Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  110 16369
Marijuana Marsen 2008

Dette er plakaten for i år

http://www3.speedyshare.com/data/228.../M-Marsjen.jpg

Noen andre som skal ditt? (jeg drar til Oslo iallefall)
Meldt avbud på konfirmasjon i familien, så Oslo here i come biggrin.gif
Marsen? Såpass fjernt? hoho
Trådstarter
marsJen, huff nå blei jeg flau
Tar en tur hvis jeg ikke jobber .
I like turtles
Skyfex's Avatar
Marijuana marsjen i Trondheim i fjor var jo tragisk, men kunne kanskje vært gøy å delta igjen i år.. Moro blir det sikkert
Synes det er et godt iniativ, men for min egen del bryr jeg meg ikke nok om legalisering eller ei.
Arranger dog en "Fri psykedelia marsj" og jeg stiller opp

Men, de som stiller i denne marsjen bør etter min mening ikke se ut som det samfunnet karakteriserer som "dopvrak". Gå vanlig kledd, la jointen ligge hjemme og opptre seriøst.
En gjeng slacke ungdommer som vandrer rundt i oslo i en grønn sky forandrer vel ikke akkurat synspunktene til politikerne...
Linken din funker ikke for meg, den kommer kansje opp som en popup ?
Sitat av Ompa86
Synes det er et godt iniativ, men for min egen del bryr jeg meg ikke nok om legalisering eller ei.
Arranger dog en "Fri psykedelia marsj" og jeg stiller opp

Men, de som stiller i denne marsjen bør etter min mening ikke se ut som det samfunnet karakteriserer som "dopvrak". Gå vanlig kledd, la jointen ligge hjemme og opptre seriøst.
En gjeng slacke ungdommer som vandrer rundt i oslo i en grønn sky forandrer vel ikke akkurat synspunktene til politikerne...
Vis hele sitatet...
Hadde vært heftig å møtt opp i dress.
Sitat av Ompa86
Men, de som stiller i denne marsjen bør etter min mening ikke se ut som det samfunnet karakteriserer som "dopvrak". Gå vanlig kledd, la jointen ligge hjemme og opptre seriøst.
En gjeng slacke ungdommer som vandrer rundt i oslo i en grønn sky forandrer vel ikke akkurat synspunktene til politikerne...
Vis hele sitatet...
Helt enig. Er jo samme diskusjonen rundt dette med attitude i hver jævla marsj. Mange slacke folk som du kaller det, går rundt med hette, solbriller + + for å skjule sin egen id når de går rundt å røyker.

Har også vært en tendens til at sprøytemissbrukere (isåfall i Oslo) går rundt kjemeperusa å brøler i front. Ser overhodet ikke bra ut - å det fører vell kansje til mere stigmatisering av de som røyker litt i ny og ne.
Vanlige klær og normal oppførsel tror jeg er gode stikkord.
http://i304.photobucket.com/albums/nn183/Globalmarijuanamarch/GMM%20Norway/n535885606_2672113_9801.jpg
Hva er det egentlig som skjer her? Og som jeg har skjønt det bryr ikke snuten seg om at man røyker der eller?
'Marijuana Marsjen' er et digert steg tilbake og en skam for alle oss oppegående som ønsker legalisering. Når de ikke greier å skrive navnet på marsjen sin riktig (konsekvent orddelt), sier det litt om hvilket lavnivå det ligger på. Jeg har møtt opp noen år for å se, og her er et par viktige punkter som burde ryddes opp i:

