Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1956
Heisann, er en ung gutt på 17 år som har lyst til å komme igang med noen ute turer, tenker da på skauturer.

Det jeg ønsker er å oppleve naturen og å få rensket huet litt. vil gå til fots, på ski og truger. Noe annet jeg tenker på er å ha med meg pilkestang og skaffe litt mat selv, kan gjerne sove ute i telt (gapahuk ) eller gjerne på en turisthytte et sted.

Noen der ute som har litt peiling på slike turer? og som evt. vet om noen fine tur ruter i vestfold eller evt i nærheten? og som kunne forklart litt og gitt noen tips.

takk!
Jeg vil anbefale UT.NO, turistforeningens sin egen side, der du finner kart over det meste av Norge, og gode råd og tips.
Kjenner ikke til Vestfold noe særlig, men går ut ifra at det er en del dyp skog der.

Skal du sove ute, og du ikke er vant til det så anbefaler jeg deg å dra myepå dagsturer først nå i vinterhalvåret. Det å fryse en hel natt fordi soveposen/teltet/klærna/primusen/etc ikke er testet godt nok kan kvele all turglede i lang tid fremover. Ellers så er fjellforum.no en god side, mye tips og råd, særlig på materiell-delen.

En ting verdt å merke seg; til små overnattingsturer på ett par dager så trenger du ikke det aller beste utstyret, selv om det kan virke sånn på noen av brukerne på Fjellforum. De er over gjennomsnittet opptatt av turutstyr. Greit nok hever det opplevelsen av å være i skauen ett par hakk, men det viktigste er faktisk å bare komme seg ut. Utstyret kommer med tiden uansett.
R3dNoi
R3dNoi's Avatar
Trådstarter
36 6
Sitat av turboduck Vis innlegg
Jeg vil anbefale UT.NO, turistforeningens sin egen side, der du finner kart over det meste av Norge, og gode råd og tips.
Kjenner ikke til Vestfold noe særlig, men går ut ifra at det er en del dyp skog der.

Skal du sove ute, og du ikke er vant til det så anbefaler jeg deg å dra myepå dagsturer først nå i vinterhalvåret. Det å fryse en hel natt fordi soveposen/teltet/klærna/primusen/etc ikke er testet godt nok kan kvele all turglede i lang tid fremover. Ellers så er fjellforum.no en god side, mye tips og råd, særlig på materiell-delen.

En ting verdt å merke seg; til små overnattingsturer på ett par dager så trenger du ikke det aller beste utstyret, selv om det kan virke sånn på noen av brukerne på Fjellforum. De er over gjennomsnittet opptatt av turutstyr. Greit nok hever det opplevelsen av å være i skauen ett par hakk, men det viktigste er faktisk å bare komme seg ut. Utstyret kommer med tiden uansett.
Vis hele sitatet...
takk, skal ta en titt på ut.no og fjellforum
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei. Jeg er selv 17 og har også lyst til å begynne med litt skogsturer, overnatting i telt og sånn Holder til rundt Oslo, bare å sende en pm om du vil