Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 4814
For 6 måneder siden bestilte jeg en macbook med ett kontonummer som ikke er mitt. Og det har gått bra så langt og forsikringen dekket det til eieren av kontonr og saken var lagt død for 2-3 måneder siden. Nå har de ringt igjen og vil ha kontakt med meg. De sier at de skal kontakte politiet om jeg ikke svarer. Jeg har slettet all info på applekontoen selvom det kanskje ikke virker, hva burde jeg gjøre? all hjelp hjelper.
Svar dem..?
Sist endret av TheGloryHole; 16. september 2011 kl. 13:09.
Svindel ekke noe lurt. Du burde si det som det er, så slipper du større straffereaksjon.
de kommer til og spore deg uansett, vil annbefale deg og kontakte dem og betale for pcn
Selg pcen asap!

Edit : Til en som ikke rotter deg ut
Sist endret av take'a'hit!; 16. september 2011 kl. 13:28.
Du lever bra opp til nicket ditt hvertfall.

Hvordan spora di deg?
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Du lever bra opp til nicket ditt hvertfall.

Hvordan spora di deg?
Vis hele sitatet...
Riktig. Om man skal svindle til seg data/tlfer osv. sånn der, så må man selge det med en gang
Sitat av MCDummen Vis innlegg
Nå har de ringt igjen og vil ha kontakt med meg. .
Vis hele sitatet...

Hvem er 'de'?

Uansett saa skal det en del til for at politiet skal gidde aa faktisk spore telefoner og pc'er som er stjaalet! Da skal det mest sannsynlig ligge noe mer bak
Sist endret av Arigo; 16. september 2011 kl. 14:52.
Sitat av Arigo Vis innlegg
Hvem er 'de'?

Uansett saa skal det en del til for at politiet skal gidde aa faktisk spore telefoner og pc'er som er stjaalet! Da skal det mest sannsynlig ligge noe mer bak
Vis hele sitatet...
De gjør det med svindel / ID Tyveri.

Dette er sikkert ikke den eneste tingen ts har svindlet til seg? =p

Og dessuten så går det litt på hva han er blitt tatt for før osv.

Kompis, Svindel er profit, ikke ting til deg selv hehe
Sist endret av take'a'hit!; 16. september 2011 kl. 15:15.
Eneste jeg har gjort FØR er hasjrøyking og ble tatt på åpen gate. Ja, jeg lever godt etter navnet mitt, lol. Tror du politiet kommer til å bry seg? .. Takk for alle svar btw!

"DE" er ett eller annet firma som ringer meg fra Apple eller noe med Computers.
Sist endret av MCDummen; 16. september 2011 kl. 23:29.
men det var jo en kamerat som var på pcen din og skulle "sjekke noe" :P

Nei serr..... du er så butfucka nå......
Nekt på alt =)

Starter paranoiaen å ta deg, selg pc'n. Så kjøper du deg heller en ny (Da gjerne bestill til moren din o.l, så slipper ditt navn å komme opp i apple sine systemer).


=)
Det er det eneste jeg har svindlet til meg, jo. Jeg har aldri gjort noe som det her før - aldri mer igjen heller. Tror dere politiet kommer til å spore meg opp? Hadde de ikke gjort det for lenge siden da?
De kommer nok og tar deg.
Nekt på alt og stach maskinen en plass den ikke blir funnet om snuten banker på, en kompis er fin her. I beste tilfelle sell maskinen som brukt og selges fordi du ikke liker den eller noe patetisk some er troverdig..

Jeg vet ikke helt hva som er stappet i apple maskinene, men om jeg ville stache den hadde jeg tatt ut batteriet i tilfelle det er noen GPS i den.. Nå har da jeg ikke peiling på hva som er inni dem, men hvem andre enn Steve Jobs vet?
Sitat av Plane4D Vis innlegg
Nå har da jeg ikke peiling på hva som er inni dem, men hvem andre enn Steve Jobs vet?
Vis hele sitatet...
Hvem som helst med et skrujern og noen minutter til overs...
din skurk, håper du får en passende straff =)
Når du er så tard og bestiller den på ett stjålet kort uten å skjule deg så sier det seg selv at politiet kommer og tar deg.....
Okei? Det har gått utrolig mange måneder, og har hele tiden sagt de skal ringe politiet, men har ikke gjort det.
Noen som kan komme med ett saklig og bra svar? Vært i lignende situasjoner?
Det beste er å selge pcen til en eller annen kid som har lyst å være kul å ha mac og hvis du snakker med politi nekter du på alt
Tviler på at politiet kommer til å foreta seg noe.. Egentlig. Dessverre er det sånn.
Så en sak på TV om et ID tyveri... en kar hadde tapt rundt 1 million kroner på det, han som ble frastjålet ID.
Så han leide inn en privatetterforsker, og de to klarte å spore hvor mannen som stod bak måtte befinne seg, i et hus i Norge. Deretter ble politiet kontaktet, for videre handling, siden private detektiver ikke har myndighet til å arrestere osv. Tror du snuten gjorde noe med det? Henla saken. Mange ganger tror jeg også, husker jeg rett.

