Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 17856
Noen her inne som har prøvd å lage sin egen vannpipe?

Isåfall har jeg veldig lyst til å se noen bilder,
og også gjerne få noen idéer til hvordan man kan lage en
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Den versjonen som er mest brukt blant ungdommer som ikke har penger til sin egen vann pipe, er vel den primitive metoden; 0,5L brus flaske, en avkuttet vann slange, og noe aliminums ifolie.
Det blir utrolig mye plast og aliminumsfolie, men hvis man ikke er så alt for redd for lungene sine fungerer denne metodoen.

Brenn ett hull 3-4 cm fra flaskebunnen. Trøkk vannslangen igjenom mens plasten fremdeles er varm, for at plasten skal tette rundt slangen. Brenn et hull 4-5 cm fra flake tuten, ca. 0,5-1cm i diameter. Dette bruker du som choke.
Bruk aliminums folie til å lage en brønn nedi vannslangen. Bruk teip til å tette rundt vann slangen og aliminums folie. Og vips, så har man er primitiv vannpipe.

Jeg har ikke bilder av en slik pipe fordi jeg ikke har brukt en slik på mange, mange år.
Men blir som å lage en flaskebonge, foruten at du bruker en vannslange til brønn, og til "å lage bobler" nedi flasken.
Lag deg en enkel Waterfall Bong!
(Muligens litt rotete forklart, men jeg er ikke helt ved mine fulle fem akkurat nå)

Hva trenger du?
- en 1 1/2L flaske.
- Noe som kan fungere som brønn
- Noe til å lage hull i flaske og kork.

Hva gjør du?

Først og fremst lager du et hull i flaska. Dette skal være ca. 3-5cm over flaskebunnen, og det skal ikke være større enn at du kan dekke hele hullet med tommelen. Deretter lager du et hull i korken, hvor du setter på hva det nå enn er du vil ha tjallen din i (Pass på at det er helt tett mellom kork og brønn / lum whatever.).

Etter dette er det såre enkelt. Hold for hullet i flaska med tommelen, ta av korken og fyll flaska med vann. Fyll helt opp til dit det vanligvis er brus. Sett på korken, legg det du vil røyke i brønnen (eller hva du nå velger å bruke), skru korken på flaska og tenn på. Mens du tenner, så tar du tommelen vekk fra hullet i flaska, som gjør at vannet renner ut (Derav 'Waterfall') og flaska fylles med røyk ettersom vannet renner ut og lager et slags vakuum eller hva man nå skal kalle det.

Når mesteparten av vannet har rennt ut, så er resten av prosessen selvsagt. Ta av korken, sett munnen til flasketuten og trekk som en vaskeekte helt!

Dette er en fin og billig måte å få i seg godsakene på

Om du vil se filmer av 'Waterfall' så ta deg en tur innom Youtube, og søk etter Waterfall Bong.
Sist endret av Lille Nikotin; 9. mai 2008 kl. 14:52.
youtube er tingen til du har forstått hovudpoenget. da er det berre å bruke fantasien

men du trenger en tett beholder for røyken og som kan ha vann på bunn. en "downpipe" som går ned i vannet, og en rist på toppen.
ligger veldig mange døme på youtube.

letteste tingene å lage av er:

0.5 liter flaske.
bruke hylsteret på en penn til downtipe.
aluminium folie som rist.


her er en av mine. har byttet til større downpipe på den nå.

http://img89.imageshack.us/my.php?image=223ky3.jpg
Sist endret av itZsaiN; 12. mai 2008 kl. 21:36.
Om du vil lage en relativt enkel bong, kan du jo gjøre som disse guttene har gjort?
Sitat av andregjoh
Noen her inne som har prøvd å lage sin egen vannpipe?

