Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 38463
hvilke forsiktighetsregler bår jeg ta når jeg skal røre ut amf for å skyte
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei, jeg har noen spørsmål ang amfetamin og skyting.
Hvordan skal jeg gjøre det? Hadde vært fint hvis noen hadde laget en trinnvis "bruksanvisning"

Skal jeg ta 0.25pulver i en skje og blande med vann(Hvor mye?) og deretter varme med lighter? Så tar jeg spissen av sprøyta inn i ett sigarett filter og suger inn vesken?
Nei, det er ikke riktig. Jeg skyter ikke selv, men har sett fremgangsmåte. Den trinn-for-trinn forklaringen jeg har vil bare villede deg, så vent på skikkelig svar.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av -=Zi Hei=-
Det er helsemessig sunnere å skyte enn feks.. snorte(+ kicket), men hvorfor ta det skrittet?
Vis hele sitatet...
Hvor har du dette fra? I teorien kan nok injisering være bedre enn å innta det via magesekk eller slimhinner. Men i praksis er nok ikke dette tilfellet siden både utstyr og stoff vil være urent.
Om man tenker på helsa, bør man heller holde seg unna amfetamin.
Bedre att folk får riktig informasjon da enn at de gjør det feil, og det kan gå riktig galt.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg ville nok heller valgt å bare si som z0p, at stoffene er for urene til at man faktisk kan påstå at det er bedre (helsemessig) å skyte amf. Også unngår vi for mange guider.

Informasjon om hvordan man skal se til at man har gjort helt riktig er jo greit nok, men å faktisk sette sprøyter er ikke noe du lærer på nettet.
Forskjellige fremgangsmåter står det om ovenfor i linkene folk har postet. Les alle sammen.
Sist endret av Mullah; 5. mars 2007 kl. 00:34.
Går det ann å ta amfetamin intra muskulært?
Sitat av Mullah
Jeg ville nok heller valgt å bare si som z0p, at stoffene er for urene til at man faktisk kan påstå at det er bedre (helsemessig) å skyte amf. Også unngår vi for mange guider.
Vis hele sitatet...
I tillegg er det nok lett for en som ikke har erfaring med sprøyter å få andre urenheter med på veien, f.eks. bomullspartikler.
Edit: Holder en knapp på oral administrering om man ønsker å begrense risikoen uten å ty til avholdenhet.

h4llik: IM amfetamin frarådes visstnok på det sterkeste fordi det medfører fare for alt fra misfarget hud til betennelse.
Sist endret av bread; 5. mars 2007 kl. 17:55.
Du får ingen effekt ved å ta speed IM.
Jepp, betennelse og opphovning osv osv.
Aldri skutt før så er ikke helt sikker, men når du kjøper amfen så si du skal skyte den så du slipper å få plumbo eller noe annet dritt rett inn i årene, så tar du en 0,25 å blander det med en kork lunka vann og ta en strikk eller noe å fest litt over albuen rundt armen, så knytter du neven noen ganger til du ser blodårene står ut av armen og finner en å går inn fra sida på åra og injektserer.

edit: jeg anbefaler deg ikke å gjøre dette, alle jeg har snakka med som skyter angrer på at de starta med det, når du først har skutt en gang går man som regel ikke tilbake til å snorte eller droppe det fordi du blir så avhengig av det rushe som kommer med en gang du har skutt
Sist endret av dopefish90; 6. mars 2007 kl. 09:44.
Kun på grunn av at mange forklaringer kan være villedende, skriver jeg dette her. Jeg har selv kommet meg ut av nålehelvete, men informasjon om emnet kan vel passe tenker jeg.

Dette er en forklaring på hvordan det gjøres. Modifikasjoner finnes, men dette er, etter min mening, greieste måte.

Hva gjelder dosering, legger jeg meg ikke oppi. Det er HELT individuelt, og man bør være varsom.

Utstyr:
REN kanyle
REN "pumpe"
Eggeglass / "shotglass"
Q-tip
Vann

Fremgangsmåte:

Tøm amfetaminen ifra posen, og ned på en glatt overflate. Dette for at du enklest skal kunne se hvor mye du faktisk tar (Ettersom du sannsynligvis har erfaring fra snorting av speed).

Hell så amfetaminen i eggeglasset/shotteglasset.

Ta med deg den RENE "pumpen" din bort til vasken og skru på kranen. La vannet renne til det blir omtrent kroppstemperatur og "fyll" så pumpen med så mye vann du måtte ønske å ha i skuddet ditt. 1,5 ml er helt ok.

Sprøyt så vannet oppi glasset med amfetaminen. Snu pumpen, og bruk underdelen til å røre rundt i blandingen. Rør til amfetaminen har løst seg helt opp i vannet.

Ta så en Q-tip, og vri av bommullsdotten. Legg denne oppi glasset. Ta så pumpen, og press middels hardt midt i bommullen, mens du trekker opp væsken nede i glasset. På denne måten filtreres det "verste" bort.

Du sitter nå igjen med en pumpe fylt med 1,5 ml "amfetamin".

Så tar du den RENE kanylen din, og plasserer på pumpen. Hold sprøyten med spissen opp, og trykk til væsken har "fylt" hele sprøyten. Altså, til luften er ute.

Hva gjelder årer, blodsvar, vinkel, osv bør du nesten få noen til å vise deg. For det passer ikke å forklarer over tekst.

Jeg beklager hvis det ikke passet seg at jeg skrev dette. Men tenkte det ville være ok, slik at folk som lurte faktisk fikk svar.

Jeg tar uansett avstand ifra bruk av nåler, og håper du vet hvor dumt det er å faktisk gjøre. Men å forsøke å stoppe gidder jeg ikke, så derfor kan jeg like gjerne informere.


