Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 4035
Hei, trådene jeg finner om vaping er gamle, så jeg spør herved: Finnes det en vape som er skikkelig bra for å vape brunt? Altså, god, gammeldags ekte brun vare? En kvalitetsvape, som også er enkel å gjøre ren. Bør kunne brukes utendørs, da jeg stort sett koser meg ute. Jeg har lest og lest, har litt tro på Arizer solo II, eventuelt volcano men ute etter ekspertråd her inne. Håper noen vil bidra med egne gode erfaringer.
Kjøpte Extreme Q og Airizer Air i 2019. Begge er gode, men du får en annen buzz på vaporizer enn om du tar det i edibles eller røyker. Var ikke helt min greie, men enkelte kompiser liker det. Så det kommer an på person til person.

Anbefaler at du prøver det ut før du går til anskaffelse. Koster fort en del kroner investere i en god vaporizer. Mine står til pynt. Kosta meg noen kroner.

Extreme Q er billigere enn Volcano, btw.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 2. april 2020 kl. 22:36.
Takk. Jeg har selv mest lyst til å røyke vanlig joint, elsker det, men lungene mine tåler ikke mer. Har helt sluttet å røyke, men kommet til at jeg ønsker å beholde thc i livet mitt. Tenker at jeg skal prøve vaporizer. Men jeg bor langt oppå fjellet, og spesielt i disse dager kan jeg bare glemme å få prøve/låne en vaper. Har akkurat lagt en arizer solo II i handlekurven, volcano er uansett utsolgt på norske sider som jeg leter på. Bør jeg ha sånn hampull i om jeg kjøper, og bør jeg kjøpe en grinder? HAr tilgang på selve råstoffet i svært god kvalitet (men som regel seigt, leser om at sånn hampull kan gjøre rengjøringen til en lek). Det er en resten-av-livet-greie, ser at det koster litt, men ikke mer enn jeg brukte på sig til å blande med på noen uker heller. Håper det er en vanesak, sigarettene er uaktuelt. Har prøvd urtemix men hoster meg grønn
Har prøvd brunt på arizer solo, arizer air, pax og dynavap. Alle funker greit vil jeg påstå, men som Tilbaketrukket nevner er det greit å finne ut om du liker vape buzzen før du kjøper noe.

Skal du først vape brunt er det greit å ha en rist å ha det på så du slipper å rense vapen så ofte. Altså en rist mellom varmeelementet og mekket.

Alle de elektriske vaporizerne jeg nevnte fungerer greit utendørs, men det skal nevnes at batteritiden er svekket i kaldt vær og det tar lengre tid før de varmer seg ordentlig opp. Jo varmere det er jo bedre, på sommeren går det veldig fint.
Dynavap varmes med lighter så den funker stort sett like bra inne som ute.

Personlig synes jeg det funker fett med brunt, men går mest i grønt pga smak og fordi jeg aldri orker å fullføre en runde med brunt da det tar så lang tid. Å blande grønt og brunt er også veldig nice på vape.

Edit: Du kan også bruke bomull eller hampull som du nevner til å legge bruningen oppå så du slipper rengjøring ja, dette blir i stedet for rist som jeg nevnte.
Sist endret av andlov5000; 2. april 2020 kl. 23:25.
Takk! Den risten, er det noe du lager selv, eller er det sånne som jeg kjøpte i gamledager, til maispiper? Skulle gjerne blandet med grønt, eller brukt bare grønt, men jeg har ingen kontakter på det, men derimot svært gode kontakter på brunt. Tør ikke kjøpe på nett (eller er det greit?) Skal bare rett utenfor, så batteriet virker sikkert lenge nok på alle. Har du en favoritt blant de du nevnte der? Jeg kommer til å kjøpe uten å teste, får bare ta sjansen, er bare nødt til å finne det ut uansett, kjenner ingen andre som vapper, bor veldig usentralt.
Kommer til å kjøpe i morgen, tror det blir den arizer solo II, men håper på flere innspill/anbefalinger.

