Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1416
Hei freakere

Jeg har 2 barn som jeg betaler barnebidrag for , og det vil jeg jo såklart gjøre .
Mitt spørsmål til dere er om noen her vet hvordan man søker om og få nedsatt summen man betaler pga veldig nedsatt betalings emne og sosial stønad i inntekt ?

Grunnen til at jeg vil dette er fordi jeg brått fant ut at jeg har opparbeidet meg en del 100 tusen i barnebidragsgjeld siden jeg slutta og jobbe .

Det virker som staten/nav driter i at jeg ikke har inntekt og bare kjører masse gjeld på meg som jeg aldri kommer til og komme meg ut av .

Håper noen har positivt svar til meg
Du slipper ikke unna. Jeg sliter med samme greia, har gått arbeidssøkerkurs og vært i tiltak gjennom NAV i 3 år, men samtidig mener de at jeg ikke utnytter min inntektsevne og beregner inntekten min på skjønn ut ifra hva jeg egentlig burde tjent basert på min tidligere jobberfaring. Jeg startet på skole for å få meg en utdanning som sikrer meg jobb, men det var heller ikke godt nok da jeg burde jobbet istedet for å gå på skole.

Jeg prøver på ingen måte å lure meg unna bidragsbetaling, men når jeg ikke evner å betale et bidrag de i tillegg har satt altfor høyt blir jeg litt oppgitt når de er SÅ lite medgjørlige hos NAV, som i mitt tilfelle har beregnet barnebidrag for meg da det ikke foreligger muligheter til å gjøre en privat avtale med bidragsmottaker.

Du finner forøvrig riktige skjema på NAV.no. Jeg tenker at du finner korrekte skjemaer og veiledning her for å søke nedsettelse av barnebidraget.

Lykke til!
Tusen takk for svar , og vil og poengtere at det er absolutt ikke det at jeg ikke vil betale bidrag.
Jeg ønsket bare det skulle bli satt ned mens jeg hadde 0 i inntekt .

For min del har jeg slitt med rus i mange mange år og tror ikke de kan benytte den unnskyldningen på meg at: du burde tjent så og så masse pga arbeidserfaring , da jeg tviler på at de ser på narko salg som arbeidserfaring ��

Er verdt et forsøk så tror jeg skal be om en time på mitt lokale nav kontor ��
Men det er jo staten så de kommer til og kjempe mot med nebb og klør ����
Neste tips er at de nekter å hjelpe deg med bidragsspørsmål på ditt lokale kontor. Jeg er rimelig sikker på at du får beskjed om å ta kontakt på telefon og snakke med noen som kan bidrag, med mindre du har en særlig hjelpsom og forståelsesfull saksbehandler som har peiling på feltet. Håper det ordner seg, kjipt å pådra seg en masse gjeld man ikke har mulighet å betale.
Jeg sitter i andre enden. Men jeg får ikke mer en litt over 1000,- Hvor mye er det du betaler?
Jeg betaler/ får gjeld på nesten 2000 x2 ��