Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 7805
Solen skinte og det var klart for grillparty hos ei venninde.
Jeg gledet meg som en unge, lenge siden noe slikt hadde skjedd.

Jeg tar meg turen og møter en bekjent. Vi sitter i en park og pilser litt så lenge mens vi venter på at jeg må dra. Vi koser oss i skyggen, prater og har det hyggelig.

Fikk skaffa litt GHB, det gikk nedpå en kork eller to. Jeg begynte å føle meg i form, gledet meg som bare det til å grille.

Så skjer det, jeg husker ingen ting! Noen vekker meg og sier at toget mitt skal gå. Jeg kommer meg på toget. Sovner igjen, men blir vekt av konduktøren ettersom jeg ba han si ifra når jeg var på mitt stopp.

Så er det blackout igjen. Jeg våkner pluttselig opp i en ambulanse i fullpanikk. Sirener og hele pakka. De gir meg noe serum slik at hjertet skal begynne å gå igjen. Hadde nedi 20/30 i puls hørte jeg.

Det neste jeg husker er 4-5 leger som triller meg på en båre gjennom en sykehuskorridor. De hadde totalt panikk. Dette var for meg regne skrekkfilmen. Jeg hadde jo ikke peil på hvor jeg var, hva som hadde skjedd eller noen ting. Legene klasket meg litt i ansiktet og ropte at de måtte forte seg til en eller annen avdeling. Det hele var svært brutalt i mine øyne. Jeg kunne ikke gjøre rede for navnet mitt, alderen min, hvor jeg var fra eller noen ting. Heldigvis hadde jeg legitimasjon. På det meste vil jeg tro det var bortimot 8 leger/pleiere som holdt på å få meg til liv igjen.

Etter dette husker jeg ikke stort helt til de begynner å sette kateter i urinrøret mitt. De gir meg masse intravinøst og sa at hadde jeg vært 5 min for sent ute ville nok mitt liv vært over.

I stedet for å grille lå jeg på intensivhjerteavdeling i hele natt. Til gjengjeld fikk legene mere erfaring med dette stoffet og de sa at de kunne bruke meg som et fremtidig hjelpende eksempel på dets effekt.

Media har rett om dette stoffet, det kan være fatalt. Tenkte jeg kunne legge ut min historie som advarsel. Mine organer sviktet, fikk visstnok en motgift som blir gitt mot radioaktivitet (correct me if im wrong). Husker ikke hva den heter.
Sist endret av Trippa; 10. mai 2008 kl. 12:51.
og dette er grunnen til at man ikke bør drikke skitten gate-GHB! Det er noe av det mest sjabby oppkoket du kan finne på å innta, ever. Kjøp GHB-en deres som rent salt, da får det ikke vært særlig mer urent enn det som ville blitt tillatt til medisinsk bruk. Det rene saltet kommer som hvitt pulver og trekker til seg fuktighet for så å bli klissete guffe om det ligger åpent i luft.
Trådstarter
Må legge til at det ikke var skitten gate-ghb. Jeg tålte det virkelig ikke eller overdoserte.
Sist endret av Trippa; 10. mai 2008 kl. 12:35.
Må si meg enig med Nichotin her.
Problemet er også ofte at det slett ikke er GHB folk får, men stoffer som BD og GBL. Stoffer som blir omgjort til GHB og har samme virkning, men kan være mye sterkere og vare mye lengre.
"Jeg tar meg turen og møter en bekjent. Vi sitter i en park og pilser"
Du drakk i tillegg til gobblen?
Å drikke i tillegg med GHB eller GBL er noe av det mest fatale du kan gjøre, og det VIL mest sannsynelig drepe deg, ja... tilogmed med bare et par pils.

