Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1357
Har blitt spurt om jeg kunne fikse opp nettverk og deling av ADSL tilkobling for en onkel, men får det ikke til å funke.
Tenkte derfor jeg skulle være så jævlig å påføre mitt problem på dere.

Her er hva jeg gjorde (det funka ikke til slutt):
1) Innmed Telehor Internett ADSL cd
2) Install, inn med brukernavn+pass
3) Funker fint...
4) Kjøper og setter inn nytt nettverkskort til delingen av tilkoblingen.
5) Får ikke til å dele, ADSL funker på maskin 1, --> går hjem.
6) Noen dager senere, kommer tilbake = funker ikke lenger, ingen har brukt pc-en siden ingen var hjemme. Får feilmelding om at enheten ''Telesystems osv. ikke er tilstede, har ikke driverene installert etc''.
7) Leser noen artikler om deling av internett med DSL på PPPoE protokoll og Enternet som kommer med Telehor --> skjønner lite.
8) Skriver denne posten.

PS. Det virker ikke som om det er noen konflikter i System.


HJELP MEG!!!!!!!!!!


Takker og bukker.............
en pc som får adsl(<-- server for de andre), og skal share med andre pc'er?
lage gateway?
Revellon ;

1)jeg satt i 2 nettverkskort

2)La inn Win2000

3)install av telenor adsl startpakk

4)tok internett shareing(innbygd i totusen) på PPPoE oppkoblingen.

5)koblet pcene i sammen med hub.

Vips, pc'en min fungerte nå som en server. Det funket ikke helt stabilt. Anbefaler kjøp av en DSL hub.. , funker mye mye mye bedre

Lykke til
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
enig med hen_rik. jeg kjøpte en billig billion router hos komplett for 1000 kr. den funker helt fint. så bare koblet jeg til en 8 porters switch i den igjen (virker selvsagt også med hub) og koblet pcene rundtom i huset til switchen.

hva med denne? det er en router med 4 porters innebygget switch. 1400 spenn. billig. 10/100mbit. den kjøpte jeg først, men den jeg fikk var føkka, så jeg fikk en billion router til 1000 spenn og en switch til 1000 spenn av komplett i stedenfor. uten å betale mellomlegget selvsagt.
men: han har ingen switch eller hub(så vidt vi vet)
så han har ennå ikke fått no veldig brukbart...
Revellon: du må lage en gateway. Hvilket OS kjøres?
Me og 2k(og XP) har en share my internet connection mulighet.
98 og slikt trenger du egne gateway programmer til.
telehor er homofile
Better than thou.
Tøs!
men tilbake til tema...
er det mulig å få no' respons fra Revellon?