Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  149 47320
hendte det aldri at du angret? kjipe stunder og lignende? Gutt 19år
Sitat av Ensiferum Vis innlegg
For en ispirasjon og lese. Vurderer og gjøre noe slikt selv. Men, er jente, og vi blir jo advart mot å haike med fremmede. Hvor farlig er det egentlig? Har du TS, eller noen andre som har reist rundt på denne måten, havnet i noen farlige situasjoner?
Vis hele sitatet...
Bare ta med deg en venn, du treng absolutt ikke dra alene

Til tråden:
Har lenge tenkt en slik reise, men har aldri hatt tid til og tenke på det, men hadde vært utrolig kult og tatt seg en slik tur med en kompis
men jeg mine negative sider med og ta med noen, vi må være enig osv..

Men har hatt tanken lenge om og snakke litt med kompisen, angående en slik tur, men da skal jeg være han som dokumentere alt/kameramann, er veldig glad i og dokumentere ting som skjer + jeg får en opplevelse
Men mine venner er veldig sånn slapp osv.. og bare utforske Finnmark men får se hva som skjer utover årene, sier ikke nei om jeg får sjansen !
Du har inspirert meg nok til at jeg skal ut på en tur som denne!
Ok, AWESOME! Nesten så jeg pakker sekken og stikker snart! Herlig fortalt
Utrolig bra skrevet Inspirerte meg sykt! Dette eller noe lignende skal jeg gjøre.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Faen, dette er noe jeg virkelig hadde hatt lyst å prøvd. Er 17, så burde vell egentlig bruke muligheten mens jeg har den - få med meg en venn. Nei, dette gjorde meg rett å slett glad! Ville jo vært kjipt å sitte angrende om 10 år, og tenke at jeg kunne ha gjort "Dette".
utrolig gøy lesestoff! Denne skal jeg ha i bakhodet etter et par år jobb
Sitat av Danbanan Vis innlegg
Into The Wild har alltid vært favoritt filmen min, men det var ikke den som fikk meg til å virkelig gjøre det.
Vis hele sitatet...
Litt OT, men var Into The Wild den første filmen du så siden den alltid har vært favoritten? :P
Danbanan's Avatar
Trådstarter
Tråden har fått litt liv ser jeg :P Er ikke så ofte innom freak for tiden da jeg driver å gjør klar for neste tur.

Det er nå gått et halvt år eller noe siden jeg kom hjem til Norge.
Jeg har bestemt meg får å sette ut på en livs lang nomadisk reise gjennom hele verden.
Planen er å spille ukulele, munnspill, lage hemp smykker / armbånd og selge dette, as i go.
Og ikke minst, en hund som er med på min ferd!

Jeg har akkurat fått nytt pass så jeg er klar for avreise, er bare noen få ting jeg må gjøre meg ferdig med her i Norge før jeg setter ut. Jeg regner med jeg begynner reisen om noen få dager, til 2-3 uker.

Planen er ned mot greece å besøke først en kompis som bor der. Så skal jeg komme meg mot portugal / spania og være med på den årlige rainbow gatheringen der, møte masse hippies, freaks, travellers, you name it. så reise videre.

Jeg kommer nok ikke tilbake til Norge får å bosette meg, det blir for å si hei til familie og venner, før jeg drar videre.
Om de reiser på ferie et eller annet sted, la oss si Tyrkia. Kan jeg komme dit lett å besøke dem.

Så yeah, noen spørsmål jeg ikke har besvart nå eller om dere har fler så bring it on ^^
Sist endret av Danbanan; 31. mai 2011 kl. 14:49.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Rippler Vis innlegg
Jeg fikk vondt inni meg av å lese dette. Dette var noe jeg drømte om å gjøre for 10 år siden, men aldri turte. Nå sitter jeg er 10 å senere uten mulighet til å gjøre dette. Vanvittig morsomt å lese at det finnes andre som tørr å ta sjangsen og at det blir minner for livet av slikt. +1 KP fra meg.
Vis hele sitatet...
Med mindre du sitter i rullestol eller runder 70 meget snart, sa vil jeg ikke si det er for sent.
Danbanan's Avatar
Trådstarter
Sitat av uberleethaxor Vis innlegg
hendte det aldri at du angret? kjipe stunder og lignende? Gutt 19år
Vis hele sitatet...
Angret ikke et sekund. Eneste jeg angret på var at jeg dro tilbake til en kald vinter i Norge å ble sofa sittende over vinteren...!

Par kjipe stunder der det regnet, mye, eller 4 timer venting på bil i italia. Men det er sånn det fungerer. Like it or not

Nå bærer det ut på tur igjen!
Sist endret av Danbanan; 31. mai 2011 kl. 17:03.
Sitat av Danbanan Vis innlegg
Angret ikke et sekund. Eneste jeg angret på var at jeg dro tilbake til en kald vinter i Norge å ble sofa sittende over vinteren...!