Hva gjelder årer, blodsvar, vinkel, osv bør du nesten få noen til å vise deg. For det passer ikke å forklare over tekst
Sitat av h4llik
Går det ann å ta amfetamin intra muskulært?
Vis hele sitatet...
Det går. Og det kalles bomskudd!
Du etterlates i sterk smerte, med en SVÆR klump/byll der du har inntatt det muskulært!
Med sjanse for infeksjon og alskens dritt!
Får vondt bare ved tanken.
▼ ... over et år senere ... ▼
Har ett par spørsmål ang dette.
Før når jeg trakk ut sprøyta etter ett skudd, så måtte jeg alltid stoppe blodet som rant ut, med papir. Jeg har nå hatt pause fra sprøyta i ca ett halvår, men når jeg trekker ut nåla etter ett skudd, så renner det ikke noe blod ut av skuddmerket. Er det noen som har noen forklaring på dette?


Det var en ting til jeg lurer på, tror kanskje jeg har gjort noe veldig dumt. Sist gang jeg tok speed, så var jeg rusa på alkohol fra før av(derfor surra litt), og etter jeg satt meg første skuddet, så rensa/vaska jeg utstyret i dassvannet, siden det ikke var vask på badet. Jeg la deretter utstyret i baklomma for og kaste det senere. Så fant jeg plutselig ut at jeg skulle sette meg ett til smell, og jeg kom ikke på at jeg hadde rensa sprøyta i dass før jeg allerede hadde satt ett til.
Kan dette være farlig? Hvis ja, hva kan skje, og hvilken tegn burde jeg se etter før jeg evt går til lege?

Er helt frisk og fin nå btw. 5 dager siden uhellet med dasssprøyta skjedde.
Sist endret av Ftnfw; 4. mai 2008 kl. 03:01.
Hvis du ikke har fått noen infeksjon e.l. enda så er det vel safe bet å si at du har vært heldig?
Shit. Jeg vet ikke hvor møkkete dasvann er etter man har skylt ned et par ganger, men fyfaen for en ekkel tanke, jeg hadde fått panikk hadde jeg hatt nålen under huden når det jeg husket det.

Hadde du tatt skade av det hadde du nok merket det før nå, hvis det allerede har gått 5 dager så ville jeg tro du klarte deg ganske bra. Men i fremtiden, kan dere ikke bare spørre lege istedetfor? Jeg mener, de har taushetsplikt og etter hva jeg har hørt så er ikke de fleste så dømmende eller noe sånt, det er tross alt jobben deres og hjelpe oss, selv om dere kanskje har driti dere ut=)

Til neste gang så ikke vask utstyret i do, og hvis du er så glemsom at du glemmer det, så kanskje du ikke burde sette det i baklomma heller, plutselig setter du deg ned så har du en skitten nål oppi ræva.
Sist endret av torsken; 6. mai 2008 kl. 19:53.
Sitat av torsken
Shit. Jeg vet ikke hvor møkkete dasvann er etter man har skylt ned et par ganger, men fyfaen for en ekkel tanke, jeg hadde fått panikk hadde jeg hatt nålen under huden når det jeg husket det.

Hadde du tatt skade av det hadde du nok merket det før nå, hvis det allerede har gått 5 dager så ville jeg tro du klarte deg ganske bra. Men i fremtiden, kan dere ikke bare spørre lege istedetfor? Jeg mener, de har taushetsplikt og etter hva jeg har hørt så er ikke de fleste så dømmende eller noe sånt, det er tross alt jobben deres og hjelpe oss, selv om dere kanskje har driti dere ut=)

Til neste gang så ikke vask utstyret i do, og hvis du er så glemsom at du glemmer det, så kanskje du ikke burde sette det i baklomma heller, plutselig setter du deg ned så har du en skitten nål oppi ræva.
Vis hele sitatet...
Ja, du kan tro jeg hadde noia når jeg kom på at det var dass-sprøyta, 2 min etter jeg satt det. Gikk rundt og bekymra meg i en times tid, men så ble formen så bra og var kommet inn på fest hvor det var masse jenter, så alle bekymringene datt fort ut av hodet. ;) Hehehe

Nå har det faktisk gått en uke, så jeg er nok temmelig sikker på at jeg ikke kommer til og falle om død i morgen, hehe. Det som ikke dreper deg gjør deg sterkere.
Når jeg til og med synes det er flaut og kjøpe sprøyter på apoteket, så tørr jeg ihvertfall ikke og gå til legen og si jeg er bekymret, siden jeg sprøyta en blanding av amfetamin og dovann rett i åra. Det sier seg selv at det hadde vært litt for flaut! :p Ja, indrømmer at jeg har driti meg ut når det gjelder dovannet. Er litt flaut... Ikke noe jeg sier til en hver person jeg kjenner for og si det sånn :p hehe

Jeg vasker vanligvis brukt utstyr i vasken, men jeg satt oss en kompis og drakk, og der var det ikke vask på toalettet, og jeg kunne liksom ikke gå ut i stua og vaske utstyret når det sitter mange folk i stua, som er vant til andre inntaks metoder. Og jeg ville heller ikke gå rundt med en sprøyte med blodrester i tuppen, i baklomma, det blir litt ekkelt synes jeg. Greit nok at jeg bruker sprøyter, men det finnes da grenser, er jo ikke en skitten junkie heller da.
Ang det med og få sprøytespissen i ræva, så er jeg ikke bekymra for det, siden jeg tar alltid på beskyttelsen til sprøytespissen etter bruk, og deretter surrer det rundt en (apotek)pose.
Sist endret av Ftnfw; 6. mai 2008 kl. 20:42.
Jeg vil nå påstå at det er hakket mer flaut å daue fordi man ikke "turte" å gå til legen. Legen har taushetsplikt. Legen vet hva han driver med. Du kan ha fått en eller annen creepy sykdom/infeksjon av dassbakterier eller virus uten at du har merket det foreløpig. Kom deg til legen, si at du var uheldig og fikk litt dass-vann i blodet ditt uten at du vil gå nærmere inn på det.
Ikke for å moralisere, men jeg håper dere som skyter stoffer som speed skjønner at dere er misbrukere og bør søke hjelp?

