Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 865
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har trappet ned på subutex og er nå på 2 mg. Det begynte å bli virkelig ille etter 4 mg og nedover. Jeg har en lang sykdomshistorie med psykisk sykdom kanskje det spiller inn.

Hva er vanlig dose å seponere subutex på? Er ikke det type 2 mg? Eller er det for mye til tross for at det er «lite»? Detter jo sterke medisiner

Noen med erfaringer?
Jeg ville gått så langt ned som mulig hvertfall... skader jo ikke kutte den fra 1 mg heller foreksempel. Lykke til
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker dor svar!

Fikk nettopp høre fra en lege at det siste mg er det verste... Noen med erfaringer med dette? Jeg skal innlegges og seponere fra 1 mg til o mg på dagen. Hva kan jeg forvente av abstinenser? Har også PTSD som de mener kan forsterke abstinenser og vinde følelser som blir sterkere
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Snorte sub 1mg daglig i 1 år, var et helvete å gå av, abstinensene varte leenge
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her har du nok av lesestoff og tips:
https://www.google.com/search?client...4dUDCAw&uact=5
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for link!

Du som tok 1 mg. Trappet du ned først? Hvor lenge varte ubehaget?
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er en stund siden, mulig jeg trappet ned til 0,5mg.
Men å snorte det er sterkere enn å ta de under tunga,

Uansett hvor mye du trapper ned vil det være jævlig hvis du har stått på sub lenge.
Det som varte lengst for meg(mange uker) var ingen energi, kunne ikke sove (ekstreme kramper i bena når jeg skal sove etc.) depressiv.
hvis du kan gjøre det i samråd med lege er det det beste. Tok 2 paralgin forte når jeg følte meg på det verste for å få litt nødvendig søvn.

Det står mange gode tips hvis du leser gjennom tidligere poster som jeg linket til.
Gå fra 1mg og over på paralgin forte og trapp deg ned og av på dem.

Du er tøff som orker dette.
Assa med tanke på tiden subutex abstinenser tar....er det ikke nesten lettere å ta f.eks litt heroin en stund for så å gå av det pga kortere abstinenser?

Hvis vi sier at det ikke er fare for å fortsette misbruket altså, og andre mildere opioider ikke er å få tak i.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg spør legen og PF
Spør om pf eller tramadol når du står på 0 mg subutex og du skal over de verste abstinenser. Lykke til, du er sterk og klarer det viss du vil!