Par kjipe stunder der det regnet, mye, eller 4 timer venting på bil i italia. Men det er sånn det fungerer. Like it or not

Nå bærer det ut på tur igjen!
Vis hele sitatet...
Hvor planlegges turen denne gangen? Håper du har vurdert å opprette en blogg, eventuelt skrive en reisedagbok som gjør det lettere å skrive et slags sammendrag når det er på tide med en ny tråd her på freak!
Infinitum
Smile's Avatar
Lykke til ! Ser for meg at livet her i Norge har blitt litt kjedelig etter en sånn tur ja..
Danbanan's Avatar
Trådstarter
Sitat av etsi Vis innlegg
Hvor planlegges turen denne gangen? Håper du har vurdert å opprette en blogg, eventuelt skrive en reisedagbok som gjør det lettere å skrive et slags sammendrag når det er på tide med en ny tråd her på freak!
Vis hele sitatet...

http://freak.no/forum/showpost.php?p...0&postcount=59

Skreiv akkurat planene på forrige side

Prøver å anskaffe en touch mobil med bra bilde, film og mulighet til å koble opp på nettverk.

Om det blir blog på meg, det kan godt hende, men da blir den nok skjeldent oppdatert da dette skal bli en livs stil for meg, å leve livet på denne måten fremover. I oktober møter jeg på en norsk kamerat som blir med å reise litt rundt, han har tengt å blogge reisen med meg også så jeg oppdaterer nok her når alt sånt kommer på plass =)
Sist endret av Danbanan; 31. mai 2011 kl. 17:15.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Kan du legge ut flere bilder? Eller legge ut en link til facebookalbumet?
Danbanan's Avatar
Trådstarter
http://www.facebook.com/profile.php?id=556536840


Det er bare å legge meg til på face / msn. Har ikke flere hundre bilder men prøvde å få med noen bilder fra vært land osv
Veldig spennende å lese historien din :=)

Kjendte jeg ble inspirert selv til å prøve meg på dette Hørtes ut som du fikk oppleve utrolig mye på kort tid.

Kommer du til å ta flere slike turer tror du ?
Det jeg lurer på, er hvordan du holdt ut alene om nettene osv? Ble du ikke ensom til tider?
Sitat av Yutao Vis innlegg
Det jeg lurer på, er hvordan du holdt ut alene om nettene osv? Ble du ikke ensom til tider?
Vis hele sitatet...
Se for deg en hel dag med haiking der du sitter å forteller historiene dine om og om igjen, da er det greit når det blir stille og fredlig, langs en sandstrand i spania med hengekøya, bål, ris og fisk! Var aldrig ensom, hjernen min kommer i et helt eget modus når jeg er på haiketur. Så som sagt, som haiker møter du utrolig mange folk vær dag. Ta med en kompis om du føler du trenger det lille ekstra om nettene, eller bare prat med folka på bensinstasjonene, mye gratis kaffe og sigaretter på den måten!
må man betale for å komme over til tyskland fra rødbyhavn eller kan man haike med en bil som skal på ferga å så betaler bare han for bilen?
Sitat av desobeissane Vis innlegg
må man betale for å komme over til tyskland fra rødbyhavn eller kan man haike med en bil som skal på ferga å så betaler bare han for bilen?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det var den ferga jeg var med på. Du kan finne ut det her om du søker på sidene til ferga tenker jeg. Men jeg er ganske så sikker på at det var betaling for bil og ikke passasjerer =).
▼ ... noen uker senere ... ▼
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Nå har det vel godt 3 uker, skal du dra snart? Du må gi oss en oppdatering!
Sitat av Danbanan Vis innlegg
Planen er ned mot greece å besøke først en kompis som bor der. Så skal jeg komme meg mot portugal / spania og være med på den årlige rainbow gatheringen der, møte masse hippies, freaks, travellers, you name it.
Vis hele sitatet...
Jeg skal selv haike til Rainbow Gathering i sommer. Har kjøpt en irsk bouzouki og er klar for eventyr! Kanskje vi ses?
Danbanan's Avatar
Trådstarter
Ja da er det ikke lenge til jeg drar. Nå har jeg kjøpt meg en android telefon så da blir det også reise blog.