Jeg forundrer meg dessuten over hvor mye skitt som tolereres når noe skal pumpes rett i blodet. Kanyler og sprøyter er jo så billig at man strengt tatt kan bruke helt nytt utstyr for hver gang. Og... springvann? Det er jo masse klor og junk i vannet, samtidig kan man være uheldig og pådra seg ganske nasty sykdom om vannet plutselig skulle være infisert. Apoteket skal ha div. steril injeksjonsvæske som kan brukes. Men hey, amfetaminet er jo garantert 10x skitnere enn vannet, og når man skyter noe sånt burde jeg vel ikke forvente folk som tenker på helsa ellers...
Kjenner ingen som først har brukt sprøyte til å skyte speed for så å gå tilbake til å svelge/sniffe det, tenk på hva du gjør.
Godt med smør
Hvor kraftig er dette rushet?

vil en som ikke regelmessig bruker dop (hver uke) klare å skyte å ikke øke dop forbruk?
Dumt spm jeg vet. Bare lurer på hva som ville få meg til å tippe over når jeg skyter sammenlignet med dropping eller sniffing

Bare lurer på, om jeg har en gigantisk stor fare for å bli avhengig når jeg skyter sammenlignet med snorting.

En del poster her frister/freaker meg ut -_-
Sist endret av Apeloff; 9. mai 2008 kl. 18:33.
Sitat av Apeloff
Hvor kraftig er dette rushet?

vil en som ikke regelmessig bruker dop (hver uke) klare å skyte å ikke øke dop forbruk?
Dumt spm jeg vet. Bare lurer på hva som ville få meg til å tippe over når jeg skyter sammenlignet med dropping eller sniffing

Bare lurer på, om jeg har en gigantisk stor fare for å bli avhengig når jeg skyter sammenlignet med snorting.

En del poster her frister/freaker meg ut -_-
Vis hele sitatet...

Mye som frister og freaker meg ut også, men anbefaler alle å holde seg unna alt som kommer inn med sprøyte UANSETT! Så mye dritt kan skje, og det er virkelig ikke verdt det.
Godt med smør
Sitat av nidhogg
Mye som frister og freaker meg ut også, men anbefaler alle å holde seg unna alt som kommer inn med sprøyte UANSETT! Så mye dritt kan skje, og det er virkelig ikke verdt det.
Vis hele sitatet...
meh, men jeg er ikke så gjerrig att jeg ikke punger ut for sterilt vann og nye sprøyter når selve stoffet koster en del og ^^


Så, om du skyter skikkelig, rent, skifter plass. Etcetera hva er så farlig?


Vil bare ikke bli om til en person som skyter hver dag men er jo litt deilig. Her blir du fortalt att du kan dosere MINDRE og få ett bedre RUSH.

Det er så omtalt att det frister.

Men ja ser ditt synspunkt, jeg krysser litt i mellom begge tingene nå egentlig ^^

blir neppe før eksamen jeg gjør det uansett :P så har ett par uker, før jeg har frihet til å prøve det, 1-2 uker
Sist endret av Apeloff; 9. mai 2008 kl. 18:46.
Visst du ikke er tilfreds med virkningen av å snorte/droppe så har du etter min mening kommet så langt i (mis)bruket at det så absolutt ikke er verdt å begynne å skyte!
Folk skyter ikke bare for å oppnå et kraftig rush, men også for å få mer effekt på mindre mengde stoff.

Som mange sier, har du først begynt å skyte så går du ikke tilbake til andre inntaksmåter. Det sier seg selv, du blir vant med rushet, du vil ikke gå tilbake til et mindre rush og også bruke mer penger på dosen...
Altså dette er kjip sirkel som det kan være vanskelig å komme ut av.

Når du i det hele tatt tenker tanken på å skyte skitten amf, synes jeg du bør vurdere bruket ditt. Det begynner kanskje å ligne et misbruk?
Du bygger deg opp en resistans for hver gang du bruker amfetamin, derav alle kara opp i 30-40års alderen sier at "speeden suger nå til dags, husker når vi var unge, var det andre boller! rett over fra svenskegrensa!" Er ikke speeden som er blitt dårligere, man blir rett å slett mer og mer imun, derav må du ha større og større doser, jeg lover deg, du gjør deg en så stor tjeneste med å ikke prøve å skyte det. Har du det ikke gøy nok med å snorte amf?
En kamerat av meg skyter altid amfetamin, eller han gjorde før han giftet seg.
Etter det jeg leste så brukte han samme måte som DanVito skrev på forrige side.

Blandet det ut i vanlig vann Uten å varme det med lighter. Men rørte godt og brukte en bomullsdott. Mener jeg så han kappet av litt av ett sigarett filter ett par ganger også og trakk god varene i gjennom dette.

En annen kamerat skøt hjemmebrent. Snakket med han ett par dager senere. Han sa at han fikk
veldig vondt i hodet dagen derpå , mer enn vanlig hehe

Har sett samme måten som Dvito sier på tabletter osv også.
En som blir kalt skalle silet en halv morfin tabletter gjennom bomull og skøyt det. Bena forsvant sa han.

En liten advarsel, har sett mange sniffet makka. For så teste å skyte. Ble bare skyting etterpå, dro aldrig en stripe i nesa lenger.

Cheers.
har inntrykk av at folk som skyter stort sett 'justerer' med fete striper før det neste skuddet.. ingen som gidder å skyte hver time
Sitat av Apeloff
Hvor kraftig er dette rushet?

vil en som ikke regelmessig bruker dop (hver uke) klare å skyte å ikke øke dop forbruk?
Dumt spm jeg vet. Bare lurer på hva som ville få meg til å tippe over når jeg skyter sammenlignet med dropping eller sniffing

Bare lurer på, om jeg har en gigantisk stor fare for å bli avhengig når jeg skyter sammenlignet med snorting.

En del poster her frister/freaker meg ut -_-
Vis hele sitatet...
Første gangen jeg brukte sprøyte er vell 4år siden, og nå bruker jeg bare og sette meg ett smell kanskje en gang i mnd. Har hatt perioder jeg har vært våken i 4-5dager og, men det gjør jeg ikke nå lengre. Jeg tar meg gjerne en linje til en fest, men liker og sette meg ett heftig smell i blandt også.