1) Stonere. Folk kan gjerne få lov å være stonere så mye de vil, men hvorfor vise det frem i en marsj som hovedsakelig skal fremme cannabis? Hadde miljøet hatt et snev av selvhumor hadde alle marsjert i dress og helst også båret store norske flagg.
2) Ræva talere. "ÆKKE DET DØØØVT ELLER?" fra en eller annen dude på talerstolen fikk meg til å bli flau på alles vegne. Burde det ikke for ett års skyld komme noen som inspirerer fremfor å whine om lovene?
3) <Insert enda et godt poeng her>.
Kommer aldri noen vei med slike marsjer. Men for all del, spaser og røyk.
Riktig som de fleste her har nevnt, de som stiller opp burde komme pentkledd, i det minste normalt kledd, og så nyktern som mulig. Oppføre seg ordentlig. Og de som holder taler må være saklige og oppegående, slik at almennheten faktisk forstår at det er normale mennesker som røyker hasj.
Om arrangørene av hasjmarsjen kunne ta i litt for å få til en ordentlig markering, i stedet for en "øøø vi røyker hasjjjjj eeeee vi tusler bortover her med jointen i håndaaaa" greie, så kunne det hjulpet STORT!
Jeg har selv deltatt i oslo endel år og jeg synes dress forslaget og norske flagg er genialt!
MEN jeg mener også det at selvfølgelig skal man få røyke mens mann går i toget!

Dette er den ene dagen i året politiet ikke gjør noenting om man røyker seg en rev.
For noen år siden ble det store opptøyer da politiet arresterte en guttunge på 15 elns.
Dette har de lært av.
Konsekvensene ble jo at 20-30 stonere angrep politiet.

Moralen er egentlig sammen er vi sterke.
Hvis det går 1000 mennesker som røyker hasj i tog for legalisering, så viser det noe...
Vi er ikke redde for å kjempe vår sak!

Edit: Men fy faen så steine dem har vært når dem har laga den plakaten...
Marihuana og Marijuana
Sist endret av YTM; 9. april 2008 kl. 19:21.
Ja, så fint at 20-30 "stonere" angrep politiet, da får vi jo virkelig vist samfunnet vår sak på en fin måte! Vold mot polititjenestemenn er jo som kjent en god måte å vise miljøet fra en annen side, ikke sant? Viktig å vise politiet at vi mener alvor...
Hva om gjenger på flere hundre hadde samla seg i storbyene hver dag når de skulle røyke? Hadde vært genialt, og til slutt hadde ikke snuten gjort særlig mye OM de hadde gjort opptøyer om noen gjorde noe mot de. Tenkte på denne tanken, smart eller ikke?
IKKE. Fordi resten av samfunnet ville fått et enda mer negativt syn på hasjrøykere. Det trengs ikke.

Det som er med harj marsjen er jo at det ca bare møter opp stonere.
Og det finnes så utrolig mange "vanlige" folk, mor og far, politikere, kjendiser, skribenter, kontoransatte osvosvosv som også nyter en rev av og til. Og om folks oppfatning av hasjmarsjen ble snudd, så ville disse menneskene også møtt opp - og det ville skapt et mye mer positivt bilde for resten som etterhvert ville fortsått at hasj er både for deg og meg og alle andre!
Sist endret av vacant; 9. april 2008 kl. 20:28.
nichotin: I fjor var det faktisk en veldig bra tale som ble holdt. Han kom tilogmed med argumenter jeg ikke hadde hørt før. Problemet denne gangen var all hooliganbrølinga fra en del av stonerne hver gang han kom med ett godt argument.

Marsjen har ingenting godt for seg i forhold til legalisering, men det er da hyggelig å sitte i en park i Oslo å røyke en joint helt trygt. Ikke at jeg er så redd for å bli arrestert resten av året heller men..
Istedenfor og KLAGE så kan jo folk møte opp selv. Huff så patetisk det er og klage på disse "stonerne" som en gang komme til og få marihuana legalisert, uten at den "normale røykern" har bidratt LITT for og hjelpe.
Mener du og si at "stonerne" i normal har en negativ virkning på legaliseringssaken så tar du kraftig feil. Bedre med ok PR istedenfor ingen.

Jeg skal møte opp i stor bukse, hetta over hodet og jointen i kjeften! Gir meg faen i om noen sier jeg er userriøs eller ikke, vet no selv hvordan sak jeg står for, og jeg vet at jeg hjelper mer til en legalisering enn en person som sitter hjemme alene og røyker en pipe helt diskre.