Burde jeg ha en grinder også? Eller holder det å bare ha det i små biter?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg skjønner ikke hvordan vi skal tolke utsagn om at det blir annerledes på vaporizer, samtidig som folk anbefaler en vaporizer for hasj.
Forvirrende! Jeg vil ha en klar, tydelig kompetent stoner-anbefaling om en brun vaper eller pen ))))))))) en som hele freak stiller seg bak lol
mye å be om
Vapman eller dynavap, begge er laget for brunt og fungerer utmerket.
Disse er ikke stasjonære.
Risten lager jeg selv ja, bare klipper det til selv fra noe materialet jeg har hatt liggende, tipper du får kjøpt noe på håndverksbutikker typ Jernia eller Clas Ohlson, vanlig å bruke det i vannkraner blant annet. Jeg former risten som en skål slik at jeg kan putte det brune oppi og så dytte risten opp i glassbowlen (på Arizer) før jeg setter glassrøret ned i vapen. Rist gir bedre luftsirkulasjon, men i verste fall er bomull også innafor, du kan bruke sånne pads og klippe de til.

Arizer solo er favoritten så jeg tenker at Arizer solo II bør være vel så bra. Arizer air er omtrent lik som solo bare litt mindre og hakket lavere batteritid.

Du trenger strengt tatt ikke grinder når du bare skal bruke brunt, i tillegg tror jeg det bare ville satt seg fast i grinderen. Men du må smuldre det opp på samme måte som når du mekker joint.
Jeg fant aldri ut et skikkelig svar på om det funket bra nok selv, for han jeg kjente som anbefalte det sluttet med alle stoff og solgte sin. Etter en stund på microdoser med syre var han fri sa han, slå den rusbehandligen=) Han trenger det ikke nå lengre sier han. Skulle ønske jeg hadde vist at han solgte den, men han ville vel ikke selge den billig til en venn da. Tror penger var nok viktig på den tiden. Så jeg fikk aldri prøvd det ut, ble lovet en gammel en som en venn vistnok hadde, men hørte ikke mer fra han om det heller.

Det var en pax 3 jeg skulle få prøve, er den god, den er ikke billig....?

Peace=)

s
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
mye å be om
Vis hele sitatet...
Dynavap. Da kan du kjøre høy usunn temperatur å få noen skikkelig hits.

Ellers så synes jeg det der med rist bare funker hvis en bruker de kun en gang. Altfor mye styr å holde rent og er du uheldig så er det laget av drittmetall som lager dårlig smak og for alt jeg vet avgir ting en ikke burde inhalere.

Med arizer kan du holde vapen opp ned/på skrå slik at det ikke renner klin ned i vapen.
Et annet alternativ til rist og bomull er jo å bruke urtemix eller grønt som allerede er vapet til å mixe med det brune, blir som regel ikke noe kliss da. Mulig te eller krydder kunne funka og forsåvidt.
Du får også adapeter til arizer slik at du kan bruke de til glassbong. Vapen blir stående opp ned oppå bongen.
Sist endret av KnutAnkhAton; 3. april 2020 kl. 00:10.
Hmm, ikke lett dette her. Jeg vil røyke, men bare rent. Hadde jeg hatt grønt skjønner jeg at det ville vært enkelt. Men det virker ikke særlig enkelt å skulle vape brunt. Skal jeg gå for en arizer solo II og bruke hampull (er ikke bomull innsatt med div. man ikke vil ha i seg?), eller skal man gå for en sånn adapter og glassbong? Jeg er helt grønn på dette, aldri tatt i en sånn vaper en gang. Har vært helt røykfri i over 70 dager, var dig en periode, men så blir det liksom tomt. Det er godt å røyke, godt å blir litt glad og lett som jeg blir. Men kjøpte 100 g oftere enn hver annen måned, er ikke i stand til å røyke bare litt. Blir nok en del vaping og da, høres ut som litt stress. Kanskje noen har et supertips, har også kontaktet diverse sider på nett som selger, men synes de er uklare. En anbefaler varme mellom 225 og 420 grader celcius, men anbefaler likevel den arizer solo som har maks 220 graderC? Forvirrende, skulle gjerne ønske det var en klar vinner, en helt strait sak som alle var enige om at funket bra. Men den arizer solo begynner jo å utmerke seg som en lovende vaper. Hvis jeg bruker hampull :-) Venter litt, håper på flere innspill. Takk til dere som har gitt tips så langt!
Det er veldig enkelt å vape brunt. Når jeg har hasj, bruker jeg en dynavap m og vapewool. Null problem å rense, og dynavapen utnytter plantematerialet veldig effektivt. Har postet denne flere ganger i det siste: https://azarius.net/news/904/how-to-...ax-3-a-mighty/

Hva gjelder loading, er det null problem når du bruker vapcapen
Sist endret av voktern; 3. april 2020 kl. 14:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Tilfreds Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av voktern Vis innlegg
Det er veldig enkelt å vape brunt. Når jeg har hasj, bruker jeg en dynavap m og vapewool. Null problem å rense, og dynavapen utnytter plantematerialet veldig effektivt. Har postet denne flere ganger i det siste: https://azarius.net/news/904/how-to-...ax-3-a-mighty/

Hva gjelder loading, er det null problem når du bruker vapcapen
Vis hele sitatet...
Hvor handler du vapewool?
Sitat av Trinity2020 Vis innlegg
En anbefaler varme mellom 225 og 420 grader celcius, men anbefaler likevel den arizer solo som har maks 220 graderC?
Vis hele sitatet...
De forskjellige Arizer Solo variantene som har vært produsert har hatt forskjellige max temperatur. Muligens derfor.