Rushet er veldig forskjellig fra speed til speed. Enkelte sorter kjenner man ikke stort til kick/rush, men da kommer det plutselig sigende innpå 10-20sec etterpå. Speed som kicker er litt heftigere i sprøyte spørr du meg. Jeg bruker bare og bli sittende i sofaen de første minuttene etter jeg har satt en 0.2er med heftig god speed, og så får jeg oppheng for fullt litt etterpå Jeg liker rusen mye bedre også, fordi man har fått en sånn veldig god pangstart, og pga synes jeg hele rusen blir mye bedre. Jeg har mange venner som er hekta på og skyte speed, og de skyter hver dag. Men har også veldig mange andre venner som vanligvis bare røyker rev, men liker og ta en smell i blandt.

Det og skyte i seg selv er ikke så veldig farlig, men det er vell godt mulig at man kan bli fortere avhengig av rusen hvis man bruker det for ofte. Det beste er og si at man f.eks skal max bruke det 3 ganger i året, eller max 2 ganger i mnd. Kjenner en god del folk som har satt seg smell bare i helgene over en periode på noen år, men synes det er litt vell risky, jeg... Det andre farlige med og skyte er jo muligheten for uren speed, men det handler jo om og kjenne dealerne dine.
Jeg ser at veldig mange sier at hvis man skyter først så går man aldri over til liner, fordi man ikke får funk av speeden lengre. Det er godt mulig at noen blir narkomaner, men er det nå absolutt sånn at mesteparten som skyter er narkomaner?
Og btw, tolleransen din bygges ikke opp etter hvor lenge du har brukt stoffet, men hvor mye du har brukt over lengre tid. Hvis du ikke bruker det vær dag, så vil tolleransenivået gå ned fortere enn det går opp. Husk at amf går ut av kroppen etter 1-3dager (max 4-5etter bruk over lengre tid).


hasjroyker: man trenger ikke "justere med sprøyte" hver time, siden rusen er så kraftig i en lang periode. Ett godt smell kan jeg holde meg godt rusa på i over 12 timer.
Sist endret av Ftnfw; 10. mai 2008 kl. 00:29.
Godt med smør
neppe noe misbruk her til gårds, jeg har bare rusfrie kompiser, dvs. Null ALKOHOL, og er ikke i noe rusmiljø.

Uansett har jeg planer om å være rusfri i en 2 uker nå vertfall- Pga eksamen, og jeg har ingen KRAV for speed, så er ikke noen misbruker :P

Er jo tilfreds med virkningen. Men jeg vil bare føle det der hakket over, samt spare penger :P
Og.

Har full kontroll ^^

Trener fotball 3 ganger i uken, styrketrening 1-3 ganger i uken i tillegg. + Skole å jobb, har ikke tid til å bli stoff misbruker på hel tid :P

Men ang de fleste som prøver å skyte og aldri går tilbake til å snorte eller droppe, har ikke dette noe med att de fleste som prøver å skyte er av litt dodgy karakterer? er jo ikke alle som er så frista av å bruke sprøyter så jeg vil tro att det er en grunn bakom rushet som forklarer hvorfor de aldri går tilbake :P


eller så er jeg bare altfor optimistisk

kp til ftnfw, supert svar.

Null fare. Takk
Sist endret av Apeloff; 10. mai 2008 kl. 02:36.
Vel...

Det jeg angrer mest på her i livet, er at jeg lot meg selv teste sprøyta en gang for flere år siden. Etter den gang, gikk jeg aldri tilbake til å innta amfetamin oralt eller nasalt. Så regelen: "Once you pop, you can't stop" er høyst aktuell.

Til og med etter at jeg kom ut fra rehabilitering, og hadde full kontroll på livet så fantes ikke tanken på å snorte amfetamin i hodet mitt. Nei, selv om jeg levde et fullt normalt liv, med jobb, leilighet, dame og rusfrie venner så koste også jeg meg med litt amfetamin to-tre ganger i måneden. Og selv om det var så sjeldent, var det uaktuelt å innta stoffet på andre måter enn ved intravenøs injeksjon(sprøyte).

Enkelt og greit, fordi jeg ikke savnet amfetaminet i seg selv, men rushet det gav meg idet jeg presset stempelet i bånn og lot kjemikaliene starte sin ferd gjennom årene mine.

Ingenting var som "kicket" amfetamin-skuddet gav. Og av den enkle grunn fortsatte jeg å bruke amfetamin, like sjeldent, eller gjerne sjeldnere enn du beskriver. Men hver eneste gang, med nåla i armen.
Når helga var over, kasta jeg fint nåla, og gikk tilbake til mitt vanlige liv, bestående av fulltidsjobb og solskinn.

Derfor fraråder jeg deg på det sterkeste å teste ut sprøyta, ettersom du virker som om du har såpass god kontroll på ting fra før av. Fordi, kicket fra et amfetamin-skudd kan være mer tilfredstillende enn du har godt av.

Nyt heller en rusfri vår

Hilsninger fra DonVito
Sist endret av DonVito; 10. mai 2008 kl. 21:57.
Godt med smør
Sitat av DonVito
Vel...

Det jeg angrer mest på her i livet, er at jeg lot meg selv teste sprøyta en gang for flere år siden. Etter den gang, gikk jeg aldri tilbake til å innta amfetamin oralt eller nasalt. Så regelen: "Once you pop, you can't stop" er høyst aktuell.

Til og med etter at jeg kom ut fra rehabilitering, og hadde full kontroll på livet så fantes ikke tanken på å snorte amfetamin i hodet mitt. Nei, selv om jeg levde et fullt normalt liv, med jobb, leilighet, dame og rusfrie venner så koste også jeg meg med litt amfetamin to-tre ganger i måneden. Og selv om det var så sjeldent, var det uaktuelt å innta stoffet på andre måter enn ved intravenøs injeksjon(sprøyte).

Enkelt og greit, fordi jeg ikke savnet amfetaminet i seg selv, men rushet det gav meg idet jeg presset stempelet i bånn og lot kjemikaliene starte sin ferd gjennom årene mine.