Isåfall har jeg veldig lyst til å se noen bilder,
og også gjerne få noen idéer til hvordan man kan lage en
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke bare kjøpe en?
  1. Mye bedre
  2. Koster ikke mange kronene
  3. Ser finere ut
Men om du vil gjøre det som et prosjekt, eller trenger det med en gang er det jo en grei løsning
En annen fordel med å kjøpe vannpipe/bong, er at du kan kjøpe de i glass og slipper dermed å få i deg unødvendig mye giftige gasser.
Bongen jeg pleide å mekke:

Du trenger: Brusflaske, kulepenn, ølboks (evn. battery e.l.), teip og rist

Fjern alt inne i kulepennen slik at det bare er røret som er igjen. Brenn hull til kicker og kulepennen på flaska. Stapp kulepennen nedi. Klipp ut en firkant av boksen og rull det til en cone. Stapp conen nedi kulepennen. Teip litt rundt hullet kulepennen går gjennom slik at det blir tett, putt en rist i conen, fyll opp flaska med litt vann, litt urter på toppen av rista og nyt
Sist endret av Banzai; 13. mai 2008 kl. 14:35.
Ta et syltetøyglass, uansett type bare det har et tett lokk.
Lag et hull på midten for å putte en liten del hageslange eller noe annet smart inn i glasset, som man setter ett brønn i.
Så lager man ett hul til en slange man skal trekke fra og ett til choke. Voila, den er ikke så lett å lage siden alt må være helt tett og metall ikke er lett å lage perfekte hull i, men den er veldig simpel å vaske og rørene er utskiftbare så den er for langtids bruk.
Her er en jeg mekka.

Ps. god plass til isbiter er det også


Bong
Godt med smør
Er det noen som har en ide hva man mekke en ok brønn ut av?

Aluminiums folie er ikke bra i lengden mener jeg å ha hørt.


Tror jeg skal prøve å lage en sånn syltetøyglasspipe, bare på faen den var litt unik synst jeg.
Du har helt rett i at aluminiums folie ikke er bra i lengden, prøv å lag en cone av en brus boks eller lignende som forklart av Banzai. Se etter i vasken om det er rister der eller lag en rist av den samme boksen.

Den er smooth, si ifra om du liker syltetøyglassbongen når du har testa den
Sist endret av Malice; 13. mai 2008 kl. 16:52.
Godt med smør
Sitat av Malice
Du har helt rett i at aluminiums folie ikke er bra i lengden, prøv å lag en cone av en brus boks eller lignende som forklart av Banzai. Se etter i vasken om det er rister der eller lag en rist av den samme boksen.

Den er smooth, si ifra om du liker syltetøyglassbongen når du har testa den
Vis hele sitatet...
mehehe, blir bare testet med tobakk med det første, nykter periode atm :P

Skikkelig god ide btw? din egen eller :P ? bare nysgjerrig.

og tror du kanskje du kan forklare litt mer nøyaktig hvordan du gjor det?

jeg klarer sikkert å mekke denne bongen, men. Er en ganske god og kreativ ide, så hvorfor ikke fikse skikkelig guide og :P

Er dog litt usikker på hvordan jeg skal lage ett nøyaktig hull gjennom metallet.

Jeg tenkte bare skarpt objekt + stein, BANG BANG, eller en slags uber skru maskin.
Sist endret av Apeloff; 13. mai 2008 kl. 16:55.
Jeg kopierte bare en mere komplisert type som jeg så i en head shop jeg var i, fordi jeg ikke hadde råd til å kjøpe den. Ja den der står her på bordet mitt.

Kan se på å få gjort den guiden, god ide faktisk! Om det er flere som melder interesse for guide, så skal jeg gjøre som folket sier.


For hullene brukte jeg forresten en tang, en leatherman tool for å være nøyaktig. Bare presser den ned og snurrer samtidig til jeg får samme størrelse som hageslangen som skal nedi.
Den tanga er akkurat like brei som hage slangen så det blir helt tett om man gjør det riktig.
Sist endret av Malice; 13. mai 2008 kl. 17:02.
Du trenger ikke nøyaktig hull, men tetningsmasse, feks stearin, eller tyggis til tetning..
Det skal vel se litt fint ut å? :P
Godt med smør
Bruker bare en bensin slange jeg, vet ikke hva en hage slange er :S

bensin slangen er en god 4mm tjukk, og kan klippe av lengden selv.

Funker vell fett.


