Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 919
Vil bare åpne med at jeg har brukt søkefunksjonen uten å finne noen tilsvarende situasjon, så da tenkte jeg det var greit å spørre for sikkerhetsskyld.

Ble taua inn av politiet fordi jeg ble markert av politihund på vei hjem fra fest, og ble bøtelagt for forholdet. Jeg hadde ikke noe på meg, men hadde hatt hasj i en lomme tidligere på kvelden.
Jeg var en smule full (les:shitfaced), så jeg glemte selvfølgelig alt om hvordan jeg bør te meg i sånne situasjoner, og gikk heller over til å nikke til alt de sa, altså bare samarbeidet. Jeg måtte ikke avgi urinprøve ettersom at jeg innrømte å ha røyka.

Jeg vedtok en bot på 4000 for bruk av narkotika, og i politirapporten er jeg oppført som førstegangsbruker. Det jeg nå lurer på er: Er det fare for at jeg kan bli kalt inn til urinprøver i løpet av den neste tia, eller kan jeg bare go ahead and enjoy resten russetia mi?
Jeg fikk ingen indikasjoner på at jeg ville bli kalt inn, men jeg vet ikke om jeg har råd til å drive å betale flere bøter til Uncle Sam.

Svar GJERNE raskt, for hvis jeg slipper å pisse vil jeg gjerne gå i gang med russetia umiddelbart
Man kan jo aldri være 100% sikker, men jeg vil tørre å påstå at det er 'garantert' at du ikke blir tatt inn før russetia er over.
Det var da en veldig stram bot for røyking av hasj. Vanligvis er det rundt 2000-3000kr, men det kan hende de gir deg så høy bot for og "skremme" deg vekk fra og bruke narkotika igjen. Helt feil måte og gjøre det på, men uheldigvis gjør de det.

De vil ikke kalle deg inn igjen til noe pisseprøve eller avhør. Du har godtatt boten og saken er ute av verden.

edit: hvis du blir tatt på nytt i nærmeste framtid, så kan du jo bare si at hasjen sitter igjen i kroppen fra forje gang du var der. Den har jeg skylt på veldig mange ganger. Politiet sier jo at hasj sitter i blodet opptil 2-3mnd, men det bruker bare og hjelpe og si det max 2-3uker etter du var der først.
Sist endret av rbt; 8. mai 2008 kl. 04:10.
Trådstarter
2 0
Takk for nyttige svar, har lest litt på lovdata selv og der så det ut som om de måtte ha rettskjennelse (ikke bare kjennelse fra politjurist) for å kunne kalle meg inn ettersom at de ikke informerte meg om noe fremtidig oppfølging. Men så igjen så informerte de meg ikke engang om retten til en advokat, så gudene vet hva de finner på:P Noen som kan bekrefte?
Godt mulig om det stemmer, men de har jo alltids lov å spørre om en urinprøve, å om du ikke nekter...

La meg si det slik; politiet ser faktisk litt igjennov fingrene, å er ikke alltid dumme.
Du blir ikke innkalt til urinprøve når du allerede har innrømmet straffeskyld og vedtatt boten. Det ville jo ikke hatt noen hensikt nå.

Det er ikke slik at man kan bli satt på tilfeldige "pisseprøver" bare fordi man har en straffesak på seg, du har like mange rettigheter som alle andre. Med mindre slike tester inngår som en del av straffen du har signert og vedtatt da selvfølgelig.
Sist endret av mentalmelt; 8. mai 2008 kl. 09:34.