Btw, GBL er da ikke noe farligere enn GHB.
Man får jo bestilt 99,9% rein GBL på nettet, har en kompis fra england som sitter og super i seg greia et par ganger i uka, men begge delene har jævlig stort avhengighetspotensiale.
Trådstarter
Kan jo nevnes at dette var en døds-dose når jeg tenker meg om! En flunis, en vival, en joint på deling og et par halvlitere før korkene.
Sist endret av Trippa; 10. mai 2008 kl. 13:35.
Minst tre andre dempende stoffer før du inntok GHB. Det forklarer jo saken. Men altså, det du har kjøpt og som er produsert for gatesalg er langt fra rene greier, bare så det er sagt! Gutta finner en oppskrift som funker og holder seg til den så lenge det blir heftig kork. Hva som evt. måtte være av reststoffer er det ingen som har kål på, og er du uheldig får du noe som er usannsynlig sterkt og får deg til å peise eller noe som spalter seg og gir deg sårdannelser på huden og blodforgiftning. Regner med at det er det du har fått, med mindre du vet 100% av det er blandet til væske fra 100% ren GHB.
Sitat av Trippa
Kan jo nevnes at dette var en døds-dose når jeg tenker meg om! En flunis, en vival, en joint på deling og et par halvlitere før korkene.
Vis hele sitatet...
Shmaart. Da er det ikke rart det går til helvete, med fire sentraldempende stoffer PLUSS GHB innabords.
Joint er ikke mye sentraldempende, men en dødlig dose du har pådratt deg der ja.

Du visste vel bedre enn å knipse vival, pilse og ta GHB samme kveld?
Noen rusmiddler skal faktisk tas alene UANSETT!

Grattis med at alt gikk bra da!
Ja, ja men det viktigste er jo om personen har lært noe og ikke gjør det igjen, eventuellt ikke med ting man er helt sikker på hva er.
Synes det er helt på trynet at du skylder utelukkende på GHB og konkluderer med den latterlige "media har rett".

DU hadde tydeligvis ingen peil på stoffet du inntok, og gjorde en kombinasjon med andre rusmiddler som 5 min research ville fortalt deg var dødelig.

Blir litt som å drikke seg til en promille på 4, ende på glattcelle, og deretter klandre alkoholen framfor sin egen ignoranse.

Men bra det gikk bra uansett, og bra du forteller din ekstreme historie. Men for guds skyld, ikke fremstill det like partisk som en vg-journalist ville.

Forøvrig burde du jo nevne for legene hva andre greier du hadde fått i deg, hvis det var meningen de skulle bruke ditt tilfelle i andre sammenhenger. Det var jo tross alt ikke GHB'en, men blandingen av rusmiddler, som ledet til akutten.

I fare for å gjenta megselv - den synergistiske effekten er dødelig. Med andre ord, pilsene du drakk var like dødelig som ghb'en.
Cannabis puttes under flere (alle) hovedkategorier, deriblant sentraldempende. Men det påvirker ikke virkningen til GHB, i motsetning til de andre tre omtalte stoffene, som kun er dempende.
Uansett er det ofte blandingen, ikke mengdene som gjør at ting skjærer seg. Ihvertfall min erfaring
Trådstarter
Jeg kom på i etterkant at jeg hadde fått i meg 3 andre sentraldempende stoffer, dette la jeg til litt lenger over posten og sa jo tydelig at det var en blitt en synergisk effekt når jeg tenkte meg om.

Ingen grunn til panikk.

Men etter min mening så er GHB et meget farlig stoff for urfarne brukere av dette stoffet. Selv var jeg svært uerfaren og konsekvensen kan dere jo lese om.

En uansvarlig person som er vandt til GHB og tar med dette på fest der han bestemmer seg for å dele med non si feks pene jenter, kan det gå veldig galt.

Sitat av Elefanten
Men bra det gikk bra uansett, og bra du forteller din ekstreme historie. Men for guds skyld, ikke fremstill det like partisk som en vg-journalist ville.
Vis hele sitatet...
Fremstiller jeg det slik da?
Sist endret av Trippa; 12. mai 2008 kl. 21:02.
o shit waddup
Tittelen på denne tråden burde da virkelig være "idioti og dens skumle effekter". Just sayin'.

Du, som alle som har brydd seg mer enn 4 minutter, vet at GHB ikke bør kombineres med alkohol eller noen av de andre tingene du kombinerte med. Når du skriver "en kork eller to" er det som å si at du ikke husker helt hvor mye du tok. Dette i seg selv lover ikke bra. Hva var det du egentlig ventet deg?
Sist endret av ulldott; 12. mai 2008 kl. 21:31.
helt enig med at det er en lite smart kombinasjon. Men poenget til Trippa her er at det er veldig lett å gjøre fatale feil med dette stoffet. Og at du MÅ vite va du driver med når du intar det. er mange nok eg vet om som har tatt ting uten å vere helt 100% klar over hva konsikvensene kan vere.

edit: 300 innlegg
Sist endret av itZsaiN; 12. mai 2008 kl. 21:35.
Trådstarter
Sitat av Elefanten
DU hadde tydeligvis ingen peil på stoffet du inntok, og gjorde en kombinasjon med andre rusmiddler som 5 min research ville fortalt deg var dødelig.
Vis hele sitatet...
Riktig! Jeg hadde ikke akkurat tilgang til nett eller en bok der jeg kunne researche GHB kombinasjoner der jeg satt midt i en park.