http://danitheworld.blogspot.com/

Denne bloggen blir jeg å starte når jeg setter ut, det er mellom 1.-2. neste mnd jeg drar. Da skal jeg ned til HADRA, psytrance festivalen i france. så O.Z.O.R.A festivalen i ungarn tenker jeg, enten ozora eller rainbow gatheringen i portugal. Så da er det bare å følge reise bloggen så vil jeg oppdatere den når jeg finner noe nettverk å snike meg inn på
Flott historie
Levde meg virkelig inn i situasjonen når jeg leste, synes det var meget bra skrevet. Håper selv å få gjennomført noe slik en dag, men beundrer virkelig evnen din til å våge å gjøre dette.
Sitat av Danbanan Vis innlegg
Ja da er det ikke lenge til jeg drar. Nå har jeg kjøpt meg en android telefon så da blir det også reise blog.

http://danitheworld.blogspot.com/

Denne bloggen blir jeg å starte når jeg setter ut, det er mellom 1.-2. neste mnd jeg drar. Da skal jeg ned til HADRA, psytrance festivalen i france. så O.Z.O.R.A festivalen i ungarn tenker jeg, enten ozora eller rainbow gatheringen i portugal. Så da er det bare å følge reise bloggen så vil jeg oppdatere den når jeg finner noe nettverk å snike meg inn på
Vis hele sitatet...
Har bokmerket bloggen din nå, så jeg skal titte innom og følge med på ferden din!
Gleder meg til å følge med videre!
Eat to bite?
Curver's Avatar
Utrolig morsom reise du hadde. :-) Høres ut som et minne for livet.
Men sto igjen med ett spørsmål etter jeg hadde lest teksten din, hvor gammel er du? Det er greit vis du ikke sikkert eksakt, men vis jeg ser på facebook profilen din så tipper jeg rundt 20 år. Stemmer dette?
Danbanan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Curver Vis innlegg
Utrolig morsom reise du hadde. :-) Høres ut som et minne for livet.
Men sto igjen med ett spørsmål etter jeg hadde lest teksten din, hvor gammel er du? Det er greit vis du ikke sikkert eksakt, men vis jeg ser på facebook profilen din så tipper jeg rundt 20 år. Stemmer dette?
Vis hele sitatet...
Sa jeg var 19 på første side Jeg var altså 18 når jeg reiste europa rundt, så ble jeg 19 når jeg kom tilbake til Norge. Nå blir jeg 20 i Oktober, ja
▼ ... over en uke senere ... ▼
bokmerke på bloggen og følger spent med videre god tur!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Norskehesten
Alden's Avatar
Lykke til Nyt livet ditt der borte, du har virkelig gjort det vi alle drømmer om egentlig :P være fri!
Kommer til å følge bloggen din. Blir spennende!
Sist endret av Alden; 13. juli 2011 kl. 23:11.
Danbanan's Avatar
Trådstarter
Ja da er jeg midt i france å haiker sørover mot spania, Alicante!

Så blir det tilbake til france for å mote en kamerat jjeeg motte pa hadra festivalen. Folg med pa bloggen da jeg ikke blir og oppdatere her videre
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Med mindre du sitter i rullestol eller runder 70 meget snart, sa vil jeg ikke si det er for sent.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa i en tidliger epost her så er jeg eneforsørger i husholdningen og kan dermed ikke tillate meg å gjøre slikt. Hadde det bare vert dama så er det en ting, men med en datter på nylig fyllte 4 år så blir det litt verre. Ellers er jeg helt enig i at det ikke er for sent, selv om jeg har fyllt 30.
Du er utrolig tøff og selvstendig . Takk for et kjempefint innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei igjen folkens!

Etter spania, haiket jeg tilbake til frankrike, derfra til switzerland, tyskland, austria, hungary, romania, serbia, croatia, italia, tok ferge over til hellas og tok en tur innom istanbul i tyrkia.

Sitter naa i hellas igjen hos en god god venn jeg har faatt her, og faatt bestilt flybilett til Morocco fra roma i italia for 20 euro! Saa da blir jeg aa vere i morocco hele vinter, kanskje krysser jeg sahara orkenen, who knows.

Anyways! Om noen av dere freakere er i morocco fra 12 october til februar eller mars saa hadde det vert kult aa se noen nordmenn igjen Hehehe!


