Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2160
Heisann! Blir min første post her, etter mye googling om temaet finner jeg ingen gode svar så derfor har jeg kommet til dere for noen spørsmål.
Jeg har holdt meg til asia regelmesseig, men har nå flyttet hjem for godt. Jeg hadde en mini ugle som jeg har gitt bort da jeg flyttet. Men jeg savner en ugle og har tenkt på hvilke metoder jeg kan bruke for og få denne hjem.
Er det noen som har noen gode triks? Uglen er ikke større enn en håndflate omtrent. Og de er ikke utrydningstruet på noen måte men norge har noen idiotiske lover.
Problemet er lyden er jeg redd. De lager ikke ekstrem lyd men det kan hende det kommer en lyd i ny og ne. Det er vell ikke mulig og ta de inni den insjekka bagasjen på noen måte? Det hadde vell vært det beste om det er mulig
Eller om noen vet om en annen måte og få tak i en liten ugle på vennligst ta kontakt
Vill tro det enkleste er å vente til våren å finne en ugle unge fra norsk natur
Fang en ugle i de norske skoger eller risiker 120 dager i fengsel & 20.000 i bot samt avlivning av dyret for innførsel av en eksotisk fugl.
Det er grunner til at innførsel av dyr er ulovelig, spesielt smitte og sikkerhet.
ArbeidsledigProletar
Å ha en ugle er jo ikke bare rett fram. Kanksje en miniugle er grei, men..
Ti gode grunner til å ikke gjøre det.
Sjekk den for Guds skyld ikke inn i bagasjen, stakkars ugle!

Hvem av oss har vel ikke følt på savnet etter en ugle av og til, men det spørs om du ikke bør gå for et mer tilpasset husdyr.
Sist endret av entropi; 15. januar 2017 kl. 20:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kunne evt ha reist fra Asia til et av våre naboland i stedet for direkte til Norge.
Mener i farten å huske at både Sverige og Storbritannia tillater private å holde ugler som husdyr (i UK avles de også opp med dette formålet, det er mao ikke ugler fra guds frie natur, men fra en oppdretter du anskaffer en).
Da jeg bodde i Moskva hadde en av naborestaurantene mine flere ugler i bur blant gjestene.

...kanskje lettere å dra videre til Norge med levende ugle i skjul enn helt fra Asia...?