Sitat av ulldott
Tittelen på denne tråden burde da virkelig være "idioti og dens skumle effekter". Just sayin'.

Du, som alle som har brydd seg mer enn 4 minutter, vet at GHB ikke bør kombineres med alkohol eller noen av de andre tingene du kombinerte med. Når du skriver "en kork eller to" er det som å si at du ikke husker helt hvor mye du tok. Dette i seg selv lover ikke bra. Hva var det du egentlig ventet deg?
Vis hele sitatet...
Tittelen burde kanskje vært "GHB - vit hva du driver med"

Jeg var såpass uviten at jeg ikke visste at en halvliter alkohol, en vival 2 timer før og litt marijuana skulle ha en såpass krafitg synergisk effekt.
Tråden min har en moral. "GHB - vit akkurat hva du driver med"

Edit: Jeg ventet meg absolut ikke dette. Du har sikkert driti på draget selv flere ganger. Ung og ny på alkohol, du har vel drukket litt for mye til tider der resutalte bled grøftefylla.
Litt langt fra å sammenligne det jeg tok, men dere skjønner tegninga; uvitenhet.
Sist endret av Trippa; 12. mai 2008 kl. 22:10.
Eneste grunnen til at folk blir litt på "defangsiven" her er at du presenterer det litt som at GHB alene var skyld i det, når du i realiteten hadde tatt 3 andre sentralstimulerende stoffer og ikke vet hvor mye du "drakk".

Men det er fint du forteller om det, for selv om GHB på mange måter er mye bedre enn andre rusmidler er overdosefaren og sannsynligheten for at du får noe driit mye større. Så det er viktig at ungdom, spesielt, som skal eksperimentere med dette vet hvor farlig det potensielt kan være når man ikke helt vet hva man driver med(Spesielt etter et par pils når folk har en tendens til og være litt ta litt mer sjangser)
Sist endret av torsken; 12. mai 2008 kl. 22:04.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg, med flere ser ut til å ha blitt en smule irritert av din første post.
GHB er farlig hvis man hiver i seg store mengder i en èn gang. Alikevel, GHB ène alene pleier ikke gi noe fatal endelse, men en kortvarig dyp søv på ca. 2-3 timer ved overdosering.

Når man blander GHB og Benzodiazepiner sammen med alkohol, og ikke har PEILING på hva man driver med. Burde dem aldri ha vært borti GHB/GBL i det heletatt.
Etter så mange døds fall det har vært de siste årene, burde det vel ringe en bjelle hos de fleste?

Jeg har selv drukket GHB salter som jeg selv har blandet ut til mitt forbruk, der jeg med 100% sikkerhet vet hvor mange gram èn kork inneholder. Dvs. at jeg kan drikke alkohol sammen med GHB. Men dette er langt langt i fra noe jeg anbefaller over hodet.
De første gangene jeg testet GHB, ble som et lite prosjekt/eksperiment for meg. Jeg logg-førte; Dose, inntaks tidspunkt, funksjon og varighet. Så trappet jeg opp i doseringene etter hvert.
^
Når jeg visste hvilken effekt GHB hadde på meg, startet jeg å utforske med alkohol. Dog, aldri store mengder alkohol. (alt etter som)
Skulle jeg drikke "mye", drakk jeg alltid GHB i lenger intervaller og blandet ut en svakere dosering pr. kork.
Jeg vil ikke anbefalle en eneste som ikke vet hvilken effekt kroppen får av GHB til å drikke alkohol. Da spesielt i kombinasjon med Benzodiazepiner. Uansett kan begge, alkohol og benzodiazepiner være alene om å ta knekken på et menneske som har fått i seg GHB.

Mitt tips til dere som driver med gate GHB'en er å teste èn - to korker uten alkohol innabords i det heletatt før effekten av GHB begynner å dabbe av.
Med en viss peiling på stoffet er det da mulighet for å ca. sjekke hvor sterk blandingen er.
Alkohol/Benzodiazepiner skal i hovedsak aldri blandes med GHB.

