Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1304
Noen som har i det hele tatt har peil på hvilke porter cs bruker..?
Vi har ett router, og der må det jo settes opp hvilke porter som skal igjennom...

Vet det er 27015 og 27106 men flere..?
Standard serverport er vel 27015 mens standard clientport er 27005 om jeg husker riktig.

Husk at når det er flere en server på en maskin pleier man å sette oppover.. jeg ville derfor åpnet (eller hva du skal) 27015-27022..

Du kan dessuten sette clienport til hva du vil, husker ikke akkurat hvordan, men finner fort ut av det hvis du vil vite det..
/dev/null
vidder's Avatar
Trådstarter
Hva er da port 64891 og oppover til..?
Jeg får det som ip-adresse når jeg joiner en server.. Trenger jeg ikke å åpne disse og da?
Det er nok sikkert WON-id'en din det, serru.. altså ikke noen port..
Ehm.. hvorfor lage filter på alt? hvorfor heller ikke lage filter på det du ikke vil ha? er jo teit og åpne en og en port.
allow any any
/dev/null
vidder's Avatar
Trådstarter
For det første er det ikke wonid`n din som står bak ipen din, det er porten den går på og sånn er det overalt...

For det andre: Vitsen men brannmur er jo at portene som ett annet program ikke bruker skal være stengt, slik at andre ikke kommer inn på maskina mi .... da ville det jo være litt dumt å åpne all ikke sant ..?
Han sa router. Og de som er ute etter real sikkerhet bruker ikke bare port sperring Man bruker smarte firewalls som sjekker pakkene..