Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1153
Har win 2000 på C: med NTFS filsystem og har tenkt til å legge inn win 98 på D: som jeg har formatert til FAT32, men får bare en feilmelding om at det ikke går siden C: disken har NTFS, men hva har det å si om C: har NTFS når det er D: jeg skal legge inn Win 98 på. Har prøvd å konvertere C: disken til FAT32 for å få lagt inn Win 98 på D:, men det er en operasjon Partition Magic ikke klarte. Håper dere skjønner hva jeg mener...litt innvikla kanskje??
Tror du må bytte på OS`ene,
ha 98 på c: og w2k på d:

Funka hos meg engang i tiden!!
Jeg kunne jo prøve det, men hovedsaken er at jeg vil slippe å installere alt på nytt og miste det som er av progz på c: disken
Når du sier c: og d: , prater du da om separate disker eller bare partisjoner?? Er det separate disker er det ikke noe stress, hvis det ligger på en disk men på forskjellige partisjoner vil du nok slite...
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Win98 må vel ligge på boot partisjonen/disken c:
Som elukS sa er det ikke noe problem hvis c og d er to forskjellige disker, men er det bare to partisjoner på en disk sliter du vel litt...
Det lar seg vel gjøre å flytte win2k over til det, men det er mye mere stress enn å installere alt på nytt.

Bare som et tips: Ikke bruk NTFS filsystem på den disken du har operativ systemet på, heller bruk det på en partisjon du lagrer data på, hvis du skal bruke NTFS. I hvertfall når du også bruker Win9x.