Vi har aldri vært så nerme en legalisering som vi er nå! Ett trappetrin hvert år, så kommer vi endelig opp en gang.
Sist endret av rbt; 10. april 2008 kl. 08:12.
Så det blir arrangert i Kristiansand likevel? Var i kontakt med NORMAL for et par måneder siden, og da så det mørkt ut... Håper de har fått noen skikkelige folk til å arrangere det. Stiller jeg

Edit: Fy flate, det er den lameste plakaten jeg har sett... "Hva kommuniserer denne?" Språklig og visuelt sier denne plakaten alt jeg IKKE ønsker forbundet med ganja. Jeg lærte meg Photoshop for to uker siden, og hadde faen meg klar å lage en bedre plakat. Hva skjer med fargevalget, fonten og lay-outen??? Forgive them, father....
Sist endret av capo420; 10. april 2008 kl. 09:45.
Sitat av rbt
Istedenfor og KLAGE så kan jo folk møte opp selv. Huff så patetisk det er og klage på disse "stonerne" som en gang komme til og få marihuana legalisert, uten at den "normale røykern" har bidratt LITT for og hjelpe.
Mener du og si at "stonerne" i normal har en negativ virkning på legaliseringssaken så tar du kraftig feil. Bedre med ok PR istedenfor ingen.

Jeg skal møte opp i stor bukse, hetta over hodet og jointen i kjeften! Gir meg faen i om noen sier jeg er userriøs eller ikke, vet no selv hvordan sak jeg står for, og jeg vet at jeg hjelper mer til en legalisering enn en person som sitter hjemme alene og røyker en pipe helt diskre.

Vi har aldri vært så nerme en legalisering som vi er nå! Ett trappetrin hvert år, så kommer vi endelig opp en gang.
Vis hele sitatet...
Tror du dette er "ok PR"?

En hver "vanlig" A4-person(som faktisk er majoriteten) i Norge har fordommer mot marijuana, og ved å møte opp som stoner-stereotypen vil dere ikke oppnå noen ting, akkurat som Nichotin sier.

Helt feil måte å takle problemstillingen på, spør du meg.
Sitat av capo420
Edit: Fy flate, det er den lameste plakaten jeg har sett... "Hva kommuniserer denne?" Språklig og visuelt sier denne plakaten alt jeg IKKE ønsker forbundet med ganja. Jeg lærte meg Photoshop for to uker siden, og hadde faen meg klar å lage en bedre plakat. Hva skjer med fargevalget, fonten og lay-outen??? Forgive them, father....
Vis hele sitatet...
Lag en bedre da, så kontakter du normal. De blir sikkert glad.

hedningen: Så man skal kle seg annerledes og/eller klippe vekk hestehaln sin bare fordi noen mennesker er fordomsfulle maskiner? Det er jo deres problem at de ikke klarer og se at alle er mennesker uansett om de skiller seg litt ut eller ikke.
Sist endret av rbt; 10. april 2008 kl. 09:53.
Sitat av rbt
hedningen: Så man skal kle seg annerledes og/eller klippe vekk hestehaln sin bare fordi noen mennesker er fordomsfulle maskiner? Det er jo deres problem at de ikke klarer og se at alle er mennesker uansett om de skiller seg litt ut eller ikke.
Vis hele sitatet...
Om du vil oppnå noe mener jeg at du må det ja.

Selvfølgelig, du kan jo prøve å snu rundt på "alle" andres syn, men om vi skal være en smule realistiske er det nok feil vei og gå.
Sier seg selv.
Sitat av rbt
Lag en bedre da, så kontakter du normal. De blir sikkert glad.

hedningen: Så man skal kle seg annerledes og/eller klippe vekk hestehaln sin bare fordi noen mennesker er fordomsfulle maskiner? Det er jo deres problem at de ikke klarer og se at alle er mennesker uansett om de skiller seg litt ut eller ikke.
Vis hele sitatet...
Fordommene forsvinner jo ikke hvis det bare er stereotyper som dukker opp.
Sitat av capital_g
Fordommene forsvinner jo ikke hvis det bare er stereotyper som dukker opp.
Vis hele sitatet...
Der er vell kanskje derfor normal reklamerer for marsjen? For at alle type mennesker skal møte opp! Men det blir jo litt tungt når noen mennesker er "for gode" for og gå i tog med andre som skiller seg litt ut.

