Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 6636
Jeg vet ikke hvor lang tid det pleier å ta før man får svar her og må bare beklage hvis jeg bryter noen regler. Jeg har nesten utelukkende lurket, men det i bare to uker sammenhengede. Uansett, for å komme til sakene. Jeg fikk imovane mot søvnproblemer på torsdag 10x5mg og i dag (går?) tenkte jeg at jeg kunne kose meg med litt alkohol i form av øl og vodka siden det er helg. Dette er jo ikke uvanlig og har rimelig grei toleranse der, men imovane har jeg brukt en gang og det var på torsdag. Sov i 11 timer og hadde løvetannsmak i munnen hele dagen, men det var ikke noe problem. Fikk den gode ideen for en 20 minutter siden at det sikkert hadde vært kult med noe imovane oppå alkoholen (kjempedumt sikkert) så tok 7.5 mg/en og en halv av de jeg har. Jeg vet jo og har kansje nevnt allerede at jeg har null toleranse ovenfor dette så er forsåvidt litt bekymret få å dø eller noe. Pleier alltid å lese om legemidlene jeg får på wikipedia og der står det at man kan få eufori av å blande alkohol med imovane, og hvem har ikke lyst på i hvertfall litt eufori innimellom? Skulle kansje ikke lest det, men lest er lest og gjort også. Har glemt spørsmålet men tente kansje at koffein kunne hjelpe i hvert fall sånn 5% hvis det blir helt krise? Detter er ikke noe jeg har my kunnskap om og jeg kunne godt ha googlet mer men ble rett og slett utålmodig. Det jeg er mest redd for er vel åpenbart dødsfall. Jeg var deprimert siden 2010 og ble endelig bedre igjen for et halvt å siden så selvmord og sånt er ikke særlig aktuelt. Jeg vet ikke hvor hyppig/vanlig hallusinajosner er, men det er heller ikke noe jeg er helt uvant med. Hadde tenkt å fortsette å drikke men som sikkert er rimelig åpenbart vet jeg ikke hva jeg driver med og vil nødig dø eller få varige skader.
Setter pris på alle svar og kan komme med mer utfyllende informasjon hvis det er nødvendig. Råd og alt mulig er bra. Jeg vil bare ha det noen lunde ok uten og dø, hvis det er mulig.
Ellers tar jeg ingen andre medisiner, forresten, og er rimelig sikker på at alt skal være ute av systemet.
(mulig jeg må slette brukeren og svartelise freak for alltid, vet aldri hva som skjer i slike tider)
(må også beklage igjen at jeg ikke klarer avsnit og aldri har forstådt hvor noe begynner og slutte, håper ting fremdeles er lesbart)
Jeg har blandet benzo og stilnoct (ca samme som imovane) i mye større doser enn du beskriver, og aldri vært i nærheten av å dø
Eneste gangen jeg merkbart kjente at det på en måte ble tyngre å puste, var etter massive doser tramadol på fylla. Tror du kan slappe av, du dør ikke av det der...
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Jeg har blandet benzo og stilnoct (ca samme som imovane) i mye større doser enn du beskriver, og aldri vært i nærheten av å dø
Eneste gangen jeg merkbart kjente at det på en måte ble tyngre å puste, var etter massive doser tramadol på fylla. Tror du kan slappe av, du dør ikke av det der...
Vis hele sitatet...
Herregud. Det var godt å høre.
Helt siden jeg faktisk sluttet å være aktivt suicidal har jeg vært livredd for å skulle dø(en smule hypokondersk) av en aller annen idiotisk annen årsak. Døden er ja,m,en men skummelt altså, og det var da være måte på uflaks om jeg skulle gå hen å dø i de første måneded jeg faktisk ikke hadde lyst til det, lol. Har forsåvidt også hatt en del større doser på tramadol i fylla (samtidig som jeg brukte ssri) men greien med det bare er at jeg ikke husker noe srlig, hvis ikke jeg blander med xanor, faktisk når jeg tenker meg om ser jeg at jeg husker ikke særlig uansett, men nå blir det ot, poenget var bare at det er utrlogib betryggende å høre at jeg ikke er dødsdømt.

