Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 4467
Har veldig lyst til å begynne med et nytt pc spill, og for meg er det viktigste at historien er bra. Samt grafikk. Har tidligere spilt Mafia 2, som jeg likte storyen på. Call of Juarez 2, var jeg også veldig glad i.

Men nå, vil jeg ha et spill som kan skremme livskiten min ut av meg. Et spill jeg ikke engang tørr spille med lyset på midt på dagen. Takk for all hjelp !
Hørt at Dead Space er rimelig skummelt.

Tror ikke du finner noe du ikke tør spille midt på dagen
F.E.A.R

Eller Dead Space
Sist endret av onClipEvent; 4. desember 2010 kl. 15:59.
http://nrkp3.no/filmpolitiet/2010/06...5-skrekkspill/

Fatal Frame er rangert som top 1 på skumle spill.
Sist endret av mo3; 4. desember 2010 kl. 15:59.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Doom 3. *titegn*
Husker jeg og en kompis nærma oss nervesammenbrudd da vi prøvde oss på Silent Hill 2(eller var det 3?) i mørket en gang i tia.
Men de er vel såpass gamle at grafikken ikke imponerer deg nevneverdig i dag.
Minecraft er til tider jævlig skummelt.
Resident Evil serien er bra. vet ihvertfall at 4'eren er til PC, men vet ikke med resten. Uansett er 4' alt du trenger!
Fatal frame 1 & 2!


Edit: oppfattet ikke før nå at det var spill til PC du var ute etter, sorry.
Sist endret av Nekran; 4. desember 2010 kl. 16:17. Grunn: oops.
Heller ikke det nyeste spillet, men verdt å prøve hvis du ikke har prøvd det før :

http://en.wikipedia.org/wiki/Clive_Barker's_Undying
F.E.A.R. serien, ejg tør ikke runne 1'ern :O tør ikke kjøpe 2'ern eller Amnesia: The Dark Descent, CREEEEPY!
Hørt at Bioshock er skummel
Condemned 2 synes jeg var rimelig skummelt
Alan Wake! Den er ikke akkurat skrekk med masse gore, men er mer som en skummel thriller som du skvetter av. Hvis du likte mafia vil du sikkert like Alan Wake siden den har en jævlig bra storyline og en skikkelig autentisk filmeffekt.

PS: (Best å spille den når det blir mørkt)
Silent Hill serien!
Amnesia - The Dark Descent som er nevnt over er noe av det skumleste jeg har spilt. Du får ingen våpen noe som setter deg i en temmelig hjelpesløs posisjon hvor du bare kan løpe og gjemme deg i et mørkt hjørne. Lydene og miljøet gjør ikke akkurat opplevelsen bedre. Dette spillet er pur horror på sitt beste etter min mening

Verdt å prøve
Sitat av prenix Vis innlegg
Vis hele sitatet...
What he said.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Silent Hill 1 & 2. Begynner å bli litt gamle, men jeg har aldri spilt et spill som klarer å lage en så sinnssyk stemning som Silent Hill. Skru av lysene på rommet og dra igjen gardinene, så skal jeg love deg at du driter på deg.
haha husker jeg spilte silent hill, turte ikke spille det alene
Drit i alt annet!
Amnesia: The Dark Descent er faen sykt!
Jeg sov med kniv de første nettene etter at jeg spilte det...
Hvis du går for Resident Evil, anbefaler jeg å kjøpe 4en ettersom jeg syns den er langt skumlere enn 5en. Resident Evil Deadly Silence til DS er også å anbefale. Det er kanskje ikke bra grafikk, men kontrollene og kameravinklene i spillet gjør det vanskelig å styre som gjør spillet skummelt.
Nosferatu: The Wrath of Malachi. Ikke akkurat bra grafikkmessig, men skummelt!
Amesia ga meg nesten traumer
Skal du ha et spill som skremmer livet ut av deg så bør du lukke alle vindu gardiner lyden på max og prøve Call of Cthulu
hørt at det var noen som ble så skremt at han døde. vet ikke om det er en fact , men jeg har rundet spillet å det er ikke morro. det er virkelig ubehagelig å spille alene.
Hidden Source, er en hl mod som aldri kom lengre en til betan.
Ganske bra men er kun online. Det ene laget består av spesialstyrker som skal finne og drepe en fyr, Hidden som er usynelig på samme måte som predators, altså bare veldig vanskelig å se. Hidden kan også klatre på vegger og gå opp i ventilasjonen på enkelte baner, det gjør det nesten umulig å holde følge hvis enn har spotta hidden og han stikker av. Plutselig blir du kniva bakfra, og skvetter opp i taket K

Kanskje ikke helt hva du ber om men det er et spill som er hvert å sjekke ut
Amnesia : The dark descent og kanskje Bioshock? Av de så er vel Amnesia skumlest

Edit: Resident evil?

Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Drit i alt annet!
Amnesia: The Dark Descent er faen sykt!
Jeg sov med kniv de første nettene etter at jeg spilte det...
Vis hele sitatet...
Er det sant?
Sitat av newdeal Vis innlegg
Har veldig lyst til å begynne med et nytt pc spill, og for meg er det viktigste at historien er bra. Samt grafikk. Har tidligere spilt Mafia 2, som jeg likte storyen på. Call of Juarez 2, var jeg også veldig glad i.

