Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1232
Hei

Jeg har akkurat backet iBand+: EEG headband, slik at jeg kan prøve å få til lucid dreaming. Er veldig skeptisk til dette, om det i det hele tatt vil fungere. Noen av dere freaks som faktisk har opplevet lucid dreaming?

https://www.kickstarter.com/projects...tegory_popular
finnes nok av stoffer som gir deg lucid dreaming(uten og være ekspert)
Magnesium, zink og visse B-Vitaminer........

That SomeOne!?
Opplever lucide drømmer rett som det er, men må ligge på ryggen.

Leste en gang at å spise masse menthol før leggetid skal gjøre det lettere.
Sist endret av wackwrack; 9. oktober 2016 kl. 20:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Ta reality checks konstant hver dag frem til du plutselig en dag tar en reality check og du innser at du er i en drøm, og vips så er du i en lucid drøm!

Det jeg gjorde når jeg gjorde dette var å tegne et "X" i handa mi, og se på det 50-60 ganger om dagen hver gang jeg husket på det. Plutselig en dag var det en sirkel, og jeg innså at jeg drømte. Helvetes gøy! Det finnes også en teknikk som heter WILD, men jeg syns den er så helvetes ubehagelig at jeg personlig ikke ville anbefalt det.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Jeg har drevet en del med det, hovedsakelig ved å aktivt gjøre reality checks, men også via MILD og WILD. Jeg tror definitivt det er mulig å bruke teknologi til å gjøre deg bevisst at du drømmer ved å gjenkjenne når du er i REM-søvn, og så kommunisere det til deg mens du sover (for eksempel via en melodi eller liknende). Jeg tror det største problemet vil være å unngå å våkne av det.
Da jeg ble introdusert for dette så begynte jeg å skrive drømmedagbok, og generelt sett bli mer bevisst på drømmene mine. Plutselig en natt svevde jeg i lufta med min avdøde hund. Ble ganske stressa av at jeg ikke visste hvordan jeg bremset, da et digert tre brått nærmet seg :P