overvåke PCens temperatur og se hvor varm PCen (CPU/GPU) blir 20-30 minutter ute i spillet.
Vis hele sitatet...
Hvilket av de nevnte programmene er best?
Sist endret av Tytjepelk; 19. november 2017 kl. 23:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.