JEG er vertfall intressert i en guide.
Sist endret av Apeloff; 13. mai 2008 kl. 18:15.
Hageslange, som man vanner plenen med? Hage vannslange da? :P
Men den slangen funker sikkert bra den.

Orker ikke sette meg ned å lage en guide akkurat nå, så om du er tolmodig så kan det hende jeg smekker sammen no greier som kan kalles en guide.
jeg skal lage syltetøy bong ass! men hvis jeg har forstått det riktig, hvordan får du sugd røyken opp gjennom vannet inn til munnen? funker det a?
andregjoh's Avatar
Trådstarter
60 4
Sitat av Apeloff
Er det noen som har en ide hva man mekke en ok brønn ut av?

Aluminiums folie er ikke bra i lengden mener jeg å ha hørt.


Tror jeg skal prøve å lage en sånn syltetøyglasspipe, bare på faen den var litt unik synst jeg.
Vis hele sitatet...
Du kan lage en veldig god brønn ut av en hvilken som helst metallkork (På spritflasker f.eks).
Ellers så kan du vel sikkert også prøve med metallet rundt et telys
Sitat av Hegepuppemasør
jeg skal lage syltetøy bong ass! men hvis jeg har forstått det riktig, hvordan får du sugd røyken opp gjennom vannet inn til munnen? funker det a?
Vis hele sitatet...

Det funker som en helt vanlig vannbong? Trekker ikke gjennom noe vann?
Sitat av Malice
Det funker som en helt vanlig vannbong? Trekker ikke gjennom noe vann?
Vis hele sitatet...
kommer det opp av seg selv? sorry hakke helt peiling nei..
Røyken kommer opp av vannet som bobler, og vannet fungerer som et slags filter. Dette er ikke veldig avansert fysikk =)
takk mann skal lage til neste fest
Godt med smør
Sitat av andregjoh
Du kan lage en veldig god brønn ut av en hvilken som helst metallkork (På spritflasker f.eks).
Ellers så kan du vel sikkert også prøve med metallet rundt et telys
Vis hele sitatet...
Men hvordan? :S

På alu folie stikker jeg bare 1000 små hul i vegg, og bunn rundt hele, og tada.

Med en metalkork eller te lys, krever det ikke litt mer for å lage pitte små hull?
Det kreves vel ikke mer enn noe tynt og spisst, som en liten syl for eksempel, eller en kraftig nål og en hammer.
Min bjørnebong
Har du sett Quentin Tarantino's film, True Romance (1993), så har du sikkert sett den bjørnebongen, Floyd (Brad Pitt), sitter og røyker på. Den bongen har blitt laget som eksempel 2. Jeg har kjøpt meg en sånn bjørneflaske på butikken (selges med ferdigblandet saft i), men jeg har laget den som eksempel 1, med ordentlig bong rør+lum. At bongen ikke er helt 100% tett er det værste som finnes, synes jeg, så tok bare rør+lum det fra en av mine (mange) vannbonger.
Bjørnen VAR en isbjørn, og jeg skal gjøre den til en innrøyka brunbjørn etter noen ukes røyking. Skal se om jeg finner digitalkameraet mitt også, så kan jeg vise dere bilde av den.

Her er ett lite klipp av filmen True Romance, hvor Floyd får ett besøk av mafian akkurat når han er mitt i ett bjørnetrekk.

-

Svar til Apeloff, hvordan lage lum
Du klipper av en avlang firkant fra siden til en brus boks. Og så ruller du den bare sammen til en brønn, smal i bunnen og breiere med toppen. Få den til og sitte sammen, med evt tape. Så fester du brønn på ett rør som skal ned i vannet. Røret kan være alt fra slange til penn. Personlig så foretrekker jeg og bruke noe som ikke smelter, f.eks sprittusj med avkappet bunn. Fest brønn på røret med evt tape. Så stjeler du en rist fra vasken (eller lager rist med sammensnurra, brent piperenser).
På bildet under har jeg tegnet 2 eksempel på hvordan bonger som man lett kan lage med en sånn hjemmelaga lum+rør. Husk og lag choken(??) lengst mulig unna hullet du trekker, så får du med deg alt røyken når du slipper choken. Når man har choken 3cm fra trekkehullet, så sier det jo seg selv at man ikke får med alt røyken fra bunnen.

http://img228.imageshack.us/img228/8506/bongjz5.jpg
Sist endret av rbt; 13. mai 2008 kl. 22:23.
likte denne enkle varianten jeg: How To Make a Simple Gravity Bong
Sist endret av tobbe654; 13. mai 2008 kl. 22:42.
Godt med smør
Sitat av tobbe654
likte denne enkle varianten jeg: How To Make a Simple Gravity Bong
Vis hele sitatet...
Enkel og grei, men ikke alltid så praktisk. Må alltid ha en mugge med deg. Eller bøtte.


