Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1230
I sommer har jeg og min samboer tenkt å dra en tur sørover, for å treffe gamle venner og familie. Ettersom vi begge studerer blir det neppe noen sydenferie i år, men vi er begge spreke friluftsmennesker, så ideen er å ta med et telt og noen gode soveposer og bruke noen dager på reisen. Vi bor i Nord-Norge, og har vært innom de fleste stedene som er vært å se her, så det er egentlig alt mellom Mo i Rana og Oslo som er av interesse.

Tenker å dra innom steder og se ting som er verdt å se, enten det er praktfull natur eller fine byggverk. Har allerede tenkt på ting som:

- Prekestolen.
- Stavkirker.
- Jostedalsbreen.

Generelt ønsker vi en ferie hvor vi får se litt av Norge, som ikke er byer som Stavanger, Oslo, Bergen og Trondheim, får nok av bylandskap til vanlig. Tips til reiseruter og destinasjoner mottas med takk!
Hvis du skal kjøre fra Nordnorge til Oslo og tar turen innom Preikestolen blir det nesten 100 mil ekstra kjøring. Jeg ville kjørt Atlanterhavsvegen og videre derfra kunne dere valgt masse fint ut fra hvor god tid dere har. Romsdalsaplene, Jostedalsbreen som du nevner, Besseggen osv.
Kanskje ikke helt det du er ute etter, men er selv ekstremt gira på og Lier mental sykehus. Ligger uendelig mange tråder ang Lier Mentalsykehus her inne på Freak.
Nå er dere kanskje ikke så interesserte i Hordaland fylke...
Men hvis dere ikke har vært innom Trolltunga anbefaler jeg den turen på det sterkeste, 1,1 mil hver vei. Nydelig utsikt og landskap. Det er også veldig fint å ligge i telt 50m bak selve trolltunga.

Hvis ikke virker det utrolig fint å vandre i Jotunheimen og gå over blant annet Besseggen.
Sunnmørsalpene (Molladalen), Geiranger, Hjørundfjorden