Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1653
Hei.
vi sitter i en liten situasjon her!

Jeg og en kammerat skal til tyskland (berlin for å være helt presis) og skal reise nedover førstkommende torsdag (12.03-15)
Vi reiser fra trondheim lufthavn Værnes.
Vi skal reise med Norwegian, som dessverre er ute i streik i denne perioden.
Vi har bestilt et hotell midt i Berlin. På hotels.com står det "REFUNDERES IKKE"

Dersom streiken hindrer oss i å dra, er det da mulig å få flyttet datoen på hotellet til en senere dato med samme pris??

noen som har opplevd noe lignende selv? som har erfaring?

takker for alle svar
Det kommer litt ann på hvor fleksibelt det aktuelle hotellet er og hvilken kapasitet de har på dagene det gjelder. Jeg ville kontaktet de og hørt om det var noen muligheter for å få endret på denne datoen.

De kommer sikkert bare til å henvise til Hotels.com / Expedia som igjen neppe vil kunne gjøre noe de heller, men er verdt et forsøk! Gjetter denne reservasjonen er forhåndsbetalt, noe som også skaper litt mindre fleksibilitet.

Ellers vet jeg ikke om slikt som dette kan gå under reiseforsikring, men kan jo sjekkes det også om det ikke er gjort.
Sist endret av Ezukiel; 9. mars 2015 kl. 17:53.
Ut i fra hva jeg har sett i aviser dekkes ikke følgekostnader, som f.eks. hotell, om streiken rammer deg. Det er heller ikke hotellet sitt ansvar at du ikke klarer å komme frem i tide.

Anbefaler å ta kontakt med hotellet deres i Berlin, direkte (ikke gå via hotels.com) og se om de er service-innstilte nok til å kunne endre dato.

http://www.vg.no/forbruker/reise/fly...aa/a/23404780/

Sitat av Ezukiel Vis innlegg
Ellers vet jeg ikke om slikt som dette kan gå under reiseforsikring, men kan jo sjekkes det også om det ikke er gjort.
Vis hele sitatet...
Vanlige reiseforsikringer dekker ikke problemer med streik.
Sist endret av etse; 9. mars 2015 kl. 17:56.
Sitat av MrNord94 Vis innlegg
Vi skal reise med Norwegian, som dessverre er ute i streik i denne perioden.
Vis hele sitatet...
Det er da ikke sikkert. De har fortsatt noen dager på seg for å løse dette

Litt usikker på dette. Men du kan sjekke ut om dere får pengene tilbake om dere evt betalte med kredittkort. Kan være litt vanskelig å si, da dere jo får det dere betalte for, men ikke kommer dere til destinasjonen.
Kjøp billett hos SAS hvis dere ikke får flyttet datoen for oppholdet på hotellet. Blir garantert litt dyrere reise, men er nok billigere enn å betale for et hotell dere ikke er på.
"Refunderes ikke" betyr vel helst at dere ikke får igjen penger. Jeg ville
forsøkt å ombooke hotelloppholdet til ny dato - men da i tråd med at dere
kontakter Norwegian og får flyttet billettene deres (til tross for at min erfaring
tilsier at Norwegian er vanskelig nok å ha med å gjøre selv når de ikke
streiker...)

Lykke til!