Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1304
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Hei! Jeg ønsker å skjule ikoner fra launcheren i Gnome 3. Jeg vil ikke ha Brasero eller CD-spiller eller Orca. Jeg prøvde å fjerne pakkene til disse, siden det fungerte med spill, men når jeg fjernet Brasero mistet jeg hele skrivebordsmiljøet og måtte brukte apt-get gnome. Jeg kan bruke "hovedmeny" for å skjule og vise ikoner, men da kun hvis "applications menu" er aktivert i utvidelser. Jeg vil ha det slik at det minner om et nettbrett .
Det jeg har funnet via Google er foreldet og ser ut til å gjelde for Gnome 2.
Høyreklikk og velg fjern? Er iallefall slik jeg gjør det (og har gjort det i Fedora i 5+ år nå)..
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Trådstarter
"Nytt vindu" og "Legg til i favoritter" er de eneste alternativene. Merk at det er snakk om Debian med Gnome 3 og at jeg IKKE snakker om docken til venstre, men Applications-menyen der alle appene vises i en grid.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Duckie Vis innlegg
"Nytt vindu" og "Legg til i favoritter" er de eneste alternativene. Merk at det er snakk om Debian med Gnome 3 og at jeg IKKE snakker om docken til venstre, men Applications-menyen der alle appene vises i en grid.
Vis hele sitatet...
Er på windows nå, men ligger ikkje disse ikonene som eit .desktop element i ~/local/share/applicaiton/NAVN.desktop

Åpn opp filen og skriv: Hidden=true, håper det ordner det