Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5737
Hei.
Kjøpte nettopp en iPhone 6s av en nær kompis.
Han sitter fremdeles her i skrivende øyeblikk.

Han har Chess.
Jeg har NetCom.
Da jeg byttet om SIM-kortene for å sjekke om det fungerte eller ikke, så fikk jeg ikke dekning. Da fikk jeg "Ingen tjeneste".
Når jeg går på Innstillinger -> Generelt -> Om og trykker på "Nettverk", så står det "Telefon ikke tillatt."

Jeg lurer på om dette betyr at den er IMEI-sperret? Eller fins det andre årsaker til dette?

Da vi prøvde å bytte til CHESS-simkortet, hadde vi samme problem.

Bør nok presisere at da jeg sjekket den for at den var stjålet etc ved å sjekke iCloud og sånt, hvor av da jeg slo av finn min iPhone, og han skrev inn passordet til en mailadresse jeg kjenner igjen som hans. Deretter kunne jeg wipe iPhonen totalt, sånn som om den var helt ny.
Sist endret av HighAtBirth; 5. mars 2016 kl. 22:29.
Har din kompis betalt for mobilen da ? .. er flere som bestiller mobiler med binding og ikke betaler.. så selger de mobilen videre som etter en kort stund blir ubrukelig siden teleselskapene fortsatt eier mobilen til den er nedbetalt..
Eventuelt kan du prøve å gjenopprette til fabrikkinnstillinger. Hvis det er en operatørlås, men som ikke skal være der, vil den forsvinne da.
Hvis dette er en operatørlåskode så kan man finne ut HVOR denne har en binding, og gå inn på de respektive sidene og laste ned operatørlåskodene til din tlf GRATIS

https://www.telenor.no/privat/minesi...s/angiImei.cms

https://telia.no/kundeservice/telefo...tt/operatorlas

La til disse to, men kan så klart være andre den er låst til, men i utgangspunktet skal man ha muligheten til å selge tlf privat før bindingen har gått ut, så det er bare å høre.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei. Har samme problem. Bruker ice.net. Har brukt telefonen min feilfritt siden januar i år etter å ha kjøpt den privat. Telefonen er ulåst. Har sjekket at det ikke er noen låsninger på telefonen via linker fra 420master. Har du noen tips og fikk du ordnet dette??? Håper på snarlig hjelp
Du må kontakte den operatøren telefonen ble kjøpt hos og be om veiledning til hvordan man fjerner operatørlåskoden. Dersom jeg husker rett, vil de telefoner som er bundet til Telenor eller bruker Telenors nett ikke fungere med Telia(og dets nett, ice?) uten å fjerne låsen.

Det betyr at dersom telefonen er låst til Telenor, vil den fungere hos mange operatører, men ikke Telia eller selskaper som bruker det nettet.
Hei. Takk for svaret. Har brukt Ice.net på denne telefonen eit par mnd, og telefonen har fungert heilt fint fram til igår ��. Under operatør står den oppført med " carrier 25.0" noe som etter det eg forstår tilsier at telefonen er ulåst. Registrere og at med en gang eg slår inn sim koden, kommer det opp "ingen tjeneste" og telefonen søker ikke etter noe operatør. Sim-kortet fungerer i andre telefoner. HJÆLP��. Har kontaktet ice.net og de har ein tekniker som ser på saken, men han hadde aldri vært borti dette før. Så blir vel ikkje mye hjelp å gå derifra. Tips tas med stor takk.