Vi prates!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Utrolig inspirerende. Når jeg leser det blir jeg nesten misunnelig på dere menn som kan ferdes mye tryggere. Selv er jeg jente og har utrolig lyst til å reise ut på en sånn tur, men er ganske så pysete. Jeg tør egentlig ikke, men har utrolig lyst. Hvor farlig er det egentlig?
Sitat av prog_freak Vis innlegg
Utrolig inspirerende. Når jeg leser det blir jeg nesten misunnelig på dere menn som kan ferdes mye tryggere. Selv er jeg jente og har utrolig lyst til å reise ut på en sånn tur, men er ganske så pysete. Jeg tør egentlig ikke, men har utrolig lyst. Hvor farlig er det egentlig?
Vis hele sitatet...
Som jente alene på tur vil jeg nok tro at det er en del skumlere, så da bør man nok minst være to personer.
Reiser selv ut på en lignende tur når sommeren nærmer seg, mye takket være deg Daniel. Takk for inspirasjonen!
Du har inspirert mange!!! Kult å se at det ikke er så vanskelig
Hvor mye penger har du i bakhånd?
Skal reise slik selv når jeg er ferdig med skolen, dog litt usikker på om det er så trygt å reise alene som jente. Litt kjipt å gamble, men er noe eget ved å reise alene og. Alltid gått bra i Norge
Her ser vi historien til Eurotrip 2
Fantastisk å lese! Dette må være det mest interesante dobesøket på lenge ha en fin dag!
Sitat av Eucaa Vis innlegg
Er ikke det øya fra filmen The beach?
Vis hele sitatet...
Bare et helt random spørsmål, men siden du hviste at det var den øya, du veit ikke hva handlingen til filmen egentlig gikk ut på, har hørt at den har en litt dyp og sjult mening.
Sitat av soofuckedup Vis innlegg
Du har inspirert mange!!! Kult å se at det ikke er så vanskelig
Hvor mye penger har du i bakhånd?
Skal reise slik selv når jeg er ferdig med skolen, dog litt usikker på om det er så trygt å reise alene som jente. Litt kjipt å gamble, men er noe eget ved å reise alene og. Alltid gått bra i Norge
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen penger i bakhaand hehe, har naa 2k norske kroner pga bursdag i marrakech. Men naar de loper ut drar jeg nord fra afrika, til portugal rundt februar.

Har mott paa mange jenter om haiker alene, bare hold deg mest til gode haikeplasser som bensinstasjoner paa motorveien, da kan du se hvem du spor om aa faa sitte paa med, saa du kan rettere sagt velge bil.

Er i morocco for tiden, skal haike opp til chefchouen som er langt nord i fjella, etter blir det roundtrip gjennom hele morocco for saa og feire nyaaret i Paradise Valley paa en psytrance festival. Kan ikke bli bedre!
Sitat av Danbanan Vis innlegg
Jeg har ingen penger i bakhaand hehe, har naa 2k norske kroner pga bursdag i marrakech. Men naar de loper ut drar jeg nord fra afrika, til portugal rundt februar.

Har mott paa mange jenter om haiker alene, bare hold deg mest til gode haikeplasser som bensinstasjoner paa motorveien, da kan du se hvem du spor om aa faa sitte paa med, saa du kan rettere sagt velge bil.
Vis hele sitatet...
Okey haha!=) Selv ville jeg kanskje satset på å ha noe backup. Ah!!! Takk for tips, utrolig smart
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av soofuckedup Vis innlegg
Okey haha!=) Selv ville jeg kanskje satset på å ha noe backup. Ah!!! Takk for tips, utrolig smart
Vis hele sitatet...
Off_topic:
Er du soofuckedup.blogg.no? Det er en kar på forumet som er meget interessert i bloggen din.

--------------------------------------------------------------------------


On_topic:
Sykt fett å legge seg ut på en sånn tur, syyykt! Kommer du til å leve sånn for alltid, blir du ikke lei?
Hvor gode var engelsken din før du dro på din første tur?

Høres ut som en veldig spesiell og indresang opplevelse
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av prog_freak Vis innlegg
Utrolig inspirerende. Når jeg leser det blir jeg nesten misunnelig på dere menn som kan ferdes mye tryggere. Selv er jeg jente og har utrolig lyst til å reise ut på en sånn tur, men er ganske så pysete. Jeg tør egentlig ikke, men har utrolig lyst. Hvor farlig er det egentlig?
Vis hele sitatet...
Som jente vil det så klart være litt mer skummelt å haike. Du har en stor fordel, og det er at et mye større antall biler vil stoppe for deg. Dermed kan du egentlig velge og vrake i hvem du haiker med, noe som øker sikkerheten iallefall litt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av hypernuke Vis innlegg
Hvor gode var engelsken din før du dro på din første tur?

Høres ut som en veldig spesiell og indresang opplevelse
Vis hele sitatet...
Hadde nesten aldrig prata engelsk, men skriver bedre engelsk enn norsk. har ikke mye og si hvilke spraak du kan og ikke kan for mange land prater ikke engelsnk engang. spansk og fransk og arabisk er bra spraak. bare bruk mye kroppsspraak.

Selv naa her nede i morocco naa saa er det nesten ingen som prater engelsk, jeg prater naa blanding av engelsk, arabisk og fransk med mye kroppsspraak. alt har jeg lert meg ute paa tur og ikke i norge. Ingen har problemer med og forstaa nordmenn, for naar vi drikker saa prater vi et spraak som alle skjonner.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvor i verden er du nå?? Beste tråden jeg har lest på freak.