Så regner med du slipper unna... lay low, sell the stash og ikke innrøm noe. Good luck
Sitat av toxicity Vis innlegg
Det beste er å selge pcen til en eller annen kid som har lyst å være kul å ha mac og hvis du snakker med politi nekter du på alt
Vis hele sitatet...
your doing it wrong.
Sitat av MCDummen Vis innlegg
hva burde jeg gjøre?
Vis hele sitatet...
Tenke deg om, til neste gang du bestemmer deg for å beholde tjuvgods.
Sist endret av skeptfisk; 21. september 2011 kl. 09:07.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Hvem som helst med et skrujern og noen minutter til overs...
Vis hele sitatet...
eventuelt en nettverkssniffer... med mindre den kommuniserer direkte med Steve Jobs via telepati. En vet jo aldri hva han faktisk fikk operert inn i Tennessee...
Bestilte du denne Macen hjem til deg selv? (oppga din virkelige addresse?)
Sitat av Lommelykt Vis innlegg
Bestilte du denne Macen hjem til deg selv? (oppga din virkelige addresse?)
Vis hele sitatet...
Gjorde TS det, så fortjener han virkelig å bli tatt.
Sitat av toxicity Vis innlegg
Det beste er å selge pcen til en eller annen kid som har lyst å være kul å ha mac og hvis du snakker med politi nekter du på alt
Vis hele sitatet...
Sitat av Lommelykt Vis innlegg
Bestilte du denne Macen hjem til deg selv? (oppga din virkelige addresse?)
Vis hele sitatet...
Eh, dum som jeg var - ja. Men jeg kan jo også nekte for å ha tatt i mot noe som helst? Når politiet enda ikke har griper inn eller de folka har ringt meg så tror jeg neppe dem bryr seg mere. En venn gjorde det samme og saken ble henlagt, de gjorde hvertfall ikke noe med det mere. Jeg har lært og det er siste gang jeg bestiller noe fra nettet fra en annens konto.

Noen med stor erfaring som synes jeg burde nekte? Eller noen som synes jeg burde innrømme alt?
Svarte faen, om du bestilte den hjem til deg så fortjener du jo å bli tatt. Og det kommer du saktens til å bli også.
Du lever enda engang bra opp til nicket ditt!(B)

Når DÈT er sagt så er det jo egentlig en fillesak mtp. strafferettslige reaksjoner det her.
Innrøm alt og gjør opp for deg så skal du se det endre bedre enn du er redd for.

Som katten min sier, når du er tatt med buksene nede, så er det likesågreit å ta de helt av.
Da får de bare komme. :-)
Det virker ikke som om Politiet bryr seg om det går 6 måneder og de fortsatt ikke gjør noe.
Sitat av MCDummen Vis innlegg
Da får de bare komme. :-)
Det virker ikke som om Politiet bryr seg om det går 6 måneder og de fortsatt ikke gjør noe.
Vis hele sitatet...
Du skal få din første KP av meg. Du kaller deg selv med rette Mcdummen.

Når du først er så dum at du bestiller en pc til flere tusen på en annen persons konto, samtidig som du adresserer den til deg selv.

Ja da ber du om det. Slipper du unna, så ta det til ettertanke.
Angrer du TS ? Hvis ja, så gjør opp for deg så får du saken ut av verden. Tenk hvor digg det hadde vært å aldri måtte tenke mer på det her.
Sitat av MCDummen Vis innlegg
Da får de bare komme. :-)
Det virker ikke som om Politiet bryr seg om det går 6 måneder og de fortsatt ikke gjør noe.
Vis hele sitatet...
Kjekkas nå, hehe.
Sitat av MCDummen Vis innlegg
Eh, dum som jeg var - ja. Men jeg kan jo også nekte for å ha tatt i mot noe som helst? Når politiet enda ikke har griper inn eller de folka har ringt meg så tror jeg neppe dem bryr seg mere. En venn gjorde det samme og saken ble henlagt, de gjorde hvertfall ikke noe med det mere. Jeg har lært og det er siste gang jeg bestiller noe fra nettet fra en annens konto.

Noen med stor erfaring som synes jeg burde nekte? Eller noen som synes jeg burde innrømme alt?
Vis hele sitatet...
Jeg håper både du og vennen din får grisejuling
Sitat av Torepia Vis innlegg
Jeg håper både du og vennen din får grisejuling
Vis hele sitatet...
Den var vel litt drøy.

Men Mcdummen viser en sånn arrogant holdning til det hele at han skulle blitt tatt og dømt.

Fått seg en saftig bot også. Pcen sin verdi x 4, men det skjer jo ikke.

Pytt pytt.

Funnet identiteten til ts, linker den til nff. Case closed. TS Busted!
Må jo tross alt anmelde det, ellers er jeg jo kriminell selv. Kan ikke være medskyldig.

Gir deg to dager på deg til å innfinne deg på ditt lokale politikontor. Ellers kommer djevelen fram i Staggere.
Har jeg nok troverdighet hos politiet, kommer de og henter deg med helikopter og Delta.

I Shit you not. Stå for dine handlinger.


(Hadde vi alle bare kunne fått innfridd vår egen fantasi)
Btw politiet er på freak, gutt. Gir deg 3k for pcen i morgen hvis du bor i oslo.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Fy faen så dum du er. Jævla idiot.

Sorry men ja, måtte bare få det ut..var ingen annen måte.
mest lættis tråden på lenge!=D

håper nesten at du troller! Oppdater please!