Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1132
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tar buss hver dag frem og tilbake fra jobb.

Har lagt merke til at det er ingen vektere på bussene den siste tiden til og fra byen etter at kommunen innførte strengere tiltak om sosial distansering (2m) osv.

Det sier vel seg selv at hvis vektere flyr rundt her og der, og skal være borte i flere hundre mennesker daglig for å sjekke om du har gyldig billett, så øker det sjansen for smitte i stor grad.

Er det noen som har mer informasjon om vektere har stoppet opp helt med å gå inn på offentlig transporter? Jeg har ikke akkurat den beste årslønnen, så hvis jeg kan spare 800kr på å ikke kjøpe billetter i måneden så hjelper det meg stort i lengden.

Jeg vet at det er umoralskt, at man ikke hjelper samfunnet med å betale avgifter osv. men det er en annen sak.

Er det noen andre som ikke gidder å kjøpe billetter på buss i koronatiden? Jævlig kjipt å ryke på en smell og få bot på over 1000kr...
Dem gikk ut i VG og sa det ikke ville være noe kontroll tom 26 mars. Hva som har blitt bestemt videre har jeg ikke hørt noe om

Kilde: https://direkte.vg.no/coronaviruset/...0c380011d4fa0b
Sist endret av AbSoul; 6. april 2020 kl. 15:22. Grunn: Kilde
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva har det å si om du ikke betaler 800, og heller muligens må betale 1000? Er ikke akkurat så stor differanse om noe skulle gå galt. Jeg selv kjøper alltid månedskort, men det er at jeg syntes de fortjener pengene. Spesielt i disse tider.
Følger du med på Ruters facebook-sider så er det diskutert mange ganger.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://vartoslo.no/billettkontroll-...trafikk/227264

Dagsfersk artikkel. Ingen kontroller fremover