Men ja, enkel.
apropos rør, brukte 16mm el-rør, bare sørg for å ha et stykke opp til hodet, at det ikke blir varmt og smelter. Elers likte jeg tegningen til rbt, ville bare strekt choken lengre ned mot vannet, inne i glasset da
Sitat av Malice
Ta et syltetøyglass, uansett type bare det har et tett lokk.
Lag et hull på midten for å putte en liten del hageslange eller noe annet smart inn i glasset, som man setter ett brønn i.
Så lager man ett hul til en slange man skal trekke fra og ett til choke. Voila, den er ikke så lett å lage siden alt må være helt tett og metall ikke er lett å lage perfekte hull i, men den er veldig simpel å vaske og rørene er utskiftbare så den er for langtids bruk.
Her er en jeg mekka.

Ps. god plass til isbiter er det også


Bong
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg likte denne! Synes det er kult med hjemmelaga vannbonger. Morsomt og se alle de rare bongene som blir laget. Noen er bra, mens andre er dårlig, men det som gjelder er jo at den er hjemmelaga.

En kompis av meg hadde engang en 50-60cm høy blomstervase eller noe sånt, og på bunnen ble vasen bredere. Den var jo perfekt for og lage bong av, så han kjøpte seg glassbor og lagde 2 perfekte hull på hver side av vasen. Perfekt rør og lum til det finner man på everybodydoesit.co.uk.
Sist endret av rbt; 14. mai 2008 kl. 02:13.
andregjoh's Avatar
Trådstarter
60 4
Sitat av Apeloff
Men hvordan? :S

På alu folie stikker jeg bare 1000 små hul i vegg, og bunn rundt hele, og tada.

Med en metalkork eller te lys, krever det ikke litt mer for å lage pitte små hull?
Vis hele sitatet...

Du drar fint inn røyk gjennom et eller 2 hull i bånn :P
Forøvrig er det allerede en tråd som dreier seg om bonger/røykeutstyr, og inneholder vel noen guider også. Kjekt å søke, eller ta en titt på "Utvalgte emner" av og til

Den store Bong/Røykeutstyr tråden

PS: Bildene og sansynligvis filmene som er delt av meg er bortevekk da serveren min ikke lenger sviver. Dersom noen har en server/plass jeg kan lagre dette ta kontakt så kan jeg få fikset innlegget i den tråden slik at det funker.
Anywho, står ivertfall forklart forskjellige ting iløpet av den tråden. Take a look
Har laga meg en brønn som enkelt kan skrus av og renses. Litt skeptisk dog mtp at jeg har lodda den fast - er det mulig at det avløses noen farlige gasser ved røyking med den? Og, er det mulig at loddetinnet smelter ved en så lav varme at det smelter når man tar et heftig trekk?

Noen tips om hva jeg kan rense den med, kanskje?
Sist endret av Benno; 15. mai 2008 kl. 20:39.
Sitat av Benno
Har laga meg en brønn som enkelt kan skrus av og renses. Litt skeptisk dog mtp at jeg har lodda den fast - er det mulig at det avløses noen farlige gasser ved røyking med den? Og, er det mulig at loddetinnet smelter ved en så lav varme at det smelter når man tar et heftig trekk?

