Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2419
Fra og med første gang jeg prøvde LSD fikk jeg en stor forkjærlighet for stoffet og jeg utnevnte fort meg selv til en psykonautisk stilling i samfunnet.
Jeg følte det ga meg så mye mening i etterkant, samtidig som mine største øyeblikk i livet er på LSD tur. Det er vel og merke hele opplevelsene som gjør det til store øyeblikk og ikke isolerte hendelser.

Etter første gangen følte jeg at livet i stor grad forandret seg til det positive. Jeg ble lettere til sinns, observerte omgivelsene mine i en større grad en tidligere og satte utrolig mye mer pris på de. Jeg begynte å kikke rundt meg når jeg gikk i gatene istedenfor å se ned i bakken. Jeg følte at fargene i naturen ble sterkere og mer behagelige og se på. Typisk after glow effekter, men de varte lenge og jeg vil påstå at de enda eksisterer i minimal grad.

Det skal sies at hyppigheten av turene har økt i takt med antallet turer som har blitt gjennomført, men selv etter lengre pauser (9mnd maks) har jeg ikke kommet meg tilbake på det nivået som blir beskrevet ovenfor.

Etter de 2 første turene merker jeg ikke noe særlig til turene i etterkant og jeg er svært interessert i å bruke LSD mer som ett verktøy på de områder det kan brukes til det.

Så spørsmålene mine blir altså;
Hvordan bruker man LSD mer som ett verktøy og ikke bare en fet rus-opplevelse? Og hva kan det egentlig brukes til psykologisk sett? Hva er dine tips og triks? Hvilke anbefalinger har du?
Fantastisk lesning!
Hva du beskriver høres for meg definitivt ut som klassiske bi-effekter av at egoet ditt fikk/får seg en smell. Man er mindre nevrotisk og har mer tilgang på bevissthet, ting virker klarere og lettere. DIGG!

Jeg vil si at dersom man vil bruke psychedelics som verktøy er ingenting viktigere enn å bearbeide det rett, og la det synke godt inn i ettertid av opplevelsen.
Mye ro, gi det mye tid, stillhet, reflektere over opplevelsen og så mye meditasjon som overhodet mulig.
Ellers vil jeg anbefale å gå inn i trippen forberedt. Skriv en liste over ting du kunne tenke deg å jobbe med i sinnet ditt og ta den frem når du føler tiden er inne. For min del fungerer det best å bare være krystallklar på hva jeg vil ha ut av trippen noen uker i forveien, så når dagen kommer og substansen tar tak, slipper jeg bare taket og lar underbevisstheten gjøre resten.
Le så mye og fritt som mulig, bruk og bli kjent med kroppen din å masse rusk vil løsne av seg selv aswell.

Ble rimelig sugen på et eventyr selv nå.
Lsd kan brukes til så mangt. I mindre doser kan man bruke det til kreativ problemløsning, f.eks. hvis man trenger litt dypere innsikt i noe man jobber med eller studerer.
I større doser kan man bruke det til å forstå mer om det vi kaller virkeligheten og beyond. Når msn får mer innsikt og perspektiv på hva livet handler om er det lettere å slutte å gjemme og glemme seg i ulike avhengigheter og forsvsrsstrategier msn har.
Noen blir mye mer empatiske og forståelsesfulle ovenfor andre for msn innser at alke mennesker er sammenflettet på intrikate måter. Dessverre er det noen som går andre veien og blir egoister men skjønner det ikke selv.
Mao hva man kan få ut av lsd er litt avhengig av hva du selv ønsker og har behov for. Men selv om du kanskje ikke vet det på forhånd, vil du lære noe uansett.
Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Fantastisk lesning!
Hva du beskriver høres for meg definitivt ut som klassiske bi-effekter av at egoet ditt fikk/får seg en smell. Man er mindre nevrotisk og har mer tilgang på bevissthet, ting virker klarere og lettere. DIGG!
Vis hele sitatet...
Så absolutt. Jeg har bla i større grad blitt oppmerksom på mine egne feil og uvaner og jobber stadig med å utbedre de etter de første turene mine.

Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Jeg vil si at dersom man vil bruke psychedelics som verktøy er ingenting viktigere enn å bearbeide det rett, og la det synke godt inn i ettertid av opplevelsen.
Mye ro, gi det mye tid, stillhet, reflektere over opplevelsen og så mye meditasjon som overhodet mulig.
Ellers vil jeg anbefale å gå inn i trippen forberedt. Skriv en liste over ting du kunne tenke deg å jobbe med i sinnet ditt og ta den frem når du føler tiden er inne. For min del fungerer det best å bare være krystallklar på hva jeg vil ha ut av trippen noen uker i forveien, så når dagen kommer og substansen tar tak, slipper jeg bare taket og lar underbevisstheten gjøre resten.
Le så mye og fritt som mulig, bruk og bli kjent med kroppen din å masse rusk vil løsne av seg selv aswell.

Ble rimelig sugen på et eventyr selv nå.
Vis hele sitatet...
Men hvilke type ting er det man kan bruke det til? Har du noen eksempler? Alt blir så overveldende når jeg tripper og det pleier ikke å ta lang tid før jeg finner noe nytt jeg blir sykelig opptatt -og imponert over fra ett visuelt og tankesett.

