Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 10242
Tenkte for litt siden å kjøpe en håndholdt trådløs støvsuger, men ser at du kan få slike 2i1 støvsugere som vasker samtidig også.
Noe ala denne
https://www.komplett.no/product/1153...ulvvasker-fc-5

Noen som har erfaring med lignende? Virker veldig realt og for en som er en tungstarta vasker kan dette gjøre det lettere å faktisk vaske.
R.i.p 23.04.2021
Damn viste ikke at sånne fantes engang, en sånn en ville løst alle problemene med å dra frem skurebøta et par ganger i året da man bare går kjapt over med støvsuger mesteparten av gangene.
Sist endret av Tarm; 22. november 2020 kl. 18:33.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Damn viste ikke at sånne fantes engang, en sånn en ville løst alle problemene med å dra frem skurebøta et par ganger i året da man bare går kjapt over med støvsuger mesteparten av gangene.
Vis hele sitatet...
Ja, det er akkurat det jeg tenker også! Terskelen for å vaske synker jo betraktelig!
https://www.clasohlson.com/no/p/44-1...BoC440QAvD_BwE

Jeg bruker sånn og det er en drøm! Støvsug kluten når du er ferdig. Vask innimellom.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Tenkte for litt siden å kjøpe en håndholdt trådløs støvsuger, men ser at du kan få slike 2i1 støvsugere som vasker samtidig også.
Noe ala denne
https://www.komplett.no/product/1153...ulvvasker-fc-5

Noen som har erfaring med lignende? Virker veldig realt og for en som er en tungstarta vasker kan dette gjøre det lettere å faktisk vaske.
Vis hele sitatet...
Jeg trenger en Kärcher gulvvasker i livet mitt

Er det noen som har prøvd den?
Valget står mellom denne og å skaffe seg dame, prisen var jo ikke avskrekkende på Kärcheren.
Da var gave til mor i boks!!!!!!!!!!
Sitat av Rosander Vis innlegg
Jeg trenger en Kärcher gulvvasker i livet mitt

Er det noen som har prøvd den?
Valget står mellom denne og å skaffe seg dame, prisen var jo ikke avskrekkende på Kärcheren.
Vis hele sitatet...
Garantert billigere enn dame med sånn.

Jeg har sett på dampvaskere men det er ikke alltid like heldig på alle typer flater. Kanske det er sånn gulvvasker som er greia, finnes jo litt dyrere som trådløst.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Ja, det er akkurat det jeg tenker også! Terskelen for å vaske synker jo betraktelig!
Vis hele sitatet...

Ja gjør den virkelig det? Hvor lang tid bruker du på å moppe over gulvet? Det går nok langt raskere å moppe gulvet med en lett fuktig mopp evt. tørrmopp enn det vil gjøre med den dingsen der til over 2000 kr.

Om du hater å vaske så er kanskje en robotstøvsuger som også mopper med våtmopp en bedre løsning? Nå er det jo black friday uke og du finner sikkert en robotstøvsuger som også mopper til omtrent samme prisen som den du linket til.

De fleste robotstøvsugerne kan du starte feks med fjernkotroll idet du går ut døra så kommer du hjem til ren bolig. Noen har timer funksjon slik at de kan støvsuge til fast tid feks annenhver dag mens du er på trening eller går tur eller er på jobb.

Om du heller vil spare penger, få unna husvask raskest mulig og samtidig trene opp selvdisiplin så kan du kjøpe moppeskaft og mopper hos de som selger til proffe vaskefirma. Så mopper du i "horisontale 8 tall" og bruker lengden på moppeskaftet til din fordel. 30 kvm stue er rent på så få minutter at du vil bli helt overrasket. Og et støvbrett til å hjelpe å få opp evt. boss så er du i mål. Koster deg mellom 300 og 00 kr for moppeskaft og mopper og de varer nok livet ut. Ha gjerne minst et par mopper slik at du alltid vasker med renest mulig mopp. Er gangen møkkete så vasker du ikke stua med samme mopp, men setter på en ren en.

Sitat av Rosander Vis innlegg
Jeg trenger en Kärcher gulvvasker i livet mitt

Er det noen som har prøvd den?
Valget står mellom denne og å skaffe seg dame, prisen var jo ikke avskrekkende på Kärcheren.
Vis hele sitatet...
Nei du trenger en robot. Støvsugerrobotene gjør det. Mange av de både støvsuger og våtmopper gulvene.
Sist endret av _abc_; 22. november 2020 kl. 21:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Problemet med en robot er at det bør være ganske ryddig fra før i boligen så den kommer til, og i mitt tilfelle der gulvvask/vask generelt er et tiltak så passer det dårlig tror jeg.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Problemet med en robot er at det bør være ganske ryddig fra før i boligen så den kommer til, og i mitt tilfelle der gulvvask/vask generelt er et tiltak så passer det dårlig tror jeg.
Vis hele sitatet...
Ja ser den. Ja nei det kan ikke ligge ting strødd på gulvet, men du kan jo se på det som en utfordring og selvutvikling? Om du vet du slipper å moppe gulvet og ikke trenger støvsuge manuelt så blir det kanskje lettere å sørge for at du ikke slenger ting på gulvet? Og mister du noe på gulvet så kan du jo bare plukke det opp direkt.