Vit hva dere driver med, ikke bare hell i dere fordi "alle andre gjør det".
Dette er allmen viten.!.
Hvorfor i ALLE dager inntok du 3 andre stoff i tilleg til GHB?

Synest nesten du fortjente denne støkken du fikk.
Bra du overlevde ihvertfall.

You wont do it again!
Hei.

Jeg har brukt GHB i ca fire år nå, og kan si at det er det rusmidlet jeg har prøvd som gir MINST skumle virkninger. Til trådstarter er det vel bare å si: Hvor dum kan man egentlig bli?

Anbefaler deg å lese denne faq-en fra bluelight: http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=80348

Jeg og de jeg kjenner som har prøvd GHB, anser det som rimelig safe å drikke litt ved siden av. Dette er naturligvis ikke noe man prøver første gangen...

En fin begynnerdose (snakker kun rent pulver her, da det er det eneste som teller) er 2-3g.

Jeg har tatt opp til 6g i en "hit", men da er det godnatt. Dette er en såkalt "minioverdose", dvs at man sovner, og at folk ikke klarer å vekke deg, men likevel er ikke dette toksisk, og ei heller livsfarlig.

Det fine med GHB er at det gir liten eller ingen dosetilvenning, dvs at samme dose gir samme effekt hver gang, og jeg vil i den sammenheng understreke at det er viktig å ta det på tom mage, og ikke spise fettholdige matvarer eller meieriprodukter/melk da dette hindrer opptaket.
Litt dumt at dette skjer, da det blir enda et argument for å holde rusmidler forbudt og hvor farlig det er uten at det blir nevnt at en del sikkert har utsatt seg for stor risiko pga mangel på kunnskap.
Det viser og at viss kunnskap\ objektiv informasjon om rusmidler kan redde liv, istedenfor å konsentrere seg om å kun formidle at det livsfarlig uten om og men.

Så viss disse i ungdom mot narkotika osv får sitt ønske om å fjerne nettsider som denne så kan det bidra til å utsette ungdom ''samt eldre'' for større risiko enn nødvendig.
Takket være nettsider som denne så er det mulig å gjøre rusmidler mer risikofritt, da de fleste her ''som jeg ser det'' er objektive og tørr å si ifra om både negative og positive ting om rusmidler.
Men uansett hvor mye informasjon man har så blir det aldri risikofritt, det vil alltid være noen som er uheldige eller rett og slett dumme.
Men jeg er ikke i tvil om at nettsider erowid og forumer der man kan ta opp slike temaer som er tabu de fleste plasser har en forebyggende effekt på mange måter.

Kanskje litt off topic men...
Alkohol og ghb er langt ifra en smart kombinasjon, nesten altid det som fører til dødsårsaker.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Okey folkens, Trådstarter har innrømmet at han har gjort en grov feil og at det kunne gått verre.
Han trenger ikke ørten folk som kommer inn hit og er frekk.

Livet går ut på å lære av egne feil, trådstarter har tatt til seg informasjonen som har blitt presentert her.

Personangrep har aldri blitt satt pris på her på forumet, det går alltids an å holde en sivilisert tone uansett hva man skal fortellle.
Sitat av ninjatriks
Jeg har tatt opp til 6g i en "hit", men da er det godnatt. Dette er en såkalt "minioverdose", dvs at man sovner, og at folk ikke klarer å vekke deg, men likevel er ikke dette toksisk, og ei heller livsfarlig.
Vis hele sitatet...
Det er en overdose. En Over Dosering! Husk at dødelig OD og OD er to forskjellige ting
Må legge til at jeg mener generelt sett, ikke bare trådstarter. Langt ifra.
Det som er problemer med slike hendelser ''til tider'' er at de kan få fryktelig mye oppmerksomhet uten at det blir lagt frem noen spesielle detaljer. Blir brukt som skremselspropaganda for si det enkelt.
EN konsekvens av at noen ikke har kunnskap eller rett og slett er uheldige, verste er at det kan ha fatale følger. Som f.eks død.