Nff - plassen for umenneskelige roboter er for gode for og ikke skille seg ut, men liker heller og sitte på ræva og klage på alt og alle. Alle klager på at det ikke er bra nok og bare feile folk, men stiller dere opp selv? Nei! Gjør dere noe for en legaliserings sak i det hele tatt? Hvis dere kan gjøre alt på en mye bedre måte, hvorfor ikke gjøre det da?
Sist endret av rbt; 10. april 2008 kl. 11:49.
Skulle nok møtt opp om jeg var litt nærmere stedet, men uansett har jeg på følelsen at det ender med en arrestasjon på meg om jeg kommer.
Så sinnsykt trangsynt du er da rbt?!

Det er bra at noen stiller opp for legalisering av marijuana, MEN en gjeng stonere som ser ut som kriminelle (satt på spissen), som vandrer rundt kamuflert og røyker rev ettter rev vil sikkert fremprovosere mer sinne hos a4 folk, politi og politikere, enn å fjerne fordommene disse har mot brukere av marijuana!
Du/dere har det sikkert artig der det nyter en jonas i oslo's gater uten å frykte noe, men ikke søren om dere faktisk bidrar til legalisering.
Jeg skulle gjerne stilt opp, og det ville sikkert også mange andre vanlige folk gjort om marsjen hadde hatt et litt mer seriøst preg.

Slik det har vært tidligere tror jeg faktisk det er bedre å sitte hjemme enn å faktisk delta!
Gjør noe annerledes med marsjen i år, ingen venter noe annet enn kamuflerte stonere som vandrer rundt. Overrask folket, still i dress, uten solbriller og lag liv rundt i oslo's gater.

Se på homoparaden som et eksempel (skeive dager), der de har klart å få med seg vanlige folk i paraden fordi de vil støtte opp de homofile.
Sist endret av Ompa86; 10. april 2008 kl. 13:05.
Ompa86, hva mener du med "ser ut som kriminelle"? Altså, jeg ser kriminell ut siden jeg går med hettegenser og store bukser? Eller hvis noen har langt hår og ligner litt på en hippie, så ser de ut som en kriminell? Eller hvis noen har dreads, så ser de ut som en kriminell?
Tror du misforsto meg litt i min første post. Med det jeg sa mente jeg at jeg kommer til og gå i de samme klærne som jeg alltid gjør og jeg kommer til og røyke der.
Når jeg røyker offentlig, så går jeg ikke med en stor joint i kjeften hele tiden, men holder den heller sjult i handa og tar trekk iblandt av en liten joint. Så du bomma nok litt der.
Hvorfor røyke når man går? Hvorfor ikke møte oppe, ha med seg bannere, lage litt liv, ha noen gode appeller og ikke te seg som trassige unger?
Dere kan feks: ta på dere Guy Fawkes masker, kle dere opp som politikere, advokater, leger, piloter, musikere og lag ett banner som spiller på at mennesker i alle folkegrupper nyter cannabis.

At en gjeng slappe ungdommer går en liten tur i oslo med jointen i kjeften ser jeg ikke no særlig vits i.
Vet ikke stort om marsjen da jeg aldri har vært med på den eller sett den, men en ting er jeg rimelig sikker på. Hvis dere vil komme noen vei med dette, så ikke møt med jointen.
Det spørs jo på hvordan man blir selvfølgelig, blir du borte og jævlig slapp i trynet av jointen så dropp det! Det er meningen folk skal se at marihuana ikke skader, og hvis dere ser jævlig skeve ut så gir dere et sinnsykt dårlig inntrykk.
Møt med ordentlige klær og oppfør dere normalt, det gir garantert bedre resultater.
som rbt sier er det bedre enn ingenting, selv er jeg usikker på om jeg kommer, skal vurdere å dra med en kamerat eller noe.
Sitat av rbt
Ompa86, hva mener du med "ser ut som kriminelle"? Altså, jeg ser kriminell ut siden jeg går med hettegenser og store bukser? Eller hvis noen har langt hår og ligner litt på en hippie, så ser de ut som en kriminell? Eller hvis noen har dreads, så ser de ut som en kriminell?
Vis hele sitatet...
Greit du går sånn til vanlig, og kan godt hende du ikke er kriminell, men det driter jeg pent i.
Det som er tingen er at uansett hvor snill du er, så ser du snillere og mer ordentlig ut hvis du går i normale/ordentlige klær. En fyr med hette og feite bukser ser mer kriminell ut i de flestes øyne enn en som kler seg ordentlig, si hva du vil...
Jeg synes nå at folk skal gå i toget akkurat sånn de går til vanlig.

