Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2101
Vi har to trådløse nettverk i huset. Et som blir brukt oppe hos huseier og et vi bruker nede i leiligheta.

Telefonen og min gamle laptop finner begge nettverkene, men min nye laptop finner kun det nettverket som hører til oppe. Signalene på dette er utrolig dårlig, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få funnet riktig nettverk..

Noen som vet?
Er nok litt svakt nettverkskort da vil jeg tro, du kan jo prøve med et eksternt kort som du bare plugger i en USBinngang
Hvilken laptop er det?

Det kan være flere mulige årsaker til at det ikke virker, kanskje routeren nede er stilt inn på b/g modus mens laptopen kun har nyere standard. Er noen av nettverkene 5ghz?
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Hvilken laptop er det?

Det kan være flere mulige årsaker til at det ikke virker, kanskje routeren nede er stilt inn på b/g modus mens laptopen kun har nyere standard. Er noen av nettverkene 5ghz?
Vis hele sitatet...
Er en Lenovo G50, står ikke 5ghz bak navnet slik det gjør hos foreldrene mine. Kan jeg sjekke dette?
logg inn på router på routerlogin dot com, sjekk hvordan signal som brukes under wireless. enten 2.4 eller 5
Sitat av Röyksopp Vis innlegg
logg inn på router på routerlogin dot com, sjekk hvordan signal som brukes under wireless. enten 2.4 eller 5
Vis hele sitatet...
Får denne beskjeden:
"You are not connected to your Router’s WiFi network. To access routerlogin.com, your device must be connected to your Router’s WiFi network. Check your current connection and try again."

Er på wifi :/
Sitat av Frk.Piggy Vis innlegg
Får denne beskjeden:
"You are not connected to your Router’s WiFi network. To access routerlogin.com, your device must be connected to your Router’s WiFi network. Check your current connection and try again."

Er på wifi :/
Vis hele sitatet...
Vel, du kan ikke logge inn på routeren med mindre du er tilkoblet routeren, og det er jo nettopp dette som er problemet ditt; du får ikke koblet til.

Har du forsøkt å flytte den nye laptopen nærmere routeren? Spør huseier om du ikke vet hvor den står.

Det kan høres ut som at problemet relaterer seg til wlan-frekvensen som muligens ikke støttes av nettverkskortet på den nye laptopen din, selv om dette er litt rart.
Hvordan funker laptopen med andre trådløse nettverk? F.eks. på skole/jobb/hos venner?
Sist endret av Pope; 3. januar 2017 kl. 09:31.
Sitat av Pope Vis innlegg
Vel, du kan ikke logge inn på routeren med mindre du er tilkoblet routeren, og det er jo nettopp dette som er problemet ditt; du får ikke koblet til.

Har du forsøkt å flytte den nye laptopen nærmere routeren? Spør huseier om du ikke vet hvor den står.

Det kan høres ut som at problemet relaterer seg til wlan-frekvensen som muligens ikke støttes av nettverkskortet på den nye laptopen din, selv om dette er litt rart.
Hvordan funker laptopen med andre trådløse nettverk? F.eks. på skole/jobb/hos venner?
Vis hele sitatet...
Fungerer helt fint alle andre steder enn med "hovednettverket" hjemme
Sitat av Frk.Piggy Vis innlegg
Er en Lenovo G50, står ikke 5ghz bak navnet slik det gjør hos foreldrene mine. Kan jeg sjekke dette?
Vis hele sitatet...
Står det 5ghz bak nettverket du ikke finner? Eller bak det som du faktisk finner?
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Står det 5ghz bak nettverket du ikke finner? Eller bak det som du faktisk finner?
Vis hele sitatet...
Står ikke noe på noen av dem
Sitat av Frk.Piggy Vis innlegg
Fungerer helt fint alle andre steder enn med "hovednettverket" hjemme
Vis hele sitatet...
Jeg får spørre igjen: "Har du forsøkt å flytte den nye laptopen nærmere routeren? Spør huseier om du ikke vet hvor den står."
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg får spørre igjen: "Har du forsøkt å flytte den nye laptopen nærmere routeren? Spør huseier om du ikke vet hvor den står."
Vis hele sitatet...
Har flyttet meg rundt i hele leiligheta uten hell...