takk for så raskt svar! det er noe jeg setter stor pris på.
Hehe nei du dør sansynligvis ikke men imovane og alkohol vil virke forsterkende på hverandre, om du drikker for mye vil du blacke ut og gjøre masse idiotiske ting og få hukommelsesvikt. Du kan også få fortere problem med toleranse pga av belastningen på dine gaba-respetorer som til slutt ender med at du får dårligere effekt av selve sovetabletten. Samt langvarig missbruk vil gå utover psyken din som igjen vil føre til angst/depresjon så obs-obs. Xanor er mye sterke forøvrig, tramadol er et opiat og virker litt annerledes. Det du dør av er cocktaileffekten, alltså 1 l sprit og 3-4 imovane med en dæsj xanor og tramadol.
Du dør ikke av det der, men Imovane + alkohol kan få deg til å finne på de sykeste ting (dette gjelder også for imovane tatt alene og man ikke legger seg). I tilfeller man er redd for å dø, så er det jo som regel grunnet aspirasjonsfare eller forgiftning med f.eks. alkohol.
Vil ikke anbefale noe koffein for å bli bedre, det kan derimot føre til uheldig virkning, det beste er å ikke ta noe mer og vente at det går over. Har man totalt noia så holder man seg våken noen timer ekstra. Ser ut som nesten alle får den drittsmaken av Imovane, gå heller over til Stilnoct. Samme effekt, men smaker ikke dritt og virkningen går over fortere, slik at man ikke er groggy dagen etter.
Sist endret av trikker95; 17. desember 2016 kl. 20:22.
hehe, du tar SSRI og Tramadol, xanor og alkohol, men det som bekymrer deg er halvannen Imovane? Imovane har veldig stort slingringsmonn mellom effektiv dose og dødelig dose, man skal selvfølgelig egentlig ikke blande med alkohol, men det er fordi man blacker ut og blir en dust. Så det anbefales ikke, men er sjelden livstruende. Haha. SSRI og Tramadol derimot, det kan faktisk være farlig.
@trikker95 jeg har aldri fått vond smak i munnen av Imovane, ei heller hangover, er tvert imot ekstra opplagt neste dag, og får ikke like god effekt av Stilnoct. Kan godt hende at det du sier er sant for mange, men ikke for meg.
Candela: Det du skriver passer veldig godt med hvordan jeg reagerer på stilnoct, men jeg tror egentlig imovane er bedre siden det har litt lenger halveringstid så du sover lenger før du våkner.
Merker også veldig mye energi og driv timene etter jeg har våknet etter å ha tatt stilnoct.
De andre "sovepillene" som feks vallergan får jeg en grei hangover av, og tramadol blir jeg bare gira av.

Beklager litt offtopic her, men som candela sier så bør du være mye mer forsiktig med tramadol og dens interaksjoner. Skal vel egentlig ikke blandes med noe som helst.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei igjen.
Ville takke for svar og komme med en slags oppdatering siden jeg åpenbart og kansje ikke særlig overaskende har overlevd.
Er ikke helt sikker på hva som skjedde den dagen/natten men kan i hvertfall slå fast at jeg var på grensen av blackout fylla da jeg lagde denne tråden. Har brukt mer enn nok tid og energi på å engste meg for hva jeg egentlig skrev i og med at det eneste jeg husket var at jeg skrev noe på freak som jeg ikke burde være stolt av..

