Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1157
Hei.
Jeg har problemer med at internett-tilgangen min til tider borte. Sånn at jeg ikke får opp mitt wifi-nettverk i tilgjengelige nettverk. Jeg må da skru modemet og routeren av og på, noen ganger funker det, andre ganger ikke. Når det ikke funker med av og på, må jeg bare vente en stund. Har koblet til iPad, iPhone, PC og Apple TV.

Jeg ringte til kundeservice for ISP for å høre om noe kan være galt, og forklaringen til kundebehandleren var at jeg hadde såpass lav hastighet på internettet at det var normalt at det falt ut fordi så mange enheter var koblet til. Er det noen her som kan bekrefte det? Altså fordi alle enhetene er koblet til Internett så skal dermed Internett falle helt ut?
Er ikke snakk om at jeg bruker alle samtidig heller og gjør ingen "tunge" ting, kun typ mail, Facebook, Netflix. Har ingen problem med hastigheten, kun at internett-tilkoblingen forsvinner helt. Kundebehandlerens løsning var å oppgradere hastigheten.
Uvaksinert 👍
Du har blitt lurt, at det ikke dukker opp på tilgjengelig wifi har jo ingen ting med om linja de er dårlig ut fra huset. Be om nytt modem/router så ordner det seg nok.
Sist endret av daffe; 28. desember 2016 kl. 18:36.
Takket nei til oppgraderingen, og både router og modem er forholdsvis nye. Men da har jeg rett, at hvor mange enheter som er koblet til ikke skal ha noe å si? Skjønner at det kan påvirke hastigheten.
Sitat av Lurerpå123 Vis innlegg
Takket nei til oppgraderingen, og både router og modem er forholdsvis nye. Men da har jeg rett, at hvor mange enheter som er koblet til ikke skal ha noe å si? Skjønner at det kan påvirke hastigheten.
Vis hele sitatet...
Hva slags router og modem er det snakk om?
Og hvordan ser oppsettet ditt ut?
Er det mange WiFi i området rundt?

Har du 2,4Ghz og 5Ghz på samme SSID/Navn (visningsnavn på wifi)? Hvilken trådløs ruter har du? ISP supporten din ljuger det rett i trynet, linjen din skal heller ikke falle ut om du makser hastigheten din, du opplever pakketap og ikke noe linjebrudd..

Er det din egen trådløse ruter?

Fungerer nettverket med kabel mens WiFi er nede?