Sitat av KOzy Vis innlegg
Lsd kan brukes til så mangt. I mindre doser kan man bruke det til kreativ problemløsning, f.eks. hvis man trenger litt dypere innsikt i noe man jobber med eller studerer.
I større doser kan man bruke det til å forstå mer om det vi kaller virkeligheten og beyond. Når msn får mer innsikt og perspektiv på hva livet handler om er det lettere å slutte å gjemme og glemme seg i ulike avhengigheter og forsvsrsstrategier msn har.
Noen blir mye mer empatiske og forståelsesfulle ovenfor andre for msn innser at alke mennesker er sammenflettet på intrikate måter. Dessverre er det noen som går andre veien og blir egoister men skjønner det ikke selv.
Mao hva man kan få ut av lsd er litt avhengig av hva du selv ønsker og har behov for. Men selv om du kanskje ikke vet det på forhånd, vil du lære noe uansett.
Vis hele sitatet...
Men hvordan sikter man seg inn på å lære og forbedre seg mest mulig? Det er denne delen som interesserer meg mest. Jeg kjenner igjen det du beskriver med endret tankemønster etter tripp, men jeg er ute etter å nå enda lenger. Å få klarhet og forståelse for mer og mer hele tiden.
Sist endret av random12345677; 18. januar 2017 kl. 15:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Veldig godt formulert, jeg vet akkurat hva du snakker om. For meg er det bare fun and games uansett hvor mye jeg prøver å grave og tenke. Vil gjerne lære noe konkret som kan forbedre meg, annet enn den deilige afterglowen som virker permanent. Jeg har hatt lange sessions hvor jeg står og glor i speilet, men ender bare med følelsen av at jeg er så bra jeg kan være og at det ikke er noe å forbedre. Det er et greit svar det, men på likhet med deg, har jeg lyst å få mer og mer innsikt. Jeg vet liksom ikke hvor jeg skal begynne, når alt bare er lapskaus og lættis.

Jeg følger tråden og er veldig interessert i å høre folks teknikker og erfaringer rundt det å bruke lsd som et verktøy. Har begynt å meditere litt, så det skal absolutt prøves!
Min erfaring når det kommer til dette er at ting tar tid. Det er utrolig mye informasjon og inntrykk som kommer under en tripp at det for min del er umulig å henge med i alle svingene mens det pågår. Å reflektere over de største "åpenbaringene" etter en tripp er noe jeg kan bruke litt tid på men samtidig opplever jeg å kunne spore tankerekker tilbake til ting i den første trippen min godt over et år i etterkant. Så å ikke stresse så alt for mye med å oppnå det du vil men heller la det bli en del av den konstante endringsprosessen man i er mitt tips.
Det er veldig interessant. Tror ikke jeg har noe spesielt å bidra med, jeg har lagt fra meg én uvane for hver tur jeg har tatt, men har ikke gjort noe spesielt for å få det til, det har bare skjedd av seg selv. Ganske enkelt slik at jeg plutselig merker underveis at jeg er kvitt en uvane, blir begeistret, så varer det i noen uker før jeg glir mer tilbake mot gammel oppførsel, men ikke HELT tilbake. Jeg skriver dagbok underveis, det kan være nyttig å lese gjennom notatene for å bli satt tilbake i det samme gunstige tankemønsteret.
En psykedelisk tripp kan "løse opp ubevisste knuter" og føre til positiv forandring. Men er dessverre sjelden en magisk kur i seg selv, iallefall over tid.

Stanislav Grof som er den i verden med mest erfaring på LSD i psykoterapi regnet en vellykket LSD terapi (ofte flere sessions over tid) som oppnåelse av ego-død og for deretter at pasienten starter en åndelig praksis (meditasjon, yoga el.l).

Uten verktøy som fungerer i hverdagsbevisthet kan man ikke forvente sementering av positive forbedringer og innsikt som er blitt oppnådd gjennom psykedeliske erfaringer.

Personlig ser jeg på psykedelika som inspirasjon. Inspirasjon til forandring i hverdagen - til dypere meditasjon og som pådriver til å leve bedre, renere, sunnere etc. Noe kan føles som er "gratis" forandring som man på mystisk vis har oppnådd gjennom tripp, en afterglow som sitter i. Skal man kultivere slik forandring tror jeg det er essensiellt med verktøy som fungerer i hverdagsbevisthet.

Mine fem cents er altså at LSD kan fungere som et verktøy til inspirasjon for å finne åndelige hverdagsverktøy (meditasjon o.l.). Etter å ha besøkt endel meditasjonsretreat ser jeg at endel har oppsøkt meditasjon etter skjellsettende psykedeliske erfaringer (for deretter å aldri benytte psykedelika igjen).

Føler sitat av Alan Watts kan være verdt å tenke over
Psychedelic experience is only a glimpse of genuine mystical insight, but a glimpse which can be matured and deepened by the various ways of meditation in which drugs are no longer necessary or useful. If you get the message, hang up the phone. For psychedelic drugs are simply instruments, like microscopes, telescopes, and telephones. The biologist does not sit with eye permanently glued to the microscope, he goes away and works on what he has seen...
Vis hele sitatet...