Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1462
Lydproblem.

Jeg prøver å teste lyden går på instillinger lyden har jeg, Bruker Echo/Secnd Test, det vil si at skal si noe så høre ikke motparten noen ting.

Har 2 computere den ene ser slik ut kjøre Win10 på begge.

https://i.imgur.com/QvOBZXb.png https://ibb.co/hOWPZd

Det er 2 forskjellige bilder vet ikke hvorfor det? Har forsøkt å går på Egenskaper leter å prøver å feiler, er der noen som kan hjelpe meg vil jeg bli glad for dette. Takk.

matbadfl
Forstår ikke helt hva du spørr om men om du har problemer med lyd/mic på skype kan det være lurt å sjekke instillingene på skype å ikke windows.
Trådstarter
9 1
Mrlarsen
En ting er og forstå? Noe annet er og forklare, 2 computere har problem med Skype. Min Venn i Oslo høre jeg godt helt tydelig også, han reiser hitt jeg bor og jeg ønsker en Brunost Gudbrandals ost, han høre meg men ikke i hele tatt å hva jeg seier til han, da klare jeg jo ikke få den osten vet du, vi har komuniksjon med hverandre iblant, telefon er for dyrt?

Så til emne, mikrofonen min er i stand, den virker hos naboen men ikke her jeg bor, bilder viser klart begge computerne, at der er forskjellig på bilde det har jeg ikke svaret på.

Hva har jeg gjort? Prøvd alt mulig på innstillinger, lyden på data ellers virker ok, lyd fra han virker ok, så tror ikke det kan være lydkortet som er feil. Etter 1 times fumling gir jeg opp, osten får jeg nok bruker jo Gmail og epost.

Jeg håper jeg har forklart dette tydelig nå?

Siste changs jeg har er faktisk her på Forum, jeg var på verksted dem klarte det ikke der heller dem brukte ikke Skype, mente jeg burte kutte ut Skype å bruke Fesbook i stedet men den hater jeg Sorry.
Spør gjerne igjen for jeg vil jo gjerne beholde mine Skype Venner, Takk for du svarte meg håper dette hjalp. Takk for hjelpen..

matbadfl

Sorry jeg svarte ikke på dette, (lurt å sjekke instillingene på skype å ikke på windows.) Ja det er nok Skype jeg har sjekker lyden på det er jo det spørsmålet handler om, men finner ikke feilen der beklager, jeg kunne så klart ha avinstallert det har jeg ikke gjort og installert igjen
får kanskje prøve det da.

matbadfl

Mrlarsen.

Livet er noen gange ikke enkelt Mrlarsen, oppgaven er løst på begge 2 nå alt virker som det skal, man tror noen gange
Søren å demontere hele computeren ri-start, driver, og så glemmer man det aller enkleste og er oftest det beste.

Løsningen var det siste jeg skrev fjern den, installere den igjen, man tenker lidt saktere i min alder og frykter det verste? 81 år alt går nok saktere da ser du, nå har jeg hygget meg med dette Forum i dag og vil si jeg har fått et meget godt inntrykk, der er så mange flinke her og det kommer godt med når man bruker Win10.

For min del har alt gått helt fint med Win10, oppdateringer noen småting rart annet, men til deg om du ikke forstod så ok du fikk da fart i Gamle Gubben å nå kan jeg få kontakt igjen, så til deg Takk igjen for du stilte opp.

matbadfl
Sist endret av matbadfl; 21. juni 2018 kl. 15:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
På det ene bildet ditt der står skjermen din som standard kommunikasjonsenhet. Dvs at programmer som Skype, Jabber osv bruker denne til mikrofon og høytaler. Dersom du ikke ønsker det må du velge en annen kommunikasjonsenhet, eller endre lydoppsettet i Skype.
Trådstarter
9 1
nomore dette var forklaringen, og denne forstår jeg nå, syntes nok det var lidt underlig derfor min kommentar.
Det er så flott når noen stiller opp, uansett Stor Takk til begge.

Skype er min kontakt med hjemlandet har vert ute i 10 år nå å kommer aldri hjem mere, og om du er 7000 km borte så glemmer du ikke Brunosten, lefsa, å Rakafisken, jå Pinnekjøt også.

Ha en fin dag begge 2.

matbadfl