Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2528
Jeg har nå gått på Remeron og citalopram i 2-3 uker. Siden det er nyttår imorgen så tenkte jeg å drikke igjen, noe jeg ikke har gjort etter jeg begynte med medisiner, påvirker noen av de stoffene alkohol? Noe jeg ikke burde blande? Eller går det fint hvis jeg dropper å ta pillen imorgen? Da påvirker ikke det hvis jeg jeg ikke tar imorgen? Lurer også på om disse hjelper mot bakrus, har alltid sterk angst dagen etter fylla, går deg greit å ta medisinen dagen etterpå(søndag).
Sitat av magnuze Vis innlegg
Jeg har nå gått på Remeron og citalopram i 2-3 uker. Siden det er nyttår imorgen så tenkte jeg å drikke igjen, noe jeg ikke har gjort etter jeg begynte med medisiner, påvirker noen av de stoffene alkohol? Noe jeg ikke burde blande? Eller går det fint hvis jeg dropper å ta pillen imorgen? Da påvirker ikke det hvis jeg jeg ikke tar imorgen? Lurer også på om disse hjelper mot bakrus, har alltid sterk angst dagen etter fylla, går deg greit å ta medisinen dagen etterpå(søndag).
Vis hele sitatet...
Hvem som helst fagperson du ville spørre vil si at du bør holde deg langt vekk fra alkohol når du står på disse medisinene, ja det vil påvirke og det vil potensielt bli en verre fyllesyke. Når det er sagt, så har du sikkert fått disse medisinene for depresjon. Så da bør du komme deg ut og dra på fest. Er ingen fare å ta seg en øl og se på damene men "grøftfylla" vil lage et helvette for deg. Drikk minst mulig, ha mest mulig gøy er mitt tips. Ta din medisin, men ikke etter du har drukket.
Sist endret av moonlord; 30. desember 2016 kl. 23:24.
"Øko-Terrorist"
Gikk på citalopram og remeron selv, er kun på Remeron nå. Om du venter med medisinen til du skal legge deg går det helt fint. Om du tar medisin før eller mens du drikker kan du fort bli meget trøtt og gjerne litt svimmel.
Trådstarter
74 1
Snakket med lege og hu sa at jeg skulle droppe Remeron, men den andre påvirket ikke. Det jeg lurer på, hjelper remer

Hjelper Remeron mot fylleangst imorgen?
Sist endret av magnuze; 31. desember 2016 kl. 19:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av magnuze Vis innlegg
Snakket med lege og hu sa at jeg skulle droppe Remeron, men den andre påvirket ikke. Det jeg lurer på, hjelper remer

Hjelper Remeron mot fylleangst imorgen?
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig og si, jeg tror neppe det. Tipper egentlig at du ikke vil merke noe forskjell med eller uten medisin. Bivirkningene og virkningene av medisin kan bli sterke av alkohol.
Trådstarter
74 1
Føler du at Remeron hjelper deg? Og hvorfor sluttet du med citalopram?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av magnuze Vis innlegg
Jeg har nå gått på Remeron og citalopram i 2-3 uker. Siden det er nyttår imorgen så tenkte jeg å drikke igjen, noe jeg ikke har gjort etter jeg begynte med medisiner, påvirker noen av de stoffene alkohol? Noe jeg ikke burde blande? Eller går det fint hvis jeg dropper å ta pillen imorgen? Da påvirker ikke det hvis jeg jeg ikke tar imorgen? Lurer også på om disse hjelper mot bakrus, har alltid sterk angst dagen etter fylla, går deg greit å ta medisinen dagen etterpå(søndag).
Vis hele sitatet...
ingen fare...gjør akkuratt hva du vil er min erfaring, hvis det hadde vært noen fare ville legen informert deg om det når du fikk dem
Jeg har dessverre nylig gjort en erfaring med et familiemedlem som er litt for glad i alkohol og som tar disse medisinene. Mitt tips må bli å være forsiktig med alkoholinntaket. Resultatet av overkonsum kan fort bli sosialt selvmord hvis du responderer slik mitt familiemedlem gjør...
ja du blir jo sløv som faen sikkert når alkoholen prioriteres i leveren...men slik er det jo med alt...alt påvirkes av alkohol, det jeg tror han mener er om det er farlig..nei det er det ikke, men du kan nok snøvle litt ekstra ( sosialt selvmord) i visse settinger antar jeg