Film fra marihuana marsjen 2007. Ser ut som om folk ikke helt vet hvordan marsjen er.
http://www.youtube.com/watch?v=51QqP1WHd1Q
Og hvor er Tårnfall i Bergen? Må nesten se på dette.
Så lenge man er rolige og ikke provoserer politi, politikere, eller mennesker som ikke deltar i marsjen, så gjør man absolutt en innsats ved å stille opp, i mine øyne. Viss man i tillegg ser stødig og oppegåande ut (noe de aller fleste som nyter hasj gjør), og smiler og er glad mot alle man ser, så gjør det et veldig bra inntrykk på resten av befolkningen.
Og, ja, det gjør inntrykk på politikere når de ser mennesker uten tildekte ansikter, og kanskje til og med en del mennesker i dress.

Vi, og i stadig økende grad andre, vet at mennesker i alle samfunnsgrupper nyter hasj i ny og ne, og ofte istedetfor hardere rusmidler (som f.eks. alkohol). Nå er det på tide at hele Norges befolkning for øynene opp for dette.
La meg prøve å sitere en som hadde et veldig bra leserinnlegg i VG:
Avslutt heksejakten på hasjnytere, og respekter de heller som alle andre mennesker.
Politiet bruker unødvendig med ressurser og skattepenger på denne jakten.
Sist endret av krakaren; 10. april 2008 kl. 20:51.
Sitat av rbt
Jeg synes nå at folk skal gå i toget akkurat sånn de går til vanlig.
Ser ut som om folk ikke helt vet hvordan marsjen er.
Vis hele sitatet...
Som sagt så vet jeg ikke det, men må jeg vite det for å uttale meg om hvordan jeg tror det er best å gå kledd for å gjøre et godt inntrykk hos ikke-røykere?
Trådstarter
Jeg tror ikke helt en legalisering vil skje ved nærmeste fremtid, jeg tror også at a4 folk ikke får et posetivt syn av selve marsjen. Men når vi får en mulighet som dette, hvor vi kan møte andre med felles interesse, være sosial i bøttevis, høre forhåpentligvis gode appeller, & har det drit kult hjelper det lite og sitte hjemme og bite negler og surfe på forum.

Jeg selv tror min pådratte noia følelse ikke vil gjøre så jeg flyr rundt med en svær en i kjeven og ser ut som en "stopp & arrester meg" Men en majoritet av nyterne som går i marsjen vil jeg annta har et nydelig stoner-utseende, samt kulturen & miljøet som er rundt cannabis gir jo også stilen, personligheten, og væremåten generelt til alle som røyker flere likheter.

Ompa86: Jeg var med en kammerat til Oslo for 2år siden når det var Europride(skeive dager) pga moren hans..

Der var det UTROLIG mange som skilte seg ut og ja, jeg vil ikke fortelle hva jeg så. - altså veldig ulikheter om utseende & klesstil og ikke minst væremåte (akkurat som cannabisrøykere har en forskjell)

Jeg tror rett og slett det ikke ville gått at "vanlige" folk ville joina og for og støtte legaliseringslysten vår.
For det første er Cannabis ulovlig uheldigvis. Men det er ikke homofili (tror du det har noe og si for tankegangen til de såkalte a4 folka?) Det tror jeg
For det andre tror jeg ikke alle som går i marsjen ønsker at de skal joine. Eller man har jo lyst (jeg skulle ønske det) men dem "vet" at marsjen ikke kommer til og være det store gjennomslaget men nettopp for og møte andre liksinnede, fritenkende cannabisnytende stoner individualister som har lyst til og fyre og chille og ha det kult en dag sammen!

