Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1321
Har nå røyket en del bønne det siste året, og har gått kraftig lei styret rundt rullings og mekket.
(Er dog ikke rullinga som er problemet heller.. lenge leve latskapen )

spørsmålet er da, om jeg anskaffer pipe/bong, vil jeg da gå gjennom mer bønne for samme virkningen?

Og er det noe som anbefales av freaks vante fyrere.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det jeg gjør som minimerer svinn, er å røyke reint i bong. Tar en liten hasj klump i pipa. Liten nok til at den er røkt opp etter en fylling av bongen. Dette kan også gjøres om man mekker med tobakk. Men mengden man har i pipen bør være så liten at man klarer å trekke inn alt på en fyring.

Ved å gjøre det på denne måten minimerer man svinn siden all røyken går inn i pipen og man unngår at mekket brenner ut i lufta slik som det gjør når man røyker joint og ikke aktivt trekker. Vanligvis får man mer virkning av å røyke på pipe/bong kontra joint, siden man inhalerer mer røyk over en kortere tidsperiode. Men dette er en sannhet med modifikasjoner.

For min egen del så foretrekker jeg bong når jeg er hjemme, siden jeg ikke trenger noe å mekke med, det er effektivt og reduserer forbruket av tjall. Men utendørs er joint å foretrekke siden det er koseligere, effekten kommer senere og er lettere å kontrollere og det ser mindre knarkoman ut. Passer dårlig å dra opp en halvmeters bong i parken.
Bruker en pipe uten munnstykke og et sammenrulla avis-rør. Putter ikke mer i pipa enn hva som kan tas i ett trekk.
Det føles som mindre svinn enn joint, men tror jeg i praksis røyker mer siden det er så kjapt å ta tre fire trekk når man har en haug med mekk.
Anonym bruker
"Definert Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har faktisk brukt flaskebong med aluminiumsfolie og noen joints så og si nesten hver dag i 14 år nå. Kan aluminiumsfolien ha gjort noe med lungene mine/kroppen/helsa?
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vape for grønt eller en hash kettle for brunt er vel det som gir minst svinn nest etter edibles? Bong er bedre enn jays, men du risikerer sopp i lungene ved hyppig bruk.
Hvis en er flink med vasking av bong, eller skifter ut flaskene som en lager bong utav, så er det vell ingen stor fare for sopp i lungene vell?
Det blir faktisk mye MINDRE svinn med bong. Man trenger bare en flis ca 0.1g for et pipe trekk faktisk kan det være nok med mindre også.

Når man mekker med tobakk så får man et ekstra kick av bongtrekk som jeg personlig er mere hektet på en selve rusen man får etterpå. Veldig intens rush som av og til gir deg "pustings" men synes det også kan være digg
Sist endret av Bluesky_; 11. august 2023 kl. 03:46.
Sitat av dolcze Vis innlegg
Har nå røyket en del bønne det siste året, og har gått kraftig lei styret rundt rullings og mekket.
(Er dog ikke rullinga som er problemet heller.. lenge leve latskapen )

spørsmålet er da, om jeg anskaffer pipe/bong, vil jeg da gå gjennom mer bønne for samme virkningen?

Og er det noe som anbefales av freaks vante fyrere.
Vis hele sitatet...
Min erfaring er at med bong varer effekten noe kortere så i starten bruker jeg mindre men ettervært bruker jeg like mye som om jeg hadde røyka joints.