De tilfellene som har oppstått pga dårlig kunnskap kan lett unngås.
Noe i den retningen jeg prøver å formidle.
Sitat av Trippa
Riktig! Jeg hadde ikke akkurat tilgang til nett eller en bok der jeg kunne researche GHB kombinasjoner der jeg satt midt i en park.
Vis hele sitatet...
Det burde du vel strengt tatt gjøre på forhånd? Du har vel hørt nok historier om GHB fra før til at du visste at det ikke alltid er like ufarlig...
Trådstarter
Jeg hadde lest om stoffet først, slik gjør jeg alltid. Jeg visste det var et meget farlig stoff hvis ikke dosert riktig, men jeg visste ikke at det å blande det med såpass små mengder andre sentraldempende midler ville få en slik effekt på meg.

Jeg har ganske god erfaring med sentraldempende midler alene og blandet vil jeg tørre å påstå, men GHB er det stoffet som virkelig ga meg en uant, helt sinnsyk synergisk dempende effekt.

Jeg var stresset, skulle rekke et tog for å så dra på grillparty. Det gikk litt fort i svingene når det kom til avgjørelser og rasjonell tankegang.

Men hey! Nå kan dere jo lese om hva slags kombinasjon uvitenhet/dumhet kan ha med GHB. Takk for alle de hyggelige tilbakemeldingene

(Noen her kjefter jo mer enn mine foreldre)

Og jeg har lært, trening for alle penga fremover!

Min siste post her forresten, lykke til videre i livet folkens.
Sist endret av Trippa; 18. mai 2008 kl. 12:57.
Takk for at du deler historien din, og tilføyde de nødvendige detaljene i etterkant.
Jeg for min del lærte nå på den lette måten hvor farlig dette stoffet er i uvitenes hender.=)
Kjapt spørsmål: Er det trygt å røyke cannabis under GHB rus?
Vet at en absolutt ikke bør ta dempende stoffer sammen med ghb, men er litt usikker på om cannabis faktisk øker effekten av ghb'en faretruende?
Ompa86:

Jeg har langt erfaring med GHB, og anser det som trygt å ta seg en blås samtidig. Det har jeg gjort mange ganger. (Da med gress, for jeg har ikke prøvd å kombinere hasj og GHB.) Det gir en veldig fin rus syns jeg. Har sågar prøvd "full pakke", som for min del innebærer GHB + gress (joint) + ett par øl + ett par valium, alt på en gang, men selvsagt ikke for mye av hvert.

Men dette er faen ikke noe man prøver første gangen akkurat, og jeg anbefaler ingen å prøve noe av dette faktisk, så ikke følg mitt eksempel, for jeg er faktisk ganske sprø.

Don't do drugs - that way it'll be more for me.
Sitat av Ompa86
Kjapt spørsmål: Er det trygt å røyke cannabis under GHB rus?
Vet at en absolutt ikke bør ta dempende stoffer sammen med ghb, men er litt usikker på om cannabis faktisk øker effekten av ghb'en faretruende?
Vis hele sitatet...
Som nevnt tidligere i tråden er ikke cannabis og GHB noe problem. Eneste jeg har lagt merke til at min egen terskel for å ville legge seg ned og ta en høneblund synker, så derfor passer jeg på doseringen for å ikke bli en sovende festsinke. Vi snakker ikke om komatøs tilstand eller noe slikt, bare det å bli trøtt og ville legge seg.
Vil gjerne vifte med pekerfingeren litt for å nyansere bildet. GHB- avhengige er blant de sjukeste misbrukerne jeg har sett når byen er tom for varer. Litt som en blanding av heroinister og pepperaddicts. Bare spør korkerne, de lider. Så ikke undervurdèr GHB som heavy rusmiddel.
Sist endret av supersus; 24. mai 2008 kl. 18:55. Grunn: skrivefeil
OT:
GHB-avhengighet er noe som ikke har vært særlig i lyset før, så det hadde vært interessant å se noen poster ang. det temaet =)
enig, spesielt den delen om abstinenser..
GHB bruk og abstinenser

Du skal bruke en stor mengde GHB over lang tid (døgnet rundt) før du merker at du trenger mere GHB for å få samme rus, eller begynner å få noen skikkelige abstinenser.

Når det først skjer, blir man skikkelig dårlig. Problemet med GHB er at det nytter ikke ta mer og mer, om man merker at effekten uteblir. Man blir rett og slett bare helt rar, og den gode funken uteblir, før man begynner å få krampetendenser og får noia og tror man skal dø.

Kommer man på legevakten med skikkelige GHB abstinenser og kramper, er den eneste medisinen å få et par sprøyter valium. Da blir man plutselig "normal" igjen. (Helt utrolig hva man kan fikse med litt valium igrunn.)

