Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 807
Sitter prøver å finne noen spesiel eller jobbe med å sette opp en index siden til min hjemmeside. er ikke så fornøyd med den jeg har i dag. eneste jeg tenkt meg er at den er i html 5 og css. ellers er jeg så og si tom for ideer nå. men legge linken til min gamle siden som jeg driver med større oppdatering av under sidene.

Trenger tips om hva jeg kan gjør. Hva jeg må være opps på og kansje at jeg har sidene innbygd i index siden.....



http://www.modell-utrykning.com/
Du må prøve å finne ut hva du ønsker å formidle til de besøkende når de kommer på siden din.

Vil du fremheve noen av modellene, fortelle om hobbyen din eller noe helt annet? Når du vet ca hva du vil formidle må du tenke på hvordan det kommer best frem.

Med tanke på HTML5/CSS3 kan det være greit å gå gjennom W3Schools eller lignende sider som går gjennom de forskjellige nye taggene du kan bruke.

Når det kommer til CSS syns jeg det er viktig å ikke overdrive fancy effekter. Bare fordi du kan sette bilder på skrå og animere alt med CSS3 så bør du ikke legge til effekter for effekten sin skyld. Alt bør ha en funksjon og bidra til å formidle budskapet.
Du mangler favicon.
Du mangler flyt i fargene på nettsiden.
Menyene så ikke pene ut.


Rett opp i skrivefeil også.
Akkurat nå ser nettsiden ut som om vi var i 1999.

Det mangler footer også, selvom det ikke er et krav.

Searchboksen kan du fjerne også evnt. legge den inn på en egen /search.html.

Guider på menyer i CSS3 finner du ved å google "CSS3 menu guides".
Sist endret av uaexed; 12. september 2013 kl. 11:25.
Du kunne laget nøyaktig samme side i HTML5 og CSS3 -- oppdateringene av teknologiene i seg selv gjør ikke nettsiden din penere. Besøk Dribbble og få noe insiprasjon for webdesign derfra. Vi aner jo ikke hvor mye tid du har lyst til å putte ned i dette; et par timer? Noen dager Noen uker?
Anbefaler også at du går over til en publiseringsløsning av typen Joomla, Wordpress og lignende.

Da kan du publisere informasjon raskere og mer effektivt og slippe å tenke på linking, design, kode og annet.