I hvertfall våknet jeg klokken elleve om kvelden på søndag, oppå dynen med alle klærene og alt lyset i leiligheten på. Var veldig forvirret til å begynne med og hadde litt problemer med å stå oppreist. Fant selvfølgelig den pakken med imovane ganske fort og der manglet det 7 tabletter. Husker ikke noe utover at jeg prøvde å dele den første i flere biter på kjøkkenet men antar at jeg tok de andre hel. Har en teori om at jeg fikk litt økt selvtillit av å ikke dø umiddelbart og at alkoholmotet slo inn. Av en eller annen grunn var sofaen dekket med håndduker og rullegardinene trekt ned for alle vinduene, uten at jeg helt klarer å tenke meg hva som egentlig var planen der.

Omg jeg hadde det gøy og faktisk klarte å oppnå euforien jeg leste om på wikipedia eller ikke vet jeg ikke, hadde ikke lagt igjen andre spor så antar at jeg la fra meg hånddukene for så å umiddelbart kubbe i sengen. Sikkert like greit. Halve grunnen til at jeg ikke liker xanor er fordi jeg foretrekker å huske hva som skjer når jeg putter ulike stoffer/medisiner i meg, så dette var lite overaskende ikke en favoritt. Døgnrytmen fikk seg også en liten knekk som er litt ironisk med tanke på at jeg fikk imovane for å fikse døgnrytmen. Har ikke rørt dem siden selv om jeg nå har begynt å tenke at det er trygt igjen.

Ser ut til at ting ordnet seg. For øvrig kan jeg vel melde at dette ikke er noe jeg anbefaler, men jeg setter pris på tålmodigheten dere har vist meg her. Er veldig lettet over å se at det ikke endte i sosialt selvmord allikevel.

(er forresten ikke helt familiær med reglementet på å gjenopplive gamle tråder, men håper jeg ikke bryter noen regler her eller på annen måte er komplett uønsket)
Haha, sitat meg selv lenger opp i tråden
...man blacker ut og blir en dust.
Vis hele sitatet...
Helt klassisk å våkne opp til tomt pilleglass og minne, ved kombinasjon av alkohol og sovepiller eller benzo. Bra for deg at du våknet hjemme og i god behold, og å dekke sofaen med håndduker er et fint eksempel på harmløse ting man kan finne på uten åpenbar grunn. Har aldri tatt mange Imovane på en gang selv, stort sett bare 7.5 mg, men kombinert med et glass vin til kveldsmaten har jeg også våknet opp til uforståelige påfunn.

Hadde en periode hvor jeg stadig våknet opp uten neglelakk på tærne; drev tydeligvis og fjernet neglelakk i "pillerus" hele tida. Merk, bare på tærne, fingerneglene rørte jeg aldri. En annen periode fikk jeg massevis av rare verktøy, redskaper og slikt i posten fra ebay, har noen verktøy jeg til dags dato enda ikke har forstått hva er. Alltid like overrasket hver gang det kom en ny tar ting som jeg overhodet ikke kunne huske å ha kjøpt. Og jeg kunne "rydde" ting og legge dem på helt meningsløse steder, finne igjen tannbørsten på kjøkkenet i skuffen sammen med gafler og sånt. Bare komiske hendelser heldigvis. Men det er nok av folk som gjør mye virkelig problematiske dumme ting, og som du sier, muligens har det kjempegøy underveis, men hva er vitsen med det hvis man ikke sitter igjen med noe minne av moroa etterpå? Godt å lese at det gikk bra med deg, og ser du har skjønt hvorfor man skal være forsiktig

Hadde ikke bekymret meg for å bruke dem riktig, for å få sove, det er bare å legge seg så sovner man og finner stort sett ikke på noe dumt. Man KAN stå opp og "gå i søvne", for eksempel for å gå på badet og fjerne neglelakk på tærne (men det var altså i kombinasjon med litt alkohol). Hvis du vil prøve rekreasjonelt igjen så prøv kanskje 1-2 enheter alkohol og én tablett, eller bare en halv, da er det mulig å ha det morsomt og faktisk huske det også. Ikke at jeg kan anbefale noen å blande piller og alkohol i det hele tatt, mtp harm reduction