Ingenting var som "kicket" amfetamin-skuddet gav. Og av den enkle grunn fortsatte jeg å bruke amfetamin, like sjeldent, eller gjerne sjeldnere enn du beskriver. Men hver eneste gang, med nåla i armen.
Når helga var over, kasta jeg fint nåla, og gikk tilbake til mitt vanlige liv, bestående av fulltidsjobb og solskinn.

Derfor fraråder jeg deg på det sterkeste å teste ut sprøyta, ettersom du virker som om du har såpass god kontroll på ting fra før av. Fordi, kicket fra et amfetamin-skudd kan være mer tilfredstillende enn du har godt av.

Nyt heller en rusfri vår

Hilsninger fra DonVito
Vis hele sitatet...
Det betyr mye att du skriver dette, tok meg selv en titt på bloggen din en gang, og kunne ikke stoppe å lese før det ikke var mer å lese. Du har vertfall større innsikt enn meg i stoffet helt 100% og den store tråden din.
Den tenkte jeg faktisk meget mye på når jeg først prøvde amfetamin. Var alltid kritisk og nervene var på spissen fordi jeg såg att det kan gå gale (no offense) men det hjelpte kanskje meg :P

Men vil du se på deg selv som en helt A4 person amfetamin til sides, det er ingenting som skiller meg fra deg når det kommer til dette?

Vil bare være sikker, fordi dette er noe som jeg nesten følte jeg måtte prøve :P

Samtidig er det litt gale å begynde med nålen når du er 15, og potensielt risikere å bli regelmessig skyter.


Vil bare vite om de fleste som fortsetter å skyte har noen kvaliteter/egenskaper som ikke alle bærer.

Tåpelig nok som det hørest ut. Jeg prøver vell bare å finne en god unskyldning for å gjøre det, lure meg selv ^^


Takk for svar.
Sist endret av Apeloff; 10. mai 2008 kl. 23:18.
Istedet for å la deg fasinere/skremme av de som sitter her og prøver å dele erfaringer med deg så tror jeg faktisk du trenger å ta deg en prat med en som skyter speed ansikt til ansikt, du leser at folk som har prøvd å skyte amfetamin advarer deg mot å gjøre det, du leser erfaringene dems, men jeg tror faktisk du sitter å ser på dem som en lik person som deg. Ta deg en prat om å skyte amfetamin med en kar som sitter i sofaen og skyter saltvann rett i åra for han ekke bare avhengig av amfetamin, men og av følelsen av en injection. Du trenger faktisk å skremmes litt tror jeg, no offence. Jeg har sett så sinnsykt mangen venner og andre skyte amfetamin hvor det har gått til helvete, jeg har ikke noen erfaring med noen som kan hygge seg med det til kun festbruk. Fengsela er fulle av junkies, instutisjoner er fulle av dem, ingen av dem prater om noe annet enn hvor jævli nåla har fucket opp livet dems, men det første dem skal gjøre når dem kommer ut er å sette seg et skudd. De blir tyver, de mister familien sin, jakten på dop blir mer viktig enn ting de prisa høyt, folk går fra å ha en veldig bra jobb og en aktiv fritid til å bli narkomane, det at du har et a4liv som er under kontroll gjør ikke at du ikke skulle gå på en smell med prøving av dette selv, det betyr bare at i starten har du mer penger og større tilgang til dop så du kan havne enda lengre ut på kjøret, antar dette er ting du allerede vet, så jeg må bare spørr, du vet alle farene ved det, men du vil likavell prøve det for å få et større - - festkick - - , sier det igjen - - festkick - - , anbefaler deg til å gå i deg selv/søke hjelp, evt ligga unna amfetaminen et par måneder for så å snorte det igjen og du vil kjenne et fuckings kick, hva faen gjør du når 0.2 i nåla ikke gir deg et kick lenger?
Nå er det ikke sånn at alle som bruker sprøyter i blandt blir avhengig, eller blir en større kriminell enn han som snorter. Greit, jeg anbefaler ingen og prøve det, men det er jo ingen fuckings fasit på hva som skjer etter man setter seg noen smell!

Hideout, så lenge du bruker speed sjeldent, så vil en 0.2 gi deg like mye kick den 100.gang som den 1.gang.
Det var det en del teite rykter ute og går, + worst case scenario høres alltid værst ut, men det er da ikke alltid slik... (hideout)
Godt med smør
Sitat av hideout
Istedet for å la deg fasinere/skremme av de som sitter her og prøver å dele erfaringer med deg så tror jeg faktisk du trenger å ta deg en prat med en som skyter speed ansikt til ansikt, du leser at folk som har prøvd å skyte amfetamin advarer deg mot å gjøre det, du leser erfaringene dems, men jeg tror faktisk du sitter å ser på dem som en lik person som deg. Ta deg en prat om å skyte amfetamin med en kar som sitter i sofaen og skyter saltvann rett i åra for han ekke bare avhengig av amfetamin, men og av følelsen av en injection. Du trenger faktisk å skremmes litt tror jeg, no offence. Jeg har sett så sinnsykt mangen venner og andre skyte amfetamin hvor det har gått til helvete, jeg har ikke noen erfaring med noen som kan hygge seg med det til kun festbruk. Fengsela er fulle av junkies, instutisjoner er fulle av dem, ingen av dem prater om noe annet enn hvor jævli nåla har fucket opp livet dems, men det første dem skal gjøre når dem kommer ut er å sette seg et skudd. De blir tyver, de mister familien sin, jakten på dop blir mer viktig enn ting de prisa høyt, folk går fra å ha en veldig bra jobb og en aktiv fritid til å bli narkomane, det at du har et a4liv som er under kontroll gjør ikke at du ikke skulle gå på en smell med prøving av dette selv, det betyr bare at i starten har du mer penger og større tilgang til dop så du kan havne enda lengre ut på kjøret, antar dette er ting du allerede vet, så jeg må bare spørr, du vet alle farene ved det, men du vil likavell prøve det for å få et større - - festkick - - , sier det igjen - - festkick - - , anbefaler deg til å gå i deg selv/søke hjelp, evt ligga unna amfetaminen et par måneder for så å snorte det igjen og du vil kjenne et fuckings kick, hva faen gjør du når 0.2 i nåla ikke gir deg et kick lenger?
Vis hele sitatet...
No offence, har en bror i fengsel, og mora mi jobber i barnevernet. Jeg har sett en del skrekk scenarioer. Men kanskje du har rett. Jeg mener, jeg skal ikke si att jeg vet nok om dop og hoppe rett inni noe sånt bare fordi jeg har opplevd mer av rus enn mine venner. Tviler ikke ett sekund på att nesten alle andre her på forumet har større erfaring med rusmiddel. Så på en måte synker det litt inn, men på en annen måte føler jeg trengselen for det.