Hvis du skal bruke høy temperatur vil ikke helsegevinsten være like stor men da vil effekten ligne mer på å røyke.

Hvis du er i tvil om hva du skal kjøpe ville jeg kjøpt den billigste Dynavapen. Funker bra og veldig liten og lett å ha i lomma. Er en vape som du altid har bruk for uansett hva du kjøper senere.

For å kutte røykinga kan du jo tenke på å lage cannabutter. Passer veldig bra i kombinasjon med vaping.
Sist endret av KnutAnkhAton; 3. april 2020 kl. 14:59.
Jeg må bare spørre, er det noen som kjenner til denne siden? https://www.shady.no/products/vapcap-m-2020-vaporizer Og er det samme som du har selv om den kalles 2020? Jeg ble veldig overbevist etter å ha lest den linken du la ut. Vurderer også den mighty, men siden jeg er helt ny er det sikkert best å prøve den som er mest brukt, og ikke minst mye rimeligere. Men, så mye som jeg har brukt på sig er det bare en fryd å kjøpe en vape om det bare virker. Kanskje jeg skal prøve den dynavap først, og så gå over til mighty om det blir min nye greie? Har du noen formening om det? Han var jo klar i sin tale om at de to var best. Jeg ble litt gira nå, og er skikkelig klar for at det skal bli en god opplevelse, at jeg kan få tilbake favorittkosen min i livet mitt og fremdeles ikke ta knekken på lungene mine. Beklager langt spørsmål, ble litt ivrig her nå. MÅ bestille i dag. Altså dynavap eller mighty. Hjelp meg å velge, men viktigst, er det noen som har erfaring med den norske siden?

Knutankhaton: Takk for svar! Jeg må nok tenke litt på helsen, har røkt i maaaaange år. Så bra - tror helt klart det blir den dynavapen. Kjenner du til denne siden https://www.shady.no/products/vapcap-m-2020-vaporizer
Der har de også vapewool som jeg så en annen spørre om her. Hva er cannabutter? Er litt gammeldags, bare jays her i gården ;-)
Sist endret av Trinity2020; 3. april 2020 kl. 14:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Takk for innsatsen til alle som har postet om brun vape. Takk skal dere ha! Blir glad og rolig. Gleder meg til å dumpe tobakken en gang for alle
Jeg har ikke den nyeste M modellen men har m18 og m19. Tipper m20 bare er bedre. Hvis du finner ut at du liker litt mer temperatur ville jeg kjøpt et lengre glassmunstykke. Det blir mer behagelig.

Vape Wellnes selger bla. disse.
https://www.vapewellness.co.uk/colle...istocrat-stems
https://www.vapewellness.co.uk/colle...-cooling-stems
Den siste er best men mer styr å holde ren og går fort i stykker. Den første er veldig lett å vaske og tåler å gå i gulvet noen ganger.

Har handlet et par ganger på Vape Wellnes og det har gått helt fint. Veldig billig frakt på smådeler.
Shady har jeg aldri prøvd.

