Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1624
Jeg har hatt problemer med benzomisbruk. Jeg begynte å eksperimentere med benzoer da jeg hadde problemer med mild angst og paranoia(ikke diagnostisert, men skapte problemer i hverdagen) samt søvnproblemer, og hadde oppdaget at valium og xanax henholdsvis funket som magi. Jeg ble etterhvert fysisk avhengig og fant det vanskelig å slutte da abstinensene innebar intens panikkangst og noia som ikke var i nærheten av det jeg hadde slitt med tidligere, samme med søvnproblemene.

Mitt mål med benzoer var altså å behandle noen av problemene som disse pillene faktisk utskrives for. Kjøpte vel og merke på gata og må innrømme at bruken min var litt uforsvarlig, men motivasjonen var i hvert fall å behandle angst/søvnproblemer, og jeg kjente heller ikke at jeg fikk mer ut av det enn som så. I hvert fall ingen rus, det eneste som skjer når jeg får i meg for mye er at jeg blacket ut og sovner. Angst/sovemedisin eller total blackout, ingenting imellom.

Det jeg av ren nysgjerrighet lurer på her er hva som egentlig er greia med å bruke benzoer sosialt eller for kos, da det virker som det er en del som driver med dette. Til de dette gjelder, hvordan opplever du rusen? Hva er det som gjør den worthwhile?
Kan være fordi folk vil ha bedre selvtilitt.
Det blir jo også brukt på "nedturen" fra andre droger, eller for å eliminere angst fra hasj-røyking.

Når det kommer til "rusen" så er det jo egentlig ingen rus, heller et fravær av en slags mini-angst som alltid ligger å murrer i bakgrunnen.
Synes det er veldig deilig å ta en valium og gjøre vanlige ting som å dra på vannet med en båten på en varm sommerdag

I festsammenheng så er det forkastelig og jeg unngår folk som driver med det når de drikker.