Har sett plenty av skrekk scenarioer.

Er faktisk 1-2 måned siden jeg snortet AMF. Pga. att jeg ble bustet og ja. Like før jeg mistet jobb, fordi det er ikke dette ansatte sine penger skal gå til :P og så følte jeg en sinnsyk skam over det jeg har gjort. Derfor en LANG pause. Snart 2 måneder vertfall, men før det var det ikke værre en 2-3 ganger i uken MAKS på sitt verste, 2-3 ganger i uken.

Bleh, nå ble plutselig argumentene mine for skyting smadret, og jeg traff en liten bump i veien. Er sikkert fint att jeg tenker to ganger på dette. Er alikevell deppa over att det ikke bare ble gitt thumbs up
Sist endret av Apeloff; 11. mai 2008 kl. 01:25.
Greit jeg dro deg litt langt i min argumentasjon, men når en vanlig ungdom sitter å vurderer the ups and downs med å skyte amfetamin så erre bare å kjøre på med det værste av det værste.
Akkurat nå harru en barriere mot å skyte dop, som de fleste har, hva tror du skjer når du ikke har den blocken lenger?
Godt med smør
Sitat av hideout
Greit jeg dro deg litt langt i min argumentasjon, men når en vanlig ungdom sitter å vurderer the ups and downs med å skyte amfetamin så erre bare å kjøre på med det værste av det værste.
Akkurat nå harru en barriere mot å skyte dop, som de fleste har, hva tror du skjer når du ikke har den blocken lenger?
Vis hele sitatet...
Er derfor jeg prøver å være litt rasjonell og få ett objektivt syn på saken (freakforum) og skriver her : /

Har ikke brukt amf på lenge nå, og var litt fristet med å begynde med en skikkelig pang start og skyting er jo så beryktet att det frister jo litt.

Og jeg er jo litt sær, henger i ett rusfritt miljø, alikevell har jeg rørt amf og what not.

Vanlig ungdom :P

Kan gledelig fortelle deg att vanlig ungdom ikke henger på rusmiddel seksjonen på NFF. Normale ungdommer tror att hasj er portalen til helvete. Trist nok.


Men ja, jeg er SINNSYKT redd for å miste den blocken, blir jeg bustet nå, taper jeg jobb, og antageligvis skoleplassen min til sommeren, skal på internat alikevell så vurderer jeg det
Sitat av Apeloff
No offence, har en bror i fengsel, og mora mi jobber i barnevernet. Jeg har sett en del skrekk scenarioer. Men kanskje du har rett. Jeg mener, jeg skal ikke si att jeg vet nok om dop og hoppe rett inni noe sånt bare fordi jeg har opplevd mer av rus enn mine venner. Tviler ikke ett sekund på att nesten alle andre her på forumet har større erfaring med rusmiddel. Så på en måte synker det litt inn, men på en annen måte føler jeg trengselen for det.

Har sett plenty av skrekk scenarioer.

Er faktisk 1-2 måned siden jeg snortet AMF. Pga. att jeg ble bustet og ja. Like før jeg mistet jobb, fordi det er ikke dette ansatte sine penger skal gå til :P og så følte jeg en sinnsyk skam over det jeg har gjort. Derfor en LANG pause. Snart 2 måneder vertfall, men før det var det ikke værre en 2-3 ganger i uken MAKS på sitt verste, 2-3 ganger i uken.

Bleh, nå ble plutselig argumentene mine for skyting smadret, og jeg traff en liten bump i veien. Er sikkert fint att jeg tenker to ganger på dette. Er alikevell deppa over att det ikke bare ble gitt thumbs up
Vis hele sitatet...
Når du kjenner trengselen for å prøve det allerede FØR du har prøvd det så tror jeg det er best å ligge unna.
Har mine misstanker om at hvis du setter den nåla åpner du døra inn til narkohelvette.
Godt med smør
Sitat av magziii
Når du kjenner trengselen for å prøve det allerede FØR du har prøvd det så tror jeg det er best å ligge unna.
Har mine misstanker om at hvis du setter den nåla åpner du døra inn til narkohelvette.
Vis hele sitatet...
Kanskje trengsel er litt tungt begrep når det kommer til alt med narkotika.

Men på samme måte som når jeg fann ut att det meste jeg hadde hørt om hasj var bullshit, så følte jeg en trengsel for å prøve det. Iom att jeg hadde prøvd alkohol som er verre eller likestillt.

Jeg ligger jo ikke hjemme nå å fantaserer om å skyte liksom. Har bare sykt lyst å føle det rushet :P


Er ikke så altfor flink til å formulere meg skikkelig : /
Sitat av Apeloff
Men på samme måte som når jeg fann ut att det meste jeg hadde hørt om hasj var bullshit, så følte jeg en trengsel for å prøve det. Iom att jeg hadde prøvd alkohol som er verre eller likestillt.
Vis hele sitatet...
Det er derfor jeg mener skremselpropaganda er noe ordentlig herk, for da tar ikke kidsa det seriøst når det er noe som _virkelig_ er farlig. Jeg er enig i at sprøyter ofte tiltrekker seg en del folk som er predisponerte for å få problemer, men det betyr ikke at bruken i seg selv ikke er problematisk. For det første bør du tenke godt over hva du ønsker å oppnå. Hvis du ser etter noe så overfladisk som et ekstra kick er du mer ute på kjøret enn du tror! Og som nevnt før, det er mye dritt du får inn i årene dine da stoffet absolutt ikke er rent.
Godt med smør
Sitat av Nichotin
Det er derfor jeg mener skremselpropaganda er noe ordentlig herk, for da tar ikke kidsa det seriøst når det er noe som _virkelig_ er farlig. Jeg er enig i at sprøyter ofte tiltrekker seg en del folk som er predisponerte for å få problemer, men det betyr ikke at bruken i seg selv ikke er problematisk. For det første bør du tenke godt over hva du ønsker å oppnå. Hvis du ser etter noe så overfladisk som et ekstra kick er du mer ute på kjøret enn du tror! Og som nevnt før, det er mye dritt du får inn i årene dine da stoffet absolutt ikke er rent.
Vis hele sitatet...
Nei du, jeg vil ikke bli assosiert i lag med de kidsa.

