Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 885
Var akkurat 2 uker på reise jobb, fikk 30kr i tilleg, uten over tid, selv om jeg jobbet 12 timers dager, er lærling å vet desverre ikke om jeg har krav på noe mere, men skjønner ikke at dette kan stemme. Noen som kan hjelpe meg ? er murer hvis det har noe å si.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har rett på overtid ved over 40 timer i uka iht. AML. Mange tariffavtaler set grensene for overtid på andre plasser, (f.eks. 37.5 timer), eller etter 8 timer en enkelt dag.

Viare er det vanleg å ha diett etter statens satsar for reise, men det er ikkje eit krav i AML. Det er tariff og sedvanefesta. I så fall er vel dietten på 670,- i døgnet eller noko slikt, pluss kompensasjon på 400.

Dette er eit typisk spørsmål du bør ta opp med fagforeninga. Om du ikkje er organisert, så organiser deg no, og ta det opp med dei.