Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1428
Kjøpte for et halvt år siden denne routeren http://www.elkjop.no/product/data/ne...comparison2989

Har siden hatt problemer med nettet jeg aldri har hatt på andre nett.

Bor i en studentbolig hvor nettet (visstnok) skal være veldig bra, men har stadig vekk problemer med Chrome. Problemet som kommer oftest er hvis jeg er på YouTube og har sett ferdig en video, så vil ikke Chrome la meg scrolle nedover, med mindre jeg drar i scrollbaren på siden. Veldig merkelige greier, men det har aldri skjedd på noen andre nettverk før. Nettet er generelt treigt og sider som komplett, facebook osv. tar ofte evigheter å laste.

Har snakket med de som er "IT-ansvarlig" her, og de mener det må være routeren siden nettet her skal være veldig bra. De hadde ikke noe bedre svar enn akkurat det.

Kan det være mulig at routeren min gjør at Chrome blir dårlig? Har som sagt aldri hatt disse problemene før, eller når jeg bruker nettet på universitetet. Det er heller ikke PCen det er noe galt med, for dette påvirker også telefoner og andre PCer som bruker dette nettet.

Disse problemene oppstår like mye på 2.4GHz og 5GHz. Har også prøvd å endre på hvilke kanaler de går over, men siden det er en studentbolig er alle kanalene like "fulle".

Skal tilbake til elkjøp med routeren snart, men tenkte jeg kunne dele problemet mitt her og kanskje se om noen visste noe om det!
Jeg har nøyaktig samme problem som deg men med en router som virker som den skal, har tilogmed byttet inn den trådløse musen (rapoo) fordi jeg trodde det var scroll-hjulet som var defekt når jeg ikke fikk scrollet. For min del tror jeg det er software relatert siden problemet kun oppstår i chrome. Har ikke merket noe til de siste månedene etter en oppdatering av chrome.
Trådstarter
36 0
Tenkte selv at det kunne være software, men har ikke hjulpet samme hvor mange ganger jeg har installert Chrome på nytt eller hvis jeg har oppdatert. Problemene skjer som sagt på alle PCer og telefoner som er koblet til her, så kan vel ikke være annet enn en elendig router. Men skjønner fortsatt ikke hva som gjør at det er sånn..
En router vil jo selvfølgelig ikke ha noe som helst innvirkning på scrollingen din på Youtube, dette er jo ferdig innlastede sider som du da blar deg ned på. Kommentarfeltet vil jo lastes ned alt ettersom hvor langt ned du går, men routeren har ingenting å gjøre med dette. Er nok software-relatert, last ned firefox og se om du har dette problemet der.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
De IT-ansvarlige er idioter. Fungerer det hvis du klikker et "tomt" sted på selve nettsiden først?
Trådstarter
36 0
Har de siste dagene ikke hatt akkurat det problemet lenger, heldigvis, men nettet er fortsatt helt ubrukelig til tider, uavhengig av hvilke nettelesere jeg bruker.
Tregt net er trolig et symptom av et ruter bak annen ruter og trippel \ dobbel NAT konfigurasjon eller en annen lignende konflikt mellom studentboligens eget nettverk og din ruter en plass, de som kan finne ut av dette og gjøre noe med det er de såkalte "IT-Ansvarlige idiotene"

Hadde jeg vert IT Ansvarlig for dette nettverket og du hadde kommet til meg med denne problemstillingen hadde du fått samme svar, da IT har mest sannsynligvis visse krav og prosedyrer de må oppfylle for å ha dette nettverket i drift og du har sikkert signert en avtale om bruk av tjeneste de tilbyr.

Første ting du kan prøve his dette er et nettverks problem er å koble maskinen din direkte i vegguttaket \ der ruteren din får nett og se om det blir noe bedre da