Jeg vet att amf er farlig, Det var noe jeg valgte drite i siden jeg virkelig ville og trengte speed der og da. jeg tenkte ikke bare "hmm, de lyger om hasj, de lyger sikkert om alt det andre og" jeg er vell ikke din gjennomsnitlige speedfreak, jeg lever ett a4 liv, og ville bare skyte for å utvide erfaringsbasen min, å få oppleve det kicket, samt spare penger ^^

tror ikke jeg er predisponert for noe sånt, siden jeg allerede har hatt en lang pause.

Tror ikke jeg kan bli narkoman en gang, jeg er altfor forsiktig, første gang jeg snortet gjorde jeg bare test striper på sikkert 0,1 eller under :S første gram vart sikkert 2-3 uker.
Så har jeg bare rusfrie venner, og jobb som jeg ikke vil tape. Og ett internat jeg kan gå glipp av.

Altfor mange konsekvenser til att jeg ville risikert det uansett hvor mye jeg ville prøvd å lurt meg :P

Kom igjen, jeg er ikke noe problem barn som er i rusmiljø, jeg tviler sterkt på att jeg er heftig ute på kjøret med tanke på att jeg har hatt 1-2 måneder pause? der jeg har drukket en helg ?


Synes det blir feil å stemple meg som narkoman vil bare skyte jeg. Har ikke brukt noe dop regelmessig på 2 måneder.


Mvh deres vrange apeloff
Sist endret av Apeloff; 11. mai 2008 kl. 19:43.
Så skyt da, og bli ferdig med det!

Men svar meg på dette: Når du skyter amf'en for første gang, og du opplever det fantastiske rushet... Hva er det som stopper deg fra å skyte på nytt? Da vet du jo at snorting ikke "does the trick" mer, ikke sant? Skal du fortsette å skyte, gå tilbake til snorting, eller slutte helt?
Godt med smør
Sitat av DrPain
Så skyt da, og bli ferdig med det!

Men svar meg på dette: Når du skyter amf'en for første gang, og du opplever det fantastiske rushet... Hva er det som stopper deg fra å skyte på nytt? Da vet du jo at snorting ikke "does the trick" mer, ikke sant? Skal du fortsette å skyte, gå tilbake til snorting, eller slutte helt?
Vis hele sitatet...
Meh, tbh ser det egentlig ikke ut som det er noen god ide og har realisert att jeg kan umulig tenke "klarere" enn 5-6 andre folk her på forumet.

-_- prøvde vell bare å lure til meg ett skudd til tross for argumentene jeg fikk i mot meg.


Og for å svare på ditt spørsmål, måtte jeg vell ha kutta ut amf totalt. + jeg tror att vist moren min fikk vite att jeg var innblandet i nark IGJEN, men denne gangen var det intravenøst hadde hun fått ett sammenbrudd :P
Å "gi seg mens leken er god" er et utrolig treffende ordtak.

Ser du ikke hvor tankegangen din fører deg? Du har full kontroll, hvertfall på hasj og amfetamin nasalt. Hvilken andre rusmiddler du har kontroll på vet jeg ikke, og det har egentlig ikke så mye å si.

Poenget er at argumentasjonen din for at nettopp DU kan ta deg et skudd uten å ende på kjøret er at du har klart deg så bra så langt hva rusmiddler angår. Hvorfor skal du hele tiden tøye grensen, du vet jo tross alt aldri når du tråkker over...?

La oss si du setter skuddet med amf, og det går fint. Hva skal stoppe deg fra å "bare prøve heroin en gang"? Det er jo flere som klarer å bare ta noen skudd i året, hvorfor skulle ikke du?

Du har helt åpenbart kontroll over rusbruken din, og du klarer daglig det mange ikke klarer. Du har all grunn til å føle at du er "litt bedre enn de fleste". Men som sagt, hva som skal til for å knekke viljestyrken din vet du ikke før du har gjort det. Kanskje er du en av de absolutt få som kan ta seg et skudd heroin i kvartalet uten problemer. Sannsynligvis ikke. Hvorfor gidde å ta sjansen?
Som alle andre i din situasjon, leker du med ting som ingen viljestyrke uten videre greier å håndtere.

Det skumle med amfetamin, og gjerne spesielt sprøyter, er at man aldri vet når "strikken ryker". Jeg selv, såvel som alle jeg kjenner som har vært i situasjonen, sier at når dem først oppdaga at dem var på vei inn i et rusMISBRUK, så var det allerede for sent.

Fordi, spesielt sprøyta, gir en så ufattelig STERK og INTENS tilfredstillelse for personen som bare "er på jakt etter det lille ekstra" eller "et ekstra kick" at vedkommende som oftest er "solgt" øyeblikkelig.

Men på en annen side, så virker det som om du for lenge siden, innerst inne har bestemt deg for å gjøre dette her, og nesten som om du bare leter etter den lille rettferdiggjørelsen som mangler før du begir deg utpå kjemi-eksperimentet ditt.

