Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1809
Hei, har nettopp kjøpt meg XIm4, som jeg har forsøkt å bruke på min ps4 til Battlefield 1.

Musen jeg har heter Steelseries Rival 500. Problemet er at den føles veldig treig når jeg skal bruke den på battlefield 1. Jeg er ikke så flink med data etc, men ser på nett det snakkes om at man bør sette en mus til så og så mye DPI.

1. Hvilken DPI skal denne musen ha + hvordan sette man DPI på en mus, slik at den satte DPI kan brukes på Battlefield 1?

2. Noen andre som spiller Battlefield 1 og kan tipse meg evnt om en bedre mus som er brukervennlig til XIM4 og Battlefield spillene?

Alt av tips tas med stor takk!
Standarden i cs er alt fra 400-800 dpi så jeg vil anta at det egner seg for bf også. Enten er det en knapp du kan toggle gjennom forskjellige dpi profiler eller så må du ha software og det vet jeg ikke om er kompatibelt på Xbox.

Kan anbefale zowie ZA musene. De er jævlig gode. Har hatt rival og syns den var fattig i forhold. Zowie har en knapp du kan toggle mellom forskjellige dpi profiler.
Mus via ps4 blir litt tregere en til pc.
Ps4 er ikke optimalisert til å bruke mus og tastatur til spill.

For å endre hastigheten på musepekeren til ps4 så er det Settings -> Devices -> Mouse -> pointer speed (slow, normal og fast)
Musen du har ser ut til å ha 100 - 16000 DPI og kan endres med en egen knapp på musa. (Eller et eget program til musa typ synapse for razer stuff)
Den DPI'en du setter den på er det den vil ha i alt helt til den endres igjen.
DPI'en du velger bør være utifra hva du er komfortabel med og ikke hva andre skriver, da kan det fort bli for tregt eller for raskt.
Hvis du bruker xim4 så må du konfigurere det i profilen for spillet i xim appen på mobiln, hvis jeg husker rett.
Sist endret av Hightemplar; 14. juni 2018 kl. 18:05.