Før trodde man at GHB ikke hadde noen spesifikk reseptor, og at GHB fungerte direkte inn på sentralnervesystemet uten hjelp av reseptorer. Det ble også spekulert i om GHB kanskje hadde en helt egen "GHB-reseptor" i kroppen.

Nå vet man at GHB fungerer inn på en hel rekke reseptorer. Det er mulig å bli både psykisk og fysisk avhengig av GHB, noe som er skikkelig kjipt når det skjer, men det er fullt mulig å unngå en slik situasjon ganske enkelt ved å ikke ta GHB kontinuerlig/døgnet rundt i lengre tid.

GHB fungerer best på tom mage, og fett og melkeprodukter hemmer opptaket av GHB. Det er derfor ganske fristende å ta det når man står opp. Problemet da er at man ofte har det gående hele dagen.

Noen foretrekker å ta det kun om kvelden, og kanskje da som søvnmiddel. Dette passer ikke for alle, da man ofte våkner tidligere om man tar GHB, fordi GHB drastisk forbedrer fase 3 og 4 søvn, og når GHB går ut av kroppen etter noen få timer, opplever man en "aktivering" av CNS, og våkner.
Opplevde noe helt vanvitting fjernt fra virkeligheten i går. Planen var å bli litt små-tura, slappe av og høre på god techno. Jeg og en god kamerat fyrte først litt hasj. Ble relativt fjern av dette. Ca. 30-40min senere snortet jeg ca. 12mg. 2c-b og kameraten min tok 15mg. Begynte å ture ganske kraftig. 30-60min etterpå tok vi 2,5gram ghb hver.

Fra nå av begynte jeg å ture så kraftig som jeg kun har opplevd en gang på sopp. Alt ble ekstremt levende, og jeg fikk problemer med å prate. Ordene stokket seg og jeg begynte å stamme og utale rare lyder. Klarte ikke å kommunisere skikkelig så ble veldig taus.

Så til spørsmålet; Kan ghb forsterke den psykedeliske opplevelsen?
At jeg skulle bli så ekstremt tura på ca. 12mg 2c-b skal egentlig ikke være mulig. Har mye erfaring med dette stoffet, men ble tatt på senga her for å si det mildt!
Dog. så sier dette meg at set og setting kan bety like mye som selve doseringen...
Hey Ompa86!

Sjøl har jeg aldri prøvd å kombinere GHB og turings. Vi har fleipa litt med å ta f.eks. sopp sammen med GHB, men det har aldri blitt noe av.

GHB virker jo dempende så rent logisk sett skal det jo ikke forsterke en tureopplevelse, men opplevelsen din viser jo noe annet.

Var opplevelsen noe euforisk?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Men snakker vi om samme stoff her? GHB og GBL er ikke det samme.
Nei GHB og GBL er ikke det samme. GBL eksisterer kun i flytende form mens GHB kan være både pulver og veske. De virker også på litt forskjellige måter.

Anbefaler alle å lese denne faq-en om GHB og lignende stoffer: http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=80348
Sitat av ninjatriks
GHB bruk og abstinenser

Du skal bruke en stor mengde GHB over lang tid (døgnet rundt) før du merker at du trenger mere GHB for å få samme rus, eller begynner å få noen skikkelige abstinenser.


Nå vet man at GHB fungerer inn på en hel rekke reseptorer. Det er mulig å bli både psykisk og fysisk avhengig av GHB, noe som er skikkelig kjipt når det skjer, men det er fullt mulig å unngå en slik situasjon ganske enkelt ved å ikke ta GHB kontinuerlig/døgnet rundt i lengre tid.
Vis hele sitatet...
Imponerende. Fant du ut dette helt av deg selv?

Neida - ikke misforstå meg, klarte bare ikke dy meg når jeg leste akkurat den linja der. Vil tro at det ikke er spesifikt for GHB at ved å unngå å bruke midlet så er det fullt mulig å unngå avhengighet og/eller abstinens.

(Paranoy litt småsarkastisk og litt klokere )
paranoy:

Tidligere trodde jeg at det ikke fantes noen grense for hvor lenge man kunne bruke GHB. Dette fordi det i alle fall på meg har fungert nesten like bra hver gang jeg har tatt det - i motsetning til de fleste andre stoffer, der dosetilvenning skjer i løpet av kort tid.