Jeg veit med meg selv, at det faktum at jeg ga etter for fristelsen, resulterte i et årelangt helvete for meg selv, såvel som familie og venner. Og når jeg ser tilbake på det hele idag, så var det absolutt ikke verdt "rushet" jeg fikk. "Rushet" jeg fikk de FØRSTE MÅNEDENE må jeg få lov å påpeke. Fordi etter som tiden gikk, forsvant også spenningen med nåla. Men suget etter kicket og rusen forble like sterkt som alltid.

Jeg ser på oss som har vært sprøytemisbrukere slik: vi kan ALDRI "slutte med stoff".
Greit nok, kan vi slutte å ruse oss et halvt år, for så å bli påkjørt og drept av en bil. Og av den grunn bli omtalt som at vi var rusfrie den siste delen av livet vårt. Men det at vi ble drept av bilen var en ren tilfeldighet.
Poenget er, at jeg tror det ALLTID vil være ufattelig lett å falle tilbake etter endt misbruk for en nålemisbruker. At vi i en vanskelig situasjon velger å ty til vår gamle, trofaste venn; sprøyta.

Så derfor blir det å gå rundt i en illusjon om at man er evig rusfri, i mine øyne feil. Fordi man da enkelt kan ta for lett på tunge stunder i livet. Og før en vet ordet av det, blir det følelsesmessig for mye for en selv, og man faller deretter tilbake.
Jeg, for min del, fant ut at eneste måte å komme meg ut av misbruket på var enkelt å greit å "tilpasse" meg "det vanlige livet" best mulig. Og leve så godt opp mot "normalt" som jeg greier. Men konstant klar over at veien er så alt for kort tilbake til det helvete jeg en gang var fortapt i.
Jeg kan aldri leve helt normalt igjen. Fordi jeg må alltid ta hensyn og forhåndsregler, mens Ola Nordmann gjerne tar det samme for gitt. Nettopp fordi det å være "eid" av nåla er noe så mektig og ukontrollerbart at jeg ikke kan "ta for lett på det".

Når jeg ser tilbake på det, den dag idag, så innser jeg at jeg var fortapt idet øyeblikket jeg satt mitt første skudd. Jeg hadde funnet min ultimate livsledsager. Der og da, "prøvde" jeg bare sprøyta.
Men det er først nå i ettertid jeg ser det.

Det som er det egentlige poenge mitt med dette her, er at jeg håper du er klar over at det du begir deg utpå ikke kan kontrolleres så lett som du tror. Jeg var som deg, hadde viljestyrke av stål, og i bunn og grunn solid kontroll på livet mitt.... helt til jeg satt mitt første skudd.

Håper du forstår...

- Mats
Sist endret av DonVito; 13. mai 2008 kl. 00:49.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Apeloff
Nei du, jeg vil ikke bli assosiert i lag med de kidsa.

Jeg vet att amf er farlig, Det var noe jeg valgte drite i siden jeg virkelig ville og trengte speed der og da. jeg tenkte ikke bare "hmm, de lyger om hasj, de lyger sikkert om alt det andre og" jeg er vell ikke din gjennomsnitlige speedfreak, jeg lever ett a4 liv, og ville bare skyte for å utvide erfaringsbasen min, å få oppleve det kicket, samt spare penger ^^

tror ikke jeg er predisponert for noe sånt, siden jeg allerede har hatt en lang pause.

Tror ikke jeg kan bli narkoman en gang, jeg er altfor forsiktig, første gang jeg snortet gjorde jeg bare test striper på sikkert 0,1 eller under :S første gram vart sikkert 2-3 uker.
Så har jeg bare rusfrie venner, og jobb som jeg ikke vil tape. Og ett internat jeg kan gå glipp av.

Altfor mange konsekvenser til att jeg ville risikert det uansett hvor mye jeg ville prøvd å lurt meg :P

Kom igjen, jeg er ikke noe problem barn som er i rusmiljø, jeg tviler sterkt på att jeg er heftig ute på kjøret med tanke på att jeg har hatt 1-2 måneder pause? der jeg har drukket en helg ?
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har noen misoppfatninger om narkomane. Din "normale" bakgrunn og "normale" miljø er overhodet ingen garanti for at du klarer å kontrollere stoffbruk også i fremtiden. Som tidligere nevnt er det også mange som lever relativt normale liv med jobb og familie til tross for rusmisbruk.
Ikke ment som noen "du kommer sørenmeg til å bli narkis", men ikke stol på at bakgrunn, miljø eller fremtidsplaner på magisk vis kommer til å holde dopbruken under kontroll. Det er andre faktorer som er vel så viktige.
Godt med smør
Tror kanskje att vist jeg hadde begynt å skyte nå hadde jeg startet noe jeg ikke hadde vært klar for.

Allerede nå vist jeg føler meg lavt nede er rus noe av det jeg tenker på først, har i de 2 siste døgnene spasert rundt med vival, og sagt til meg selv att jeg skal spare de til de siste timene på jobb/skole eller hva nå enn situasjon jeg er i. De ligger fortsatt i lommen. Og det er først nå jeg realiserer SKIKKELIG att vist det var sprøyte rushet jeg satt å tenkte på hadde det sikkert ikke vært like lett å takke nei til.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det jeg har komt fram til ennå, men kan vertfall bekrefte att det ikke blir noe skyting på meg, nå vertfall. Jeg bestemmer ikke hva som skjer om 1-2 år :P men nå er jeg rimelig instillt på det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Ftnfw
Har ett par spørsmål ang dette.
Før når jeg trakk ut sprøyta etter ett skudd, så måtte jeg alltid stoppe blodet som rant ut, med papir. Jeg har nå hatt pause fra sprøyta i ca ett halvår, men nå når jeg trekker ut nåla etter ett skudd, så renner det ikke noe blod ut av skuddmerket. Er det noen som har noen forklaring på dette?
Vis hele sitatet...
Søker enda freaker som kan svare meg på dette.
Sitat av Ftnfw
Søker enda freaker som kan svare meg på dette.
Vis hele sitatet...
Bruker du samme nål og åre?

Hvis ikke vil det vel tilsi at blodtrykket eller viskositeten til blodet har blitt lavere. Gikk du på andre medisiner før/går du på medisiner no? Evnt endringer i livsstil/helse?