Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 849
Heisann!

Til å begynne med kan jeg si at jeg er veldig noob angående alt innen webutvikling. Er fullstending klar over at man ikke må være rakettforsker for å få opp en wordpress side. Derimot har jeg et par problemstillinger.

Jeg har en nettside som jeg ønsker å få fart på igjen.
Jeg kjørte nettsiden med denne themen http://themeforest.net/item/yen-maga...emplate/138918 nettsiden var jo veldig pen å se på men det måtte være en gammel versjon av wordpress for at det skulle fungere. Kompisen min spurte om han kunne få lov til å update wordpress til nyere versjon fordi han ville mekke et forum til siden. Jeg sa det var helt greit og det fucket litt opp designet til websiden. Blant annet fargene på tabsa og størrelse/forskjellige dimmensjoner på layouten.

Jeg slet som faen med å få siden opp alene og måtte ty til en bekjent som er utdannet innen programmering/webutvikling til å få siden satt opp skikkelig med alle plugins og widgets slik at det funket optimalt. Han laget logo og banner og alt og var veldig behjelplig sånn sett. Kostet meg en slant penger, men det var verd det imo.


Nå er det lenge siden han fikk satt opp websiden tror det var i 2010 elns og den har vært ubrukt i rundt 2år men fikk lyst til å starte den opp igjen som et slags community innen sport, fantasy, gambling og lignende.

Kjører websiden fra one.com - var vell rundt 30000mb plass og det er brukt 69mb så langt. Har egentlig ingen anelse om hvor mye plass jeg trenger og hvor mange gb trafikk jeg har

Lurte også på dette med simplepress forum og bbpress med buddypress for å kjøre et forum som kan være intregrert tel selve nettsiden.

Ut i fra den infoen jeg fikk på nettet var det slikt at det var mye bugs og dårlig sikkerhet samt at alle plugins ville føre til at forumet / nettsiden ble treg.

Derfor lurer jeg litt på om hva som ville vært best å kjøre? Et separert forum fra feks phpbb, vanilla, vbulletin eller vil et forum fra feks simplepress / bbpress / buddypress fungere bra? La oss for eksempel si at man har et forum med ca 50k medlemmer hva vil eventuelt være optimalt?


Om jeg ikke tar helt feil så kjører jo blant annet huffingtonpost og nytimes på wordpress og det lagger jo ikke selv med den brukermassen dem har og alle plugins og div dem har på siden. Så på et eller annet vis burde jo wordpress tåle en del?

Som dere sikkert skjønner er jeg helt blå angående webutvikling, til og med wordpress . Vurderer å kjøpe en ny theme og sette opp alt fra bunn av igjen ettersom themen ble "fucked" når wordpress ble updata. Vil dog trenge hjelp av en person med erfaring til å sette opp alt fra scratch med et forum.

Kan selvsagt tilby en kompensasjon for strevet og det kan diskuteres på PM! Vet ikke om det er i mot reglene, i såfall er det beklagelig! Mulig dette er ikke er rett forum til å søke slik hjelp på.

Men lurte i hvert fall på dette med di forskjellige forumsene til en wordpress side, om dem eventuelt vil kunne takle mange brukere eller om det kun lar seg gjøre til en liten nettside med få brukere? Evnt hva dere anser som beste alternativ?
Sist endret av buakawkk; 8. oktober 2013 kl. 11:12.