Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1701
jeg å kjæresten har lenge tenkt å reise til kreta, så vi bestemte oss for å bestille tur i dag, og kanskje få litt tips av de som står i skranken på startour kontoret her i bergen.
Reisemålet havnet på Agia Marina, sikkert ett flott reisemål!
Leilighetene ser slik ut: og kostet relativt lite, 3 548,- per pers.
http://www.startour.no/feriereiser/h...on=sommer-2010

Etter vi hadde bestilt og betalt reisen, og var komt til rette i hjemmet våres, for å ta en nermere titt på kvitteringen vi hadde fått, så vi at vi hadde betalt for noe som hun i skranken ikke hadde opplyst om vi ønsket, eller ville betale det.

Her er det vi endte opp med å betale :
MEG KJÆRESTEN Total:
Grunnpris 3 548,- 3 548,- 7 096,-
Flytillegg 150,- 150,- 300,-
Avbestillingsbeskyttelse NEI NEI
TRANSPORT 160,- 160,- 320,-
MAT PÅ FLY 150,- 150,- 300,-
GUIDE ONLINE SERVICE JA JA
IKKE MILJØBIDRAG JA JA
Service fee 150,- 150,- 300.-
Balkong 245,- 245,- 490,-
Totalpris: 4 403,- 4 253,- 8 656,-

Hvorfor må vi betale 245.- hver for balkong når vi er på et enkeltrom. Hvorfor må vi betale totalt 490.- for balkong, når ALLE leilighetene Har BALKONG?

Hvorfor må vi betale 300.- for mat på fly, dette er da ikke obligatorisk? Vi ble ikke spurt om vi ønsket mat på flyet. Ærlig talt så kan ikke den som stod på startour i bergen, regne med at vi ville ha flymat. Flymat smaker tross alt helt for jævlig...

Har jeg som har betalt dette, noen form for å oppheve kjøpet grunnet manglende informasjon når det gjelder priser?

Jeg har enda ett spørsmål. Når vi bestilte denne reisen, så spurte jeg om vi hadde aircondition, den som ekspiditerte oss, sa ja. NO når jeg er innpå siden tl startour, så står det at vi må betale 60!! .- for aircondition per døgn, hva er dette for noe bull?
Du får desse valgene under bestillings-prosessen om du gjorde dette på nett. Om du bestilte på nett har du også 14-dagers angrerett som da gjør at du kan få pengene dine tilbake pga du er missfornøyd med prisen..

edit:

Beklager, såg du hadde bestilt over skranke.

I utgangspunktet har du svært lite rettigheter etter kjøpt og betalt sydentur, spes om det er mindre enn 40dager igjen til avreise. Det eneste gode rådet jeg kan gi deg er vell å ringe de og forklare situasjonen... Det ordner seg som regel så lenge man opptrer voksent. Jeg måtte gjøre neo lignende på våres bestilling hos Apollo, det gikk fint

Sitat av spelley Vis innlegg
Jeg har enda ett spørsmål. Når vi bestilte denne reisen, så spurte jeg om vi hadde aircondition, den som ekspiditerte oss, sa ja. NO når jeg er innpå siden tl startour, så står det at vi må betale 60!! .- for aircondition per døgn, hva er dette for noe bull?
Vis hele sitatet...
Dette er helt vanlig på de fleste hotell i de varmere land AC avgiften betales direkte til hotellet, og har ingentign med bestilligen å gjøre. At det står at det er AC på hotellet betyr bare at muligheten er der.

Og, du sier du har betalt for mye, jeg antar du fikk opplyst 8300,- (eller hva det var) og godtok det på stedet. Om du lurte på hva det inkluderte, burde du tatt det opp litt før! Er ikke alltid like lett å bestille syden selv første gangen

MEn som jeg sa, ta kontakt med de på tlf, eller aller helst møt opp der du bestilte turen.
Sist endret av Nenzo; 9. juli 2009 kl. 20:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Hei hei! jeg fikk ikke opplyst hvor mye jeg skulle betale, jeg regnet med at det bare var 3500x2 + noe annet tull, men regnet aldrig med tillegg for balkong, og flymat, siden vi aldrig ble spurt om dette.
jeg har vært i maaange marme strøk tideligere, aldrig opplevd å måtte betale for aircondition før.
Gå ned å klag i morra å få refundert pengene du mener du ikke skulle blitt belastet for!
Det går ikke an å betale for balkong, når det ikke er et valg å ikke ha det! Samme med flymaten, hun skulle jo gått gjennom listen å spurt dere om hva dere trengte.

AC er noe du må betale ekstra for, som oftest. Jeg kan ikke huske å ha sluppet unna å betale ekstra for det.
Men du kan velge å kjøpe for noen dager om gangen, så kan du se temperaturen an. Det gjorde vi.


Edit: http://www.apollo.no/NO/hvor-vil-du-...eraniotis.aspx

Vi skal i slutten av juli, så du får sende meg en PM å fortelle litt om hvordan det var på Kreta!
Sist endret av ZyPreXa; 9. juli 2009 kl. 21:07.