Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 17226
De tåler ikke vinteren, men Desmanthus illinoensis burde klare seg i store deler av landet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei, jeg vet denne tråden er litt gammel, men jeg lurer på om det vil gå fint hvis jeg bruker batterivann (filtrert vann)?
og hvis det isåfall er best å bruke destillert vann, hvor kan jeg kjøpe det, så på et destillerings apparat, men den koster over 2000,- så det har jeg ikke noe interesse av å kjøpe.
jeg ser du kan kjøpe Kaustisk soda/Natriumhydroksid på biltema, så hvis noen lurer på hvor man får det så trenger du ikke lenger å lure.
takk til Somnium som forklarte hvor jeg kan få tak i Ammoniumhydroksid aka salmiakk.
MEN hvor får jeg tak i Nafta?
en ting til, når jeg bestiller mimosa hostilis, er det et bra argument å si at jeg skal bruke det som røkelse, hvis det ender opp med å bli stoppet og jeg må forklare hvorfor jeg har bestilt det? jeg så noen andre som skrev at det kan bruker som røkelse, hvis jeg husker riktig.

bare glem det, så nå at øverste posten på denne siden forklarte hvor jeg får tak i nafta, takk In space =)

eller når jeg tenker over det, når jeg går til en bensinstasjon for å skaffe nafta, hva må jeg kjøpe, jeg kan ikke si jeg ser noe som BARE er nafta, jeg finner bare ting som inneholder nafta, hva må jeg dessuten kjøpe for å få noe som inneholder mye nafta.
jeg er ganske fersk på dette så jeg er ganske usikker på hva jeg må skaffe for å få ting som innholder de riktige ingrediensene, jeg har allerede funnet en video med veldig enkle og fine instrukser. =)
Sist endret av Psytex; 15. februar 2012 kl. 05:41.
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Om jeg ikke rensker sluttresultatet med salmiakk, kan det da være rester av Natriuhydroksiden i sluttproduktet mitt? Ville dette vert veldig farlig å røyke?
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke vaske med salmiakk. NaOH'en ligger igjen i barken. Det er kun heptanen/naftaen du skal suge opp, om du er nøyaktig nok med dette skal det altså ikke være noen spor av lut igjen i produktet. For å være på den helt sikre siden kan man rekrystallisere, det finnes utrolig mange guider på dette, både her på forumet og på nettet, kort fortalt så er det bare å vaske krystallene i aceton og la det fordampe. Du vil nå sitte igjen med meget hvite og rene krystaller.


Og et annet spørsmål: Er det meningen at jeg skal suge opp all naftaen på slutten for å så putte oppi en ny dose nafta, eller skal jeg riste på blandingen hver gang naftaen og barkblandingen har separert seg? (For å få med meg all dmt'en)
Vis hele sitatet...
Du suger opp all naftaen ja. Dette er det som kalles et "pull".
Altså, hiv nafta oppi, riste riste riste, la stå, sug opp naftaen, la den fordampe, hell ny nafta over barken, gjenta opp til 5 ganger(3-4 er som regel nok).
▼ ... mange måneder senere ... ▼
det jeg lurer på er om aceton fungerer som solvent istede for nafta? i o m det er helt rent
Inressangt, men dmt er jo på narkotikalisten, så hvordan er det med innførsel av bark ?
mulig å oppdage at det inneholder dmt ?
Sist endret av baadpyro; 14. august 2012 kl. 21:45.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har et brygg stående med mhrb og har blandet i nafta. det kommer ikke noe klart skille mellom de to lagene. (har stått i 24 timer og urørt i 6) noen som har tips på hvordan jeg skiller eller vasker? setter pris på all hjelp
▼ ... flere år senere ... ▼
Hvor fikk du tak i nafta? Finner ingen link..