På den harde måten fant jeg ut - helt av meg selv ja - at bruker man GHB lenge nok sammenhengende, vil man kunne oppleve dosetilvenning og avhengighet.
ninjatriks:

Mente ikke noe vondt med mitt forrige innlegg, begynte bare å le litt av setningen som nevnt og tviler ikke at det er slikt.

Har selv hatt lengre tids erfaring med GHB, er fra en lokalbygd som opp gjennom nyere moderne norsk samfunnshistorie (helt siden 90-tallet, gosj ) er kjent for sitt store misbruk av nevnte GHB, bygda har vært i medias søkelys både blant de første av norske lokalbygder med de tidligste registrerte GHB-overdoser med døden til følge, og i media p.g.a. politiets suksess med å bryte blant Norges største GHB-produksjons ringer, så GHB er/har vært et omfattende tema i den lille lokalbygda blant "partymisbrukere" og tyngre over lengre tid.

Det er nesten utenkelig å ikke vite noe om GHB i fra den generasjon jeg representerer fra denne bygda med rushistorikk, det har tross alt på en eller annen måte gått hardt inn på både det emosjonelle, vennskapsmessige eller bekjent-skapsmessige planet - og er en direkte påvirker til at nesten ingen fra min generasjon (som jeg vet om) bruker GHB lenger (fra gjeldende od til razziaer) og påfølgende år etter det har det heller ikke økt på forespørsel blant denne generasjonen, kun yngre. Så jeg er klar over at noe slikt muligens eksisterer.

Forøvrig har jeg vært innom avrusings-institutt og er et av mange sørgelige eksempler på denne statistikken som dekker lokalbygda som en forbannelse av en skygge, hengende igjen fra dets lokalisering mellom flere storbyer rundt seg der rusproblematikken bare øker og øker uten noen som helst lysere utsikter hva jeg skal forstå ut fra statistikken, og stadig flere fra min generasjon søker seg vekk fra bygda til helt andre steder i det håp om at gresset er grønnere på andre siden av planke-gjerdet, i dette tilfellet rusproblematikken mindre. Dessverre tror jeg ikke dette er generellt et problem beskrivende kun for bygda vår.

Grunnet nevnte produksjons-razzia og muligens andre grunner nevner jeg heller ikke navnet på lokal-bygda, da har du endel å velge mellom så det er slik jeg anser det mest skånsomt for de av oss som muligens kjenner til denne bygda og skulle ha andre minner alt annet enn godt herfra.

Allikevel, i avrusings-instituttene jeg har vært innom, har det vært mangelvare på GHB-avhengige, hvis slikt er et problem, og ditto abstinenser - burde dere som sliter med det ta et tak i det og gjerne opplyse litt om det her på nff for oss litt eldre, sneversynte misbrukere. Har merket at miljøet er i sterk forandring, og ting en anså som nesten umulig av tidligere virker ikke fullt så umulig nå lenger - det gjelder ghb også.

Der er jeg ikke lenger særlig oppdatert, og har vel ikke tenkt å oppdatere meg om det, så jeg kunne tenkt meg å lese litt både selverfaringer av nyere tid og spesielt det med avhengighet og abstinenser, for jeg ser ikke bort fra at noen yngre i min kjennskap flokk kan komme ut for det, greit å vite litt om det om samtalen skulle dukke opp neste gang jeg treffer de. Uansett er det alltids greit å snakke ut om slike ting for de med en de veit har/er fortsatt en sliter i gamet - istedet for bare alle typer spesialister og fagkyndige i emnet.

Må selv ærlig innrømme at jeg ikke engang var inne på tanken at slikt kunne være et eller bli et problem på GHB like lite som jeg tenkte slikt om hasj og cannabis, men det er jo ikke til å komme bort fra at også hasj og cannabis kan ha sine negative side-effekter som oftest var lite tenkelig før, og det hjelper jo tror jeg mer en veit om slikt.

No offence, kunne som sagt ikke dy meg på forrige innlegg - det var litt småkomisk i tillegg til alvorlig, my bad
Sist endret av paranoy; 27. mai 2008 kl. 14:33.
Stempla ut du da:P
Yepp. Det holder for min del å slite med de stoffene jeg sliter med fra før, trenger overhodet ikke fler på den meritt-lista. Er jeg imål, stempler jeg ut med all rusproblematikk innen kort tid - ikke noe mer jeg ser fram til enn akkurat det nei