Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3988
Hei!

Jeg mellomlander i Oslo(kommer med flyet fra Hellas) og skal videre til Bodø fra Oslo. Jeg har 6 timer i Oslo før flyet til Bodø drar av sted. Har jeg lov til å forlate flyplassen?

Hva om jeg kjøper en del ting i taxfreen(alkohol,tobakk osv), kommer jeg inn igjen med dette?

Takk for svar!
Uten at jeg har peiling, så ser jeg for meg at det har noe å si om du må sjekke inn bagasjen på nytt eller ikke. Og det er vel bare å ringe inn til flyselskapet og høre, de vet helt sikkert
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ja, det har du. Du vert tollklarert, og bagasjen viaresendt. Deretter er du brått på innenriks, og kan forlate området slik som du vil. Det du må tenke over er om evt. tax free-varer er forsegla eller ikkje - noko dei må vere for å få dei med deg viare i handbagasjen.
Tviler på det da du kunne handla dobbelt i tax free
Ja, du kan forlate flyplassen.

Du kommer inn med dette om du får det i godkjente poser (utleveres i taxfree) som tapes igjen. Alternativt kan du legge det i bagasjen som du må sjekke inn på ny (med mindre flighten er en del av connecting norway-opplegget).

Bare husk at seks timer fra du lander til du skal reise igjen ikke er så mye som det høres ut som. Det går fort en time i hver ende, og skal du f.eks. inn til Oslo er det ikke lange tiden du har til rådighet.