Sitat av rbt
Nff - plassen for umenneskelige roboter er for gode for og ikke skille seg ut, men liker heller og sitte på ræva og klage på alt og alle. Alle klager på at det ikke er bra nok og bare feile folk, men stiller dere opp selv? Nei! Gjør dere noe for en legaliserings sak i det hele tatt? Hvis dere kan gjøre alt på en mye bedre måte, hvorfor ikke gjøre det da?
Vis hele sitatet...
Enig!
La oss si det sånn.. Når dere gjør noe som fremmer legaliseringen bedre, eller på en genial måte... DA skal jeg stille opp i dress nærmeste marsj!
Sist endret av slink; 10. april 2008 kl. 22:33.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå beynner snart den aller beste hellig dagen i Norge, gleder meg sykt!
Noen som har noen konkrete detaljer om hva som kommer til og foregå i årets marsj?

Kunne vært fint med litt info, takk for alle svar
Noen som vet om det er masj i Lillehammer?
Sitat av Skyfex
Marijuana marsjen i Trondheim i fjor var jo tragisk, men kunne kanskje vært gøy å delta igjen i år.. Moro blir det sikkert
Vis hele sitatet...
Hvor skal den være i Trondheim i år?
På globalmarijuanamarch.org finner jeg bare 3 norske byer og på plakaten står det også bare Oslo, Bergen og Kristiansand.

Sitat av www.globalmarijuanamarch.org
Bergen - Norway - gmm at normal.no
Kristiansand - Norway - david.johannessen at gmail.com
Oslo - Norway - gmm at normal.no
Vis hele sitatet...


http://i304.photobucket.com/albums/nn183/Globalmarijuanamarch/GMM%20Norway/n535885606_2672113_9801.jpg
Sist endret av rbt; 22. april 2008 kl. 16:05.
Arild Knutsen fra FHN er en av de aller mest oppegående folkene som kjemper for legalisering i Norge. Håper han holder appell i år også.

Er det forøvrig noe som skjer i Trondheim?
Vet ikke helt med tårnfall, men Tårnplass er plassen forran tinghuset i bergen, midt i byen. Ifølge gule sider er det ikke noe sted som heter tårnfall i bergen. Dette gir meg en litt flau smak i munnen.
Besk, som å røke skrap..
Sitat av nidhogg
Hadde vært heftig å møtt opp i dress.
Vis hele sitatet...
Jeg skal ha dress på, med rastalue og solbriller
Respekt til deg bundy, håper alle gjør det samme (ikke nødvendigvis med rastalua).
Men det vil bli for mye å forvente......
Sist endret av vacant; 23. april 2008 kl. 00:43.
Sitat av freaker911
Hva om gjenger på flere hundre hadde samla seg i storbyene hver dag når de skulle røyke? Hadde vært genialt, og til slutt hadde ikke snuten gjort særlig mye OM de hadde gjort opptøyer om noen gjorde noe mot de. Tenkte på denne tanken, smart eller ikke?
Vis hele sitatet...

Dette er helt feil. Det vil få motsatt virkning. Om det henger et par hundre folk i storbyene hver dag, og røyker seg steine, vil dette bli et samlingspunkt for folk som driver med alt mulig annet også. Det vil være til sosial kvalme og det vil bli et problem for byens fasade. Derfor kommer sikkert bøtene til å stige og politiet vil bruke mye unødvendig bemanning for å kontrolere dette.
Sitat av amylnitrat
Naar tobakk snart forsvinner, hvordan i helvete skal cannabis bli legalisert da? Faa dere en hobby eller no bedre tidsfordriv!
Vis hele sitatet...
Tobakken forsvinner?
Og hvordan den skal bli legalisert, når tobakken forsvinner?
Du har 2 ufattlig voldtatte settninger her. Håper du skriver det på nytt igjen.