Noen tips om hva jeg kan rense den med, kanskje?
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke umulig
det skal ikke høye varmen til før loddetinn smelter
Sitat av wikipedia-loddetinn
Loddetinn består som regel av 50% tinn og 50% bly. Dette gir en smeltetemperatur på 200 grader. Vi bruker en loddebolt av av kobber, for kobber er et materiale som leder varme på en bra måte, og det er hardt og syrebestandig nok til denne bruken.
Vis hele sitatet...
wikipedia-loddetinn

Ved et litt heftig drag tror jeg det kan smelte, så tror det hadde vært best om du hadde sveiset den fast!
Haha, ser for meg at det smelter og man får den heftige rusen/trippen på ei lita bønne..
Sitat av Benno
Haha, ser for meg at det smelter og man får den heftige rusen/trippen på ei lita bønne..
Vis hele sitatet...
Eller kreft i lengden.. Hadde kjøpt meg et hode og bygd resten jeg. Når jeg tenker meg om er det sånn Jeg alltid har gjort det..
Sitat av Hegepuppemasør
kjøpte denne jeg

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9277
20 kroner da gitt!
Vis hele sitatet...

WTF? Har du fått den? Hvordan er det mulig at den er så billig?
andregjoh: hva skal du bruke den til? har laget en god del piper til de fleste bruksommråder, men orker ikke gi deg alle oppskriftene nå
Sitat av rbt
Min bjørnebong
Har du sett Quentin Tarantino's film, True Romance (1993), så har du sikkert sett den bjørnebongen, Floyd (Brad Pitt), sitter og røyker på. Den bongen har blitt laget som eksempel 2. Jeg har kjøpt meg en sånn bjørneflaske på butikken (selges med ferdigblandet saft i), men jeg har laget den som eksempel 1, med ordentlig bong rør+lum. At bongen ikke er helt 100% tett er det værste som finnes, synes jeg, så tok bare rør+lum det fra en av mine (mange) vannbonger.
Bjørnen VAR en isbjørn, og jeg skal gjøre den til en innrøyka brunbjørn etter noen ukes røyking. Skal se om jeg finner digitalkameraet mitt også, så kan jeg vise dere bilde av den.

Her er ett lite klipp av filmen True Romance, hvor Floyd får ett besøk av mafian akkurat når han er mitt i ett bjørnetrekk.
Vis hele sitatet...
Bongen passer bra på nattbordet. Mornings og nattings bong!
http://img137.imageshack.us/img137/8542/img0100um5.th.jpg
http://img137.imageshack.us/img137/1320/img0102en5.th.jpg
Sist endret av rbt; 16. mai 2008 kl. 13:57. Grunn: liten feil i link
haha genial bong rbt
Godt med smør
Sitat av rbt
Vis hele sitatet...
Må lage meg en sånn var kul.

Og fint valg av litteratur under bongen din og
Sitat av Apeloff
Og fint valg av litteratur under bongen din og
Vis hele sitatet...
Det er mitt mekkeblad!
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei, jeg jobber ein plass der det er masse sånne vannmaskindunker..så såg jeg ein film der det går ann å lage vannpipe ut av disse?
noen som vet hvordan?

http://img.custompublish.com/getfile.php/753233.743.trxvfvrywr/150x150/0_753233.jpg

eks på dunken..
plast er ikke bra å røyke på!

Du får en glassbong til prisen av et par gram, komman.
Helt enig med Norsmurf. Av en eller annen grunn er folk så redde for å bruke penger på bong. Hvis folk hadde innsett at de kanskje hadde godt av et par dager fri fra røyking hvor man istedenfor å bruke penger på hasj sparer til en bong/pipe/whatever.
Ehm.. jeg røyke ikke for å bli avhengi eller lignans?
røyke vanlig vannpipe tobakk.. frukt tobakk..
dere snakke om hasj elle?
Sitat av Anq Vis innlegg
Ehm.. jeg røyke ikke for å bli avhengi eller lignans?
røyke vanlig vannpipe tobakk.. frukt tobakk..
dere snakke om hasj elle?
Vis hele sitatet...
det vil jeg nok tro de gjør, kansje ikke så rart med tanke på hvilket forum vi alle henger på?

Well, kan ikke være så vanskelig å lage en bong av den der? Den gyldne regel er vell hull -> brønn. Hvis det er vannpipe du vil ha, så er det jo samma prinsippet som med syltetøy glass. Bare andre størrelser.