Men nå, vil jeg ha et spill som kan skremme livskiten min ut av meg. Et spill jeg ikke engang tørr spille med lyset på midt på dagen. Takk for all hjelp !
Vis hele sitatet...
Hva faen skal du med et spill hvis du ikke tør å spille det?
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Hva faen skal du med et spill hvis du ikke tør å spille det?
Vis hele sitatet...
Planen er vel å skaffe seg en venn som spiller det for han.
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Er det sant?
Vis hele sitatet...
Spilte det på en 46" og volumet på fult! Lover deg, du blir skadet for livet...
Amnesia!
Det som gjør spillet så jævla skummelt er at man ikke har noe som man kan forsvare seg med, du kan bare gjemme deg fra monstre. Runna det 1 gang, men ikke faen om jeg har noen lyst til å gjøre det igjenn, måtte tvinge meg selv til å spille ferdig fordi historien er ganske så fet Det som er artig er at det er laget av et lite svensk indie firma.
left for dead ? skvetter når hunteren tar deg !^^
Sitat av Adebisi Vis innlegg
Alan Wake! Den er ikke akkurat skrekk med masse gore, men er mer som en skummel thriller som du skvetter av.
Vis hele sitatet...
Sist jeg sjekket var ikke "masse gore" noe som kan
..skremme livskiten min ut av meg. Et spill jeg ikke engang tørr spille med lyset på midt på dagen.
Vis hele sitatet...
Selvom Silent Hill spillene begynner å dra på åra så betyr ikke det at de er mindre skumle. Jeg var så redd første gang jeg spilte det at jeg bare tok spillet i pause og løp ut av rommet tørte ikke å gå inn i igjen fordi musikken var får creepy
L4D er aldri skummelt, ikke bioshock heller, men de er begge jævla brae spill!
L4D er ikke skummelt nei og synes heller ikke at det er så veldig ''bra''. Er mer et spill du spiller for å skyte zombies og ikke mer. Er ikke noe dyp story.

Men Amnesia derimot, der er det vell egentlig storyen som får deg til tvinge deg selv gjennom spillet. Jeg har spilt totalt fem timer og tror at jeg bare har spilt max 30min i slengen, og når de 30min har gått har jeg lovet meg selv og aldri røre spillet igjen, men har kommet tilbake for å torturere meg selv fordi jeg vil vite hva som skjer.
Sist endret av Quix; 5. desember 2010 kl. 02:16.
Sitat av Powlair Vis innlegg
L4D er ikke skummelt nei og synes heller ikke at det er så veldig ''bra''. Er mer et spill du spiller for å skyte zombies og ikke mer. Er ikke noe dyp story.
Vis hele sitatet...
Er jo ikke story'n som er bra med L4D1 og 2, det er bare morsomt når du drar med deg 3 kamerater og plaffer driten ut av zombies.
Kan ikke bli bedre enn det. Perfekt!
Sist endret av CatastrophicRoadKill; 5. desember 2010 kl. 02:21.
Aliens vs Predator (originalen fra 1999 eller noe), når du spiller som marines
The 7th Guest, eldgammelt puzzle spill. Kanskje mer creepy enn skummelt.
Condemned, som er til pc. Enern altså. Headset + full trøkk + svær skjerm + midt på natta = skummelt.
Første Resident Evil spillet er også til pc. Eldgammalt nå, men classic.
Bør jeg ha spilt det første F.E.A.R. spiller før jeg setter igang med 2'ern?
Super Mario er veldig skummelt! Kunne ikke sove etter å ha spilt det.
Sist endret av stinkdyr; 5. desember 2010 kl. 22:38.
Dude! FEAR hvis du tørr! NÅ er jeg dritafull og skal prøve å komme meg halveis igjennom dette sinnsyke spillet igjen, GL me!
Vi var dritredde når ho jenta gikk rundt og forsvant!

Fittykatta vi brølte den natta!
Doom 3, F.E.A.R er noen jeg kommer på
hvis du er ute etter et skummelt spill som kommer til å få deg til å pisse i buksa er amnesia the dark descent spillet for deg.
orket ikke runde det men har sett hele på youtube og selv om det var en kar som pratet meg igjennom hele satt jeg med hjertet i halsen.
burde jeg ha spillt FEAR før jeg tenker på å kjøpe FEAR 2 ? sånn storymessig?

EDIT: støtter det de fleste har sagt! amnesia helt forferdelig! tror ikke jeg har spillt mer en 10 min max slengen å er kjapp med å trykke esc når jeg ser en zombie

EDIT: støtter det de fleste har sagt! amnesia helt forferdelig! tror ikke jeg har spillt mer en 10 min max i slengen å er kjapp med å trykke esc når jeg ser en zombie
Sist endret av magnus3k; 18. desember 2010 kl. 05:13.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Minecraft er til tider jævlig skummelt.
Vis hele sitatet...
Det er helt sant tørr serr ike game det alene i DAGSLYSET! det er så fuckings creapy