Jeg selv lurer på å møte opp i Bergen. Har aldri vært med før, men hadde vært gøy å sett hva det gikk i
Jeg må bare ta opp igjen diskusjonen om hvordan man burde gå kledd i marsen, selv om jeg mener at dette er det minste problemet. Slik marsen foregår i dag, så kan du vel kle deg akkuratt som du foretrekker, og men jointen i munn. Jeg selv kommer til å dra inn til Oslo for å se, men jeg går ikke i toget, da jeg syntes dette er en tafatt og lite givende måte å demonstrere på. Jeg syntes det er alt for mange stygge blikk og "negativ energi" som sprer seg utover hele plassen. Streitingene ser på freakerne, freakerne ser på streitingene, og polti er ingenting igjennom sitt store ego og høye hest og politikerne møter opp med negative forventninger til det de skal få se.

Jeg har en del planer og forslag til neste års mars, håper dere er interesert i å høre det, og kommentere. Så kan vi klare å få til et helt annet opplegg neste år, for jeg ser ikke at denne mars greia kommer noe sted.

Jeg tenker, null tog. Men samlingsplass med stands. Det virker som om de fleste har glemt hampplantens mange andre gode egenskaper. Det jeg tror det er lurt å legge vekt på i disse klimadager, er denne fibersterke ettårsplanten som kan vokse seg flere meter høy. Dvs, bevaring av Norsk skog og natur og innse at det finnes andre muligheter enn å hogge ned milevis med flere tusen år gammel urskog. Dessuten er det gode penger i dette for kapitalen. Kanske kan også ferdig tremateriale bli vår nye eksportvare?
Industrihamp dyrkes med en THCprosent på... (Hukommelsen min henger ikke helt med, desverre. )
0,5 eller noe slik, skjekk det opp selv om dere er intereserte. Hampplanter men så lavt THCinnhold kan du røyke deg til lungekreft før du blir stein. Det går rett og slett ikke.

Et annet tema igjen, er hasj som medisin. Dette til folk med sykdommer som anaroksia, muskelsykdommer, andre tungt smertepregede sykdommer og som f.eks beroligende middel før opperasjon osv. Dette for å ha et sunere og et mer naturlig alternativ, om man først har vært så uheldig at det har gått slik. Dette burde selvfolgelig være valgfritt.


Så, Idèen min i hovedtrekk går ut på dette. Forsett å bruk youngstorvet, gjør en del arbeid først. Få ihop vennene dine, og røyk dere en rev. Finn så info om f.eks bruk av hasj som medisiner. Dette er prøvd ut i England og sikkert flere land. Ring dem, skaff info, snakk med foreninger for muskelsyke og undersøk hva de mener. Få de til å møte opp med plakater som "Nei til giftig medisin, ja til naturprodukter". Snakk med Norske leger og skriv brev til helseministeren. Og når dere møter opp på youngstorvet, vær nyktre, del ut flygeblader, se skikkelige ut og gå med den holdningen av at dere er inteligente oppegående mennesker som har tatt et politisk standpunk og er der den dagen for å informere andre. Grunnen til at jeg er imot røyking på 3 mai, er i prinsippsak at det er ulovelig, og at det i seg selv støter mennesker vekk. Vi burde demonstrere denne dagen for legalisering av en naturlig, miljøvennelig, ressurssterk plante som alle kan ha nytte av.

Jeg syntes og det at å gå i tog, bortgjemt i klær eller i filler og med jointen i munn, er å gjøre vondt verre. Det gir en slik, føkk deg, føkk meg, føkk alt holdning. Jeg vil bare være stein.
Det er så utrolig lite givende, både for degselv og for de som ser på. De som ser på får et negativ inntrykk, og du selv... Hva har du gjort? Gått noen usle meter for noe du tror på? Ta heller å utdann degselv og oppgrader deg selv, ved å gjøre og lære nye ting, og å jobbe med noe du står for i en lang periode, ikke bare møte opp og gå i toget, og tro med deg selv at du har bidratt til noe som helst. Vis litt efford, og du vil se at det er lys i enden av tunellen og lønn for strevet.


Nå ble dette veldig langt, men jeg håper jeg har vakt noen tanker hos i det minste en av dere.
Sammen er vi sterke, men vi får ikke gjort en dritt om vi bare står å henger....
Jeg er for legalisering av hasj som medisin, men ikke for misbruk. Hasj i seg selv er ikke farlig, men kan føre til andre problemer.