Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 760
Hei, jeg driver å titter litt på en media all in one Box om dagen. Sett litt på både Roku og mi box, men enten støtter de ikke Ethernet eller så har de bare 10/100 port. Har en plex server hjemme som jeg "streamer" filmer over på tv-en, det funker greit, men har noen bugs i plex appen samtidig som softwaren er litt treig. Har med tiden fått øynene opp for nvidia android TV, denne støtter haugevis av video og lyd codecser, og har vanvittig bra chipset. Men før jeg bruker 2k på den så har jeg lyst til å høre litt erfaringer med den, så jeg har to spørsmål. Nr 1: hvordan funker plex media player på denne og klarer den å direkeavspille det meste av remux torrenter? Nr 2: vet den har noe gamestream av noe slag, er det sånn at jeg kan streame PC skjermen over til tv-en, men samtidig spille på pcen? Tenkte at det er en fin funksjon man kan få bruk for hvis man er i et Battlefield game, og man får besøk av noen kamerater som ønsker å se på.
Hei,


Jeg er selv innehaver av en nVidia Shield og kan ikke annet enn skryte av den. Når det kommer til PLEX så kan den faktisk kjøre som både klient og server nå tror jeg. Jeg er medlem i AVForum på facebook (hvor du finner en del av de virkelig kresne innen lyd og bilde), og kan ikke se annet enn at de forguder denne mediaboksen.

Kan dessverre ikke svare deg på spørsmål nr. 2 da jeg ikke har prøvd det selv. Men det skal være noe streaming av spill på den fra PC ja.


Annet jeg synes er genialt med Shield er at den har innebygd Chromecast funksjon, 4k støtte og enkelt menyoppsett. Du kan også installere KODI på den. Bare det at den har Android som OS i seg selv er ganske genialt fordi det er tillater så mye muligheter.

Løp å kjøp er mitt tips

Her ligger det forresten litt info om streaming.
Sist endret av KarlsenK; 4. desember 2016 kl. 01:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Hei,


Jeg er selv innehaver av en nVidia Shield og kan ikke annet enn skryte av den. Når det kommer til PLEX så kan den faktisk kjøre som både klient og server nå tror jeg. Jeg er medlem i AVForum på facebook (hvor du finner en del av de virkelig kresne innen lyd og bilde), og kan ikke se annet enn at de forguder denne mediaboksen.

Kan dessverre ikke svare deg på spørsmål nr. 2 da jeg ikke har prøvd det selv. Men det skal være noe streaming av spill på den fra PC ja.


Annet jeg synes er genialt med Shield er at den har innebygd Chromecast funksjon, 4k støtte og enkelt menyoppsett. Du kan også installere KODI på den. Bare det at den har Android som OS i seg selv er ganske genialt fordi det er tillater så mye muligheter.

Løp å kjøp er mitt tips

Her ligger det forresten litt info om streaming.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Blir nok mest for media spiller for min del. Har en litt kraftigere server som kan ta seg av transcoding on the fly. Men plex appen som er til 2015 Samsung smart TV har endel bugs, og lyden blir transcoded til ac3. Derfor virker nvidia shield så veldig support mtp hvor rask og kraftig den er. I tillegg til helt vanvittig support på lyd og video formater. Android og er kjempe gull, er en stor tilhenger av Android, og har blitt en enda større en etter jeg kjøpte meg iPhone for å prøve det litt.
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
Takk for svar. Blir nok mest for media spiller for min del. Har en litt kraftigere server som kan ta seg av transcoding on the fly. Men plex appen som er til 2015 Samsung smart TV har endel bugs, og lyden blir transcoded til ac3. Derfor virker nvidia shield så veldig support mtp hvor rask og kraftig den er. I tillegg til helt vanvittig support på lyd og video formater. Android og er kjempe gull, er en stor tilhenger av Android, og har blitt en enda større en etter jeg kjøpte meg iPhone for å prøve det litt.
Vis hele sitatet...
Ja, det er vel hovedsaklig på grunn av at mange har gamle/dårlige servere at de har gått over til å benytte seg av Shield som server, da den takler transcoding. Og når det koster kun 2000 kroner så er det vel ofte billigere enn å kjøpe seg ny server
Jeg kjører Nvidia Shield TV med Kodi, hvor jeg streamer ulik media ifra en server. Kodi er mye kjappere og enklere en plex, samt støtte for ett drøss av addons. Kodi ligger klar i appstoren
Sitat av Frazzy Vis innlegg
Jeg kjører Nvidia Shield TV med Kodi, hvor jeg streamer ulik media ifra en server. Kodi er mye kjappere og enklere en plex, samt støtte for ett drøss av addons. Kodi ligger klar i appstoren
Vis hele sitatet...
Lest litt om kodi og, virker veldig bra det også, men jeg streamer endel utenfor lokalnettet. Vet ikke hvordan kodi er der, men plex er helt fabelaktig, kan selv bestemme for mye hver stream skal få utdelt av upload speeden også. Den justerer streamene automatisk hvis upload speeden begynner å strupe seg litt og.
Du må sitte opp en http/ftp server, eller en annen støttet protokoll for å streame ifra nett til kodi, det fungerer ganske bra

Kodi støtter forresten .rar filer direkte, det gjør ikke mange andre klienter.
Sitat av Frazzy Vis innlegg
Du må sitte opp en http/ftp server, eller en annen støttet protokoll for å streame ifra nett til kodi, det fungerer ganske bra

Kodi støtter forresten .rar filer direkte, det gjør ikke mange andre klienter.
Vis hele sitatet...
Okey, hvis man kan sette opp FTP server, så er ikke det så ille, nei. Får nesten teste Kodi før jeg uttaler meg noe mer om det