De fleste roboter navigerer seg rundt sko i gangen, under kjøkkenbord og mellom stoler. Selv ledninger til høyttalere, gulvlamper osv klarer de stort sett å unngå å kjøre seg fast i. Men ledninger kan jo stort sett trikses til slik at de kommer opp fra gulvet.

En venninne som er bipolar har endel lange, tunge og mørke perioder. Da har hun null overskudd til feks renhold. Hun har en ekstra pedalsøppelbøtte som hun tar ut i stuen og lar den bo rett ved sofaen i dårlige perioder. Da kan hun kaste alt i bossdunken straks fremfor at det samler seg opp, for da bor hun på sofaen og streamer serier. Får hun feks mat på døren så går pizzaesken eller hva nå maten kommer i rett i bossbøtta når hun er ferdig.
Sist endret av _abc_; 22. november 2020 kl. 21:54.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ja gjør den virkelig det? Hvor lang tid bruker du på å moppe over gulvet? Det går nok langt raskere å moppe gulvet med en lett fuktig mopp evt. tørrmopp enn det vil gjøre med den dingsen der til over 2000 kr.

Om du hater å vaske så er kanskje en robotstøvsuger som også mopper med våtmopp en bedre løsning? Nå er det jo black friday uke og du finner sikkert en robotstøvsuger som også mopper til omtrent samme prisen som den du linket til.

De fleste robotstøvsugerne kan du starte feks med fjernkotroll idet du går ut døra så kommer du hjem til ren bolig. Noen har timer funksjon slik at de kan støvsuge til fast tid feks annenhver dag mens du er på trening eller går tur eller er på jobb.

Om du heller vil spare penger, få unna husvask raskest mulig og samtidig trene opp selvdisiplin så kan du kjøpe moppeskaft og mopper hos de som selger til proffe vaskefirma. Så mopper du i "horisontale 8 tall" og bruker lengden på moppeskaftet til din fordel. 30 kvm stue er rent på så få minutter at du vil bli helt overrasket. Og et støvbrett til å hjelpe å få opp evt. boss så er du i mål. Koster deg mellom 300 og 00 kr for moppeskaft og mopper og de varer nok livet ut. Ha gjerne minst et par mopper slik at du alltid vasker med renest mulig mopp. Er gangen møkkete så vasker du ikke stua med samme mopp, men setter på en ren en.



Nei du trenger en robot. Støvsugerrobotene gjør det. Mange av de både støvsuger og våtmopper gulvene.
Vis hele sitatet...
Å feie over gulvet med en fuktig mopp er jo ikke akkurat det samme som å vaske gulvet.

Jeg har allerede robotstøvsuger men jeg må fortsatt frem med støvsugeren så behovet for vasking elimineres ikke av å ha en robotvasker.
Jeg har også 2 etasjer.
Den koster litt mer, men jeg vil anbefale denne fra Philips som har både Støvsuger og gulvvasker i ett:
https://www.power.no/hjem-og-fritid/...ger/p-1061642/
Jeg har en kaercher fc5.. Helt grei til å gå over ganske rene gulv.
Den tar ikke opp rusk så det bør være støvsugd først..
Blir stående å støve ned her, fikk meg dame istedet..
Sitat av Rosander Vis innlegg
Å feie over gulvet med en fuktig mopp er jo ikke akkurat det samme som å vaske gulvet.

Jeg har allerede robotstøvsuger men jeg må fortsatt frem med støvsugeren så behovet for vasking elimineres ikke av å ha en robotvasker.
Jeg har også 2 etasjer.
Vis hele sitatet...
Jo faktisk så anbefales det idag å moppe gulvene fremfor den gamle måten med skureklut og grønnsåpevann. Idag er det mange overflater på gulv som er kilne på både vannmengde og kjemikalier og mopping er dermed anbefalt. Også for allergikere sies det at mopping er bedre en såpevann og klut.

Om du har robotstøvsuger men likevel må gå over manuelt så har du kanskje ikke valgt riktig robot?

For de som bor i to etasjer så er jo den enkleste å kjøpe 2 roboter. Eller spare penger og bære den opp og ned trappa når den skal jobbe.

Hva er det du mener robotstøvsuger med våtmopp ikke gjør godt nok? Kanskje du bare må kjøre roboten litt oftere?
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Den koster litt mer, men jeg vil anbefale denne fra Philips som har både Støvsuger og gulvvasker i ett:
https://www.power.no/hjem-og-fritid/...ger/p-1061642/
Vis hele sitatet...
Har den selv og kan også anbefale. Selvsagt slår den ikke en skikkelig moppevask, men om man slenger på vaskestykket en gang i mellom blir det faktisk rent nok. Ikke minst mindre tiltak når man støvsuger OG vasker samtidig.