Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1950
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg var på fest og det ble stjålet et par ting til verdi av 5000,-.
Den som arrangerte festen sa at om personen som stjal ikke returnerer det, blir alle anmeldt.
Senere havnet jeg i en diskusjon med enn, der han sa at om man blir politianmeldt kan man blant annet ikke dra i militæret og man får prikk på rullebladet. For meg hørtes dette veldig feil ut, for da kan hvem som helst hevde at du gjorde et eller annet kriminelt, for å basically ødelegge for motparten.

Men det jeg sa, var at så lenge de ikke har bevis på at noen gjorde det, så kan de ikke anmelde alle 70 som var på den festen.
Hvem er det som har rett i denne saken?
Du får selvsagt ingen prikk på rullebladet eller tjenesteforbud for å bli anmeldt. Du er helt safe med mindre du faktisk stjal noe og dette kan bevises.

For øvrig kommer nok Politiet til å henlegge saken uten å gjøre en eneste undersøkelse. Anmelde 70 stk? WTF.
Sist endret av kallisti; 3. september 2017 kl. 14:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har man verdier man ikke vil miste så låser man dem inn et sted hvor resten av festdeltagerne ikke har tilgang eller noe lignende.
Det er jo basic party rule nummer 1 når man arrangerer fester, spesielt med så mange.

Tviler litt på at personen kommer særlig langt med å anmelde 70stk og saken blir nok 99% sikkert henlagt.
pga manglende beviser og ressurser.
Ettersom du TS ikke har noe med saken å gjøre, så kan du ta det helt med ro uansett.

Det er kun dersom man blir dømt i en straffesaksom at det vil registreres på en politiattest. Det er vedkommende som stjal tingene som vil kunne risikere å få dette på rullebladet, dersom politiet finner nok bevis til sikte personen for tyveriet.
Det er bare et patetisk forsøk fra en desperat fyr. Ingenting å bekymre seg for.
Tomme trusler. Arrangøren av festen har ikke mulighet til å anmelde 70 stykker for et tyveri uten bevis, da det hadde blitt en helvettes stor jobb for politiet.
Han kan derimot anmelde tyveriet og nevne alle som har vært på festen som vitner. Som kallisti nevner kommer de 99% sikkert til å henlegge saken ettersom det er for mange vitner og null bevis.

Forøvrig får du ingen konsekvenser av å bli anmeldt, det er først når du er blitt dømt for noe at det skaper problemer.