Cannabutter er hasj/weed som er blandet i kokosolje etter å ha blitt varmebehandlet slik at THCA går over til å bli THC slik at du blir fjern. Blir dobbelt så sterkt som å røyke hvis du gjør det riktig. Bruk google eller søk på freak. Mange tråder om fremgangsmåten på freak.
Sist endret av KnutAnkhAton; 3. april 2020 kl. 15:21.
Jeg MÅ bare fortelle at jeg nå endelig har bestilt en vape, og vapewool og gleder meg stort til å få den og prøve den. Tusen takk for hjelpen alle sammen! Dynavap og vapewool var dagens tips tror jeg ��
Jeg har et par som passer i lomma. Så lenge jeg bruker ceramic donut atomizers virker det som de smelter godt inni der og kommer mye røyk. Blander ikke med tobakk, bare kniper av en liten bit med neglen og dytter nedi der. Har også et munnstykke som fungerer som en minibong, med vann og choke for å få en liten boom. Ser noen sier at vape-high'en er annerledes enn bøtte/bong/j , og det stemmer. Men med dette munnstykket får jeg mer insta-effekt, også en mildere lengre effekt (som er vanlig med vape) etterpå (kan sammenlignes med j's til en viss grad).
Nå må det presiseres at rusen blir helt annerledes. Etter min mening mye svakere.
Sluttet å vape, og nå røyker jeg brunt på bong. Uten tobakk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har fått vapen, men det stoppet med brunt. Venter spent på å få prøvd den. Innser at rusen blir litt annerledes, men har ikke noe valg, er nødt til å kutte røyken. Har hatt lang pause, ser for meg at det skal bli dig, og mitt nye liv. Et alternativ til å kutte helt ut. Lungene tåler ikke mer. Men vanskelige tider å få prøvd ut i da.....

Hei Voktern og KnutAnkhaton. Nå skal jeg endelig få testen dynavapen i kveld. Er skikkelig klar og har fylt den med vape wool. Men, jeg burde kanskje rense den først? Eventuelt etterpå? Hva bruker jeg - bør jeg bestille det middelet de selger spesielt på nett for slik bruk - og/eller er det noe jeg kan bruke som jeg har hjemme? Uansett hva jeg bestiller kommer det jo til å gå en stund før jeg får det, og fra i kveld kommer den vapen til å få brukt seg. Skal bestille sånne glassrør som er foreslått her, har dessverre glemt det bort. Jeg vil så gjerne få en positiv opplevelse ved første bruk så jeg unngår å gå tilbake til js. Er glad i å få det litt inn med teskje, så da spør jeg dere som virket som ekte kjennere. Hilsen gira Frk. Freak.
Sist endret av Trinity2020; 24. april 2020 kl. 14:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Trinity2020 Vis innlegg
Har fått vapen, men det stoppet med brunt. Venter spent på å få prøvd den. Innser at rusen blir litt annerledes, men har ikke noe valg, er nødt til å kutte røyken. Har hatt lang pause, ser for meg at det skal bli dig, og mitt nye liv. Et alternativ til å kutte helt ut. Lungene tåler ikke mer. Men vanskelige tider å få prøvd ut i da.....

Hei Voktern og KnutAnkhaton. Nå skal jeg endelig få testen dynavapen i kveld. Er skikkelig klar og har fylt den med vape wool. Men, jeg burde kanskje rense den først? Eventuelt etterpå? Hva bruker jeg - bør jeg bestille det middelet de selger spesielt på nett for slik bruk - og/eller er det noe jeg kan bruke som jeg har hjemme? Uansett hva jeg bestiller kommer det jo til å gå en stund før jeg får det, og fra i kveld kommer den vapen til å få brukt seg. Skal bestille sånne glassrør som er foreslått her, har dessverre glemt det bort. Jeg vil så gjerne få en positiv opplevelse ved første bruk så jeg unngår å gå tilbake til js. Er glad i å få det litt inn med teskje, så da spør jeg dere som virket som ekte kjennere. Hilsen gira Frk. Freak.
Vis hele sitatet...
ser isopronanol er anbefalt, og at "almost any cleaning solution" vil virke.
iso får du kjemisk ren her f eks, men blårens fra jernia f eks er også iso som sikkert vil funke fint.

personlig hadde jeg sjekka om delene tåler aceton, og om de gjør det tatt en tur på biltema for ren aceton.
Isopronanol er ikke anbefalt. Det står ettertrykkelig i manualen at vapen skal holdes unna sprit- og brennbare-produkter. Vask i salo eller rett i oppvaskmaskinen, men ta av hetta.

https://www.dynavap.com/assets/Uploa...n_2019-2-1.jpg
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tusen takk for tips om renhold, har nylig testet den... Ble først litt irritert pga jeg mente det ikke funket særlig, og var redd jeg hadde tatt knekken på den pga litt for utålmodig til å re-hete den. Styret på, men plutselig blåste jeg ut DEN røykskyen, og det var flere fine trekk. Tenkte først at det var nå så som så, er jo noe annet enn j. Men nå, etter litt tid, må jeg si at jeg kjenner skikkelig virkningen, dette var ikke dumt! Kjenner dette kan bli greit. Ser ren og fin ut etter bruk og, snart klar for gjenbruk her nå :-)
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Trinity2020 Vis innlegg
Tusen takk for tips om renhold, har nylig testet den... Ble først litt irritert pga jeg mente det ikke funket særlig, og var redd jeg hadde tatt knekken på den pga litt for utålmodig til å re-hete den. Styret på, men plutselig blåste jeg ut DEN røykskyen, og det var flere fine trekk. Tenkte først at det var nå så som så, er jo noe annet enn j. Men nå, etter litt tid, må jeg si at jeg kjenner skikkelig virkningen, dette var ikke dumt! Kjenner dette kan bli greit. Ser ren og fin ut etter bruk og, snart klar for gjenbruk her nå :-)
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke samme vape, men generelt vil jeg si at det kan ta litt tid å bli vant til en vape og bruke den effektivt. I begynnelsen vil du sikkert feile litt og sånt, men etterhvert vil du finne "sweet spot'en"
Sitat av voktern Vis innlegg
Det er veldig enkelt å vape brunt. Når jeg har hasj, bruker jeg en dynavap m og vapewool. Null problem å rense, og dynavapen utnytter plantematerialet veldig effektivt. Har postet denne flere ganger i det siste: https://azarius.net/news/904/how-to-...ax-3-a-mighty/

Hva gjelder loading, er det null problem når du bruker vapcapen
Vis hele sitatet...
Hei - nå har jeg fått testet noen dager med Dynavap. Har i vapewool, og små biter av brunt. Har ikke så fintfølende vekt, men innbiller meg det er ca 0,1. Det er seigt og mykt, langtfra noen pollen-variant som jeg ser ofte er anbefalt i vape. Jeg klarte noen skikkelige skyer de første par dagene, var mest flaks begynner jeg å tro nå. Det er altfor ofte at det bare ikke blir noe trekk/noe røyk. Noen ganger tror jeg det ikke blir noe røyk, men likevel kjenner jeg jo at det virker. Men det er helt klart frustrerende at det ikke blir som det skal hver gang? Jeg har nå lest og sett mange bruksanvisninger etc, men finner ingenting med så svart greie som jeg har. Har du noen tips? Håper jeg kan få sånn skikkelig trekk hver gang, da kunne dette vært en svært god løsning. Bør jeg gå for automatiske vapere for å sikre dette? Det blir kastet bort for mye nå, blir ikke noe utav det.....
hvis du varmer capen midt på får du ca. 200 grader. temperaturen øker litt for hver gang du varmer opp på nytt selv om du holder flammen på samme sted. jo lengre nedover du varmer opp jo høyere temperatur. Da få du mer skyer men dårligere smak og ikke så behagelig damp.

Dynavap funker veldig bra til hasj. Du må bare finne ut av det. Se på youtube, bruk små biter med hasj og tenk at hasjen skal ha mest mulig overflate mot varmen.

Alt bortsett fra selve capen kan du vaske i iso. Capen oksiderer veldig og det er greiest og bare skrape den ren innvendig med et lite flatt skrujern.
Sist endret av KnutAnkhAton; 27. april 2020 kl. 13:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan lighter bruker du til Vapcap? Om du bruker en normal lighter vil lokket sote ekstremt mye. Jeg bruker stormlighter med 4 brennere for å varme opp min. Ikke noe særlig sot på den heller etter ca 1 års bruk.

Holder gjerne flammen på ca 1 sekund etter siste klikk og får gode skyer stort sett ved hvert trekk.

Jeg har Mighty, Volcano og Vapcap M. Vapcap er den som blir brukt desidert mest av de.
Et tips er å holde flammen litt lenger enn klikket som kommer på Dynavap. 1-3 sekunder over klikket så bør du få gode hits, litt avhengig av kvaliteten på bønna selvsagt.

En annen ting som gjelder er teknikk. Det er vanskelig å spinne dynavapen med fingrene i starten, og jeg fikk inkonsistente hits i starten når jeg ikke hadde teknikken inne. Ideelt skal dynavapen holdes i en rett linje mens du snurrer den rundt. Flammen bør pekes enten mot midten eller litt lengre ned for å få høyest mulig temperatur.
Sist endret av andlov5000; 27. april 2020 kl. 13:34.
Er det ikke like greit å bare holde flammen nederst? Å drøye det etter det klikker er ikke det beste hvis en vil at capen skal vare lenge. Det er tross alt innsiden man vil varme opp.
Sist endret av KnutAnkhAton; 27. april 2020 kl. 13:37.
Jeg har nå testet en ny med en liten "pannekake" oppå vapewollen istedenfor små biter. La også litt vape wool i capen denne gang. Og - jeg holdt lighteren litt lenger enn til det andre klikket. Hittil har jeg bare varmet til det andre klikket. Kan hende det var det jeg gjorde første dagen, da jeg også fikk skikkelig trekk sånn som jeg fikk nå :-D Fikk skikkelig sky, og kunne ta kanskje 3-4 trekk til, litt usikker. Jeg tror jeg endelig er inne på hva som skal til for å lykkes. Også vasket jeg den i oppvaskmaskinen i natt, og startet på ny frisk. Har sett mange snutter nå, får litt lyst på en sånn glassbong eller vannbong også da. Men nå må jeg si at den virket skikkelig denne her da! Lovende. Var nesten så jeg hadde funnet nok grunner til at jeg bare måtte dra og kjøpe røyk. Har ikke røkt en sig siden i februar. Ser for meg at denne kan bli veldig bra med litt mer tid. Veldig spennende, savner jo veldig js, men dette kan jo bli veldig bra alternativ da. Hehe, må også flire litt fordi jeg flere ganger har vært litt irritert fordi det ikke virker, men litt senere tar jeg meg selv i å være skikkelig fjern, så har jeg jo skjønt at helt bortkastet var det ikke. Jadda, fikk mye på hjertet her nå. Lenge siden sist.

Jeg må helt klart få meg en bedre lighter. Går sån inn i dette da, så jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg skal kjøpe en på biltema (kan kjøre dit så snart jeg tar meg sammen), eller bestille en mer proff på nett? Skal det helst være enkel flamme eller tre? Har snart brukt opp alle 6-7 lighterne jeg hadde liggende så der har jeg helt klart noe jeg må få gjort asap
Sist endret av Trinity2020; 27. april 2020 kl. 14:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har sendt deg dette på PM tidligere:

«Det er noen tips å plukke opp her etter fem minutter:

https://www.youtube.com/watch?v=fiDFp5kq2fk&

Når du vaper hasj bør du ha flammen nederst på capen, rett over slutten av bokstaven N. Bruk choken flittig, det er den som står for mye av dampproduksjonen.»

Jeg bruker denne lighteren: https://www.clasohlson.com/no/Primus.../p/Pr318558000

Hvis du hører nøye etter i dette filmklippet, hører du at jeg choker av og på i svært korte perioder: https://www.dropbox.com/s/tlyjarwen6..._162202_01.mp4
Sist endret av voktern; 27. april 2020 kl. 17:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er jo bare å kjøp en pipe å røyke rent på. Vape er bare stress å må jo faenmed lete for å kjenne noe.. Sorry, men det kan absolutt ikke måles med en bong eller pipe. det er jo logisk også, den funker jo ikke i det heletatt om man tar litt mer enn en liten bit, har man toleranse så funker ikke en liten bit til å bli skikkelig godfjern, værtfall ikke når man må ta mange trekk på et lite fittekorn. Å det gjelder god hasj også, bare waste.
Vape er bare tull.

Results showed that a few minutes after smoking, those who vaped the 25-milligram THC dosage reported an average of 77.5 on the overall strength of the drug's effect, meaning how high they felt compared with the average score of 66.4 reported by those who smoked the same dose. Participants who vaped 25 milligrams of THC reported about a 7 percent higher score on average for anxiety and paranoia, compared with people who smoked the same amount of the compound. Those who vaped any dose of THC also reported higher levels of dry mouth and dry eyes than those who smoked it. For example, when vaping 25 milligrams of THC, the participants rated dry mouth at 67.1 on average compared with 42.6 for those smoking it.
Vis hele sitatet...
Other results showed that blood levels of THC were at their highest immediately after smoking or vaping cannabis. At 10 milligrams of THC, blood levels of THC reached an average of 7.5 nanograms per milliliter in vapers, compared with 3.8 nanograms per milliliter in smokers 10 minutes after they inhaled the drug. At 25 milligrams of THC, blood levels reached an average of 14.4 nanograms per milliliter when vaped compared with 10.2 nanograms per milliliter when smoked.
Vis hele sitatet...
The amount of time participants accurately tracked the square on the computer in the Divided Attention Task dropped by an average of 170 percent after smoking 25 milligrams of THC compared with the cannabis without THC.

The amount of time they accurately tracked fell an average of 350 percent when vaping 10 milligrams of THC and fell 500 percent when vaping 25 milligrams of THC, compared with those smoking either dose.
Vis hele sitatet...
https://www.sciencedaily.com/release...1204131115.htm