Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1839
Jeg får med jevne mellomrom tips fra DNB Market i mailboksen min, men lurte på om det er andre aktører som gir bedre tips enn dem? Er det noen her som har erfaringer med dette?
Jeg kan ikke gi deg noe tips annet enn hva jeg selv driver med.
http://www.netfonds.no/quotes/ppaper...RTOMXBNP14.NGM

Jeg kjøpte meg inn i den (igjen) i dag, se tidslinjen til den, 3 doblet pengene mine mye på den.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Jeg kan ikke gi deg noe tips annet enn hva jeg selv driver med.
http://www.netfonds.no/quotes/ppaper...RTOMXBNP14.NGM

Jeg kjøpte meg inn i den (igjen) i dag, se tidslinjen til den, 3 doblet pengene mine mye på den.
Vis hele sitatet...
-----------------------------------
Har disse papirene begrenset varighet. Er det slik at de også kan falle like mye fra kursen i dag som tilsvarer det de har gått opp tidligere?

Og er det slik at man må følge med hele dagen for å komme seg ut på topp, eller kan man vente til like før børsen stenger?
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
-----------------------------------
Har disse papirene begrenset varighet. Er det slik at de også kan falle like mye fra kursen i dag som tilsvarer det de har gått opp tidligere?

Og er det slik at man må følge med hele dagen for å komme seg ut på topp, eller kan man vente til like før børsen stenger?
Vis hele sitatet...
Ja, den er alltid på topp rett før børsen stenger. Kjøp hver morgen og la den stige utover dagen før du selger den rett før stengetid. Gjenta dagen etter.
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Jeg får med jevne mellomrom tips fra DNB Market i mailboksen min, men lurte på om det er andre aktører som gir bedre tips enn dem? Er det noen her som har erfaringer med dette?
Vis hele sitatet...
Generelt er det vanvittig vanskelig å slå markedet (dvs indeksene) ved aksjehandel. Store fond med dyktige forvaltere pleier gjerne ikke skape merverdi ved hjelp av aktiv forvaltning, så at tilfeldige uten inngående kunnskap skal klare det er i beste fall håpefult.

Avhengig av tidshorisonten og risikoviljen din er det dermed ulike investeringsobjekter du burde se på.

1) For langsiktig sparing er det FOND som gjelder, med mindre du har kunnskapen til å bygge opp en bredt diversifisert portfølje. FOND replikerer gjerne indekser, slik at fond opp mot Oslo Børs forsøker å gjenskape de kurssvingningene - så hvis Oslo Børs går opp 2% går fondet opp 2% og vica verca ved nedgang. Dette er sett på som lav-risiko og har historisk sett gitt en avkastning som er ~6% høyere enn bankrenter.

Kan nevne at Nordnet tilbyr Superfondet Norge - som replikerer OSEBX - helt uten gebyrer.

2) Med kortere tidshorisont og høyere risiko kan du kjøpe enkeltaksjer. Da er det gjerne lurt å følge tips eller kjøpe i forhåndsvis store selskaper. Dette har riktignok høyere risiko, men kan også gi høyere avkastning. Dette anbefales ikke med mindre du har kunnskap eller penger å SATSE.

Sitat av Saerdna Vis innlegg
Ja, den er alltid på topp rett før børsen stenger. Kjøp hver morgen og la den stige utover dagen før du selger den rett før stengetid. Gjenta dagen etter.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg ser dette future-opsjoner, og det er virkelig ikke gitt at disse går opp hver dag. Som med aksjer svinger disse. Disse er avhengig av OMX Stockholm-indeksen, som riktignok har gjort det veldig bra siste måneden - men det er ingen garanti for fremtiden.
Sist endret av Uglemos; 17. september 2015 kl. 17:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Uglemos Vis innlegg

Såvidt jeg ser dette future-opsjoner, og det er virkelig ikke gitt at disse går opp hver dag. Som med aksjer svinger disse. Disse er avhengig av OMX Stockholm-indeksen, som riktignok har gjort det veldig bra siste måneden - men det er ingen garanti for fremtiden.
Vis hele sitatet...
------------------------------------
Papiret heter minishrt så da er det vel en bear-future som stiger når indeksen går ned og synker når den går opp. Når man ser på grafen, så virker det som om det er veldig enkelt å trade med dette produktet siden toppene og bunnene nærmest er på likt nivå hver gang. Det ser nesten for bra ut til å være sant..

Dette var nok for godt til å være sant. Grafen hos Netfonds er feil og jeg tror Skyfx prøver å holde oss for narr. Grafene hos avanza.se viser noe helt annet.

Jeg ringte til Netfonds og gjorde dem klar over problemet og det ser nå ut til at de har klart å rydde opp i det..
Sist endret av seriouslowitch; 18. september 2015 kl. 12:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.