Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 660
Hei!

Holder for tiden på med et prosjekt hvor jeg skal animere 3d-bilder(2d) på en webside. Disse skal også vise forskjellige tall, deler i bevegelser, samt div. sprite animasjoner.

Disse "animasjonene" skal kunne kjøres på alle plattformer. Dette utelukker jo med en gang flash, som et verktøy. Problemet mitt, er at ie under versjon 9 støtter ikke canvas elementet. Jeg har utforsket moduler som f.eks. explorercanvas men ønsker ikke å bruke dette, da det virker som om det kan gå ut over ytelsen på animasjonene.

Til å animere bruker jeg js-rammeverket easeljs.

Jeg lurer egentlig på hva dere tror er mitt best bet?
Burde jeg programmere ut animasjonene i javascript, så la ie-brukere falle tilbake på flashanimasjoner? Dette er dog dobbelt opp med arbeid for meg, da jeg må programmere både i as3 og i js (og det hører med til historien at dette er snakk om et massivt ant. arbeidstimer fra før av, da det er utallige animasjoner som skal lages). Eller finnes det noen rammeverk eller moduler som takler dette på en ordentlig måte?
Siden det kun er IE8 og ned som ikke har støtte og IE8 uansett er en gammel nettleser ville jeg lagd en enkel melding med oppfordring til å laste ned en moderne nettleser som fallback.