Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5183
Hei,

Jeg driver å planlegger årets ferietur, og har nå funnet frem til noen rimelige fly. Spørsmålet blir da hvilket reisebyrå vi skal reise med. Er det noen som har gode eller dårlige erfaringer med de følgende reiseselskapene?



200 kroner har egentlig ingenting å si i det store bildet - da er det mye viktigere å velge et selskap som håndterer eventuelle problemer på en god måte.
Er nok en grunn til at de store er stor, tenker nå jeg.

Så lenge tilbudene inneholder nøyaktig det samme, så ville jeg satset på Ticket eller Kilroy
Travellink, Sembo, Gotogate <-- De samarbeider med sider som ViaTrumf.no, Kickback.no og Startshop.no (kjøp via siden å få rabatt )

Ellers har jeg hørt MASSE dårlig om Tripmonster. Unngår de aktivt selv.
Sist endret av nikita; 20. juni 2016 kl. 02:31.
Dersom du kun skal bestille fly: Ingen av de.

Bruk søkemotorene for å finne aktuelle flyruter, gå så inn på nettsiden til flyselskapet og bestill derfra. Da har du langt færre bekymringer i vente dersom noe skulle gå til helvete
Driver å ser på dette selv, norske selskaper tar minimum 5200kr. Utenlandske kan ta ned til minimum 3000 kr. Det høres jo ganske rimelig ut
1. d4
steili's Avatar
Trådstarter
Takk for alle råd!

Sitat av liasis Vis innlegg
Dersom du kun skal bestille fly: Ingen av de.

Bruk søkemotorene for å finne aktuelle flyruter, gå så inn på nettsiden til flyselskapet og bestill derfra. Da har du langt færre bekymringer i vente dersom noe skulle gå til helvete
Vis hele sitatet...
Er det ikke noen fordeler ved eksempelvis transfer hvis du bestiller en pakke? For eksempel hvis første fly blir forsinket - har man da samme rettigheter om man har kjøpt billettene samlet kontra separat? Dessverre kan jeg ikke bestille hele reisen hos ett flyselskap da jeg må benytte to forskjellige for å komme meg frem.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kjøper du billettene dine separat hos individuelle flyselskap er det ikke deres problem om flyet er forisnket og du ikke rekker neste. Kjøper du med transfer, skal de ordne opp for deg med estatning osv. Ellers skal du ha reiseforsikring som dekker ved forsinket fly. Bestill rett fra flyselskapet, de kan oftest godt ordne med transfer, men kan hende du må ringe, og ikke kan bestille på nett. Husk at om du betaler med kredittkort, kan du få poeng/gratis reiseforsikring/rabatter. Flyr selv mest i Europa og har Norwegian, men sjekk hva som gir deg størst fordeler alt etter hvor du skal og hvilke flyselskap som er aktuelle.
Sitat av steili Vis innlegg
Takk for alle råd!



Er det ikke noen fordeler ved eksempelvis transfer hvis du bestiller en pakke? For eksempel hvis første fly blir forsinket - har man da samme rettigheter om man har kjøpt billettene samlet kontra separat? Dessverre kan jeg ikke bestille hele reisen hos ett flyselskap da jeg må benytte to forskjellige for å komme meg frem.
Vis hele sitatet...
Du bestiller en pakke hos et flyselskap, IKKE hos et reisebyrå. Flyselskaper har avtaler med hverandre, så du kan f.eks bestille SAS fra Oslo til somewhere, fly SAS til Køben, så noen andre derfra, men det er fremdeles regnet som "en pakke" med alle de rettigheter det medfører.

Bestiller du hos reisebyrå betaler du egentlig bare de for å gjøre en jobb du fint kan gjøre selv.

Se http